Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 3,255)
  • Apli

Kiitoksia tiedoista, kunhan saadaan vanha saha remontista niin tehdään päätös, kylmäkäynnistys on aika monella ollu uuden autotunen kanssa haasteellinen ja on asiasta tieto mennyt maahantuojalle ja sitä kautta toivottovasti tehtaalle, muuten kyllä kuuluu kehuja kovasti, vanhassa mallissa ei ole ollut samaa ongelmaa..

Apli

Näyttäs vanhempi malli olevan noin 200e halvempi kuin tämä uusi se vähän mietityttää, kun niitä raivuu tunteja tulee 100-150h vuodessa.

Apli

Sthil 460 alkaa ollu loppu, kytkin meni rikki, korjataan, olen alkanut katsoa Huskia tilalle, pientä puuta lähes aina sahaan, niin 545 autotune tai sitten vanhempi ja halvempi malli? Muutama sanonut että autotune lähtee huonosti käyntiin onko samanlaisia kokemuksia?

Apli

Minua on alkanut kiinnostaa kaasuauto enemmän kun sähköauto, uskon että siinä olisi enemmän järkeä…

Apli

Ikää alle 50v metsää sopivasti yhden hoidettavaksi, kahden mhy:n alueella keskeisessä suomessa…

Apli

Välillä kyllä saa nauraa kunnolla, mitä saa puukaupan kylkiäisenä..

Kalenteri, lippis, huomioliivit, kynä, veitsisetti, kangaskassi, kutsu kesäteatteriin, tehdaskäynti kahvineen ja ruokailuineen yms yms..

Ja ei muuta kun nimi paperiin hymyillen(:

Bonus edut ja muut sitten vielä päälle, kyllä meitä metsänomistajia hemmotellaan, siinä moni kokee itsensä tärkeeksi.

Apli

Juu näinhän se on kuin Puuki toteaa, osin lottoamista… Mitä tulee Mhy:n valvontaan ja katkontatietojen hyödyntämiseen, niin enpä ole koskaan tarvinnut enkä tarvitse, ne sopii sellaiselle joka ei ymmärrä metsästään mitään, pikkusenkin asiasta tietävä maksaa niistä aivan turhaan..

Apli

Samaa mieltä edellisen kanssa jos tarjolla on ns: huippuleimikko, päätehakkuu 90v kuusikossa esimerkiksi tai männikössä.. Mutta mitä ”paskempaa” 2 tai 3 harvennuksia tai muuta on niin isommaksi ero sahan puolelle käy ja selluyhtiötä vastaan… Oman kokemuksen perusteella selluyhtiöiden tarkka tukin otto karkaa näissä kuidun tekoon todella helposti ja sahat pyrkii näissäkin maksimoimaan tukin osuuden.

Apli

Ja korkotason nousuun pitää jokaisen lainaa omaavan varautua, myös itse olen siihen varautunut…

Apli

Rohkea veto velkavivulla, täytyy muista että sellun huippuhinnat tuskinpa säilyy ikuisesti…

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 3,255)