Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Tulee mieleen yksi oma puukauppa, kohde oli noin 50km Jyväskylästä ja 40km UPM jokilaakson tehtaista, ostajana UPM, ensiharvennuksia 8ha 4ha kuusikoita ja 4ha koivikoita, ostaja hakkasi ne energiapuuksi min latva 3cm 10e/motti hinta. Maat reheviä OMT ei hirvivahinkoja eikä muita. Tuttu koneyrittäjä hoiti ja meni niin kuin pitikin.. 3 vuotta sitten oli hakkuu, olishan noista kuituakin tullu jos olisivat halunneet tehdä, sen verran järeetä oli.. Mulle on ihan sama meneekö puu energiaksi vai selluksi.
Apli 16.8.2018, 21:47Rengashotellia käytän ja samasta liikkeestä myös uudet kumit, joskus vertaillu hintoja…
Apli 16.8.2018, 21:44Sorvilisä ollu omissa kaupoissa 1-3e motti, vähän kaupan koon mukaan… Mutta kuitupuun hinta se vaan nousee vaikka tilastoja ei saada….. jokainen sen huomaa kun puukauppoja kilpailuttaa, hyvä asia ja jo oli aikakin…
Apli 15.8.2018, 16:05Eka oli sahan mitat ja toinen selluyhtiön? Valitsisin noista ensimmäisen sillä tullee paras tili.
Apli 13.8.2018, 14:20Visan kysymys on hyvin aiheellinen… Ei ole saattohoidossa, mutta ei ole jatkajaa tiedossa, myydä olen ajatellut pois kymmenen vuoden sisällä mutta mitä kautta saadaan paras myyntitulos myyjälle? Mhy:n kautta? Tornator? Vai mitenkä?
Apli 8.8.2018, 21:22En myy nökkösiä, isohkoja kokonaisuuksia kerralla olen huomannut että sillä on vaikutusta hintaa nostavasti…
Apli 5.8.2018, 18:22Vakuutuksesta rahat ja puiden myynti energiapuuksi..
Apli 5.8.2018, 18:19Itä Lapissa ei pidetä Metsäliitosta, Kumpi tulee Kemijärvi vai Kemi vai molemmat? ”halvalle” kuitupuulle on ottajia, kilpailua ja hintojen nousua pelätään, sellutehtaat tekee samaan aikaan historian parhaita tuloksia..
Apli 3.8.2018, 08:13Uusi Äänekoski käy kuulemma noin 90% teholla, pientä viilausta tarvitaan siihen menee aikaa.. puuta ovat saaneet hyvin ja ovat varautuneet kuidun hinnan nousuun sekä myös sellun hinnan nousuun. Vanha tehdas kohta purettu uskon että siihen tulee uusi kartonkikone tämmösiä huhuja liikkuu..
Apli 3.8.2018, 08:08Jos istutti heti toukokuun alussa kuivuus oli tappava. Joo Jessen kans välivuosi ja hyvä niin.