Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Uusi Äänekoski käy kuulemma noin 90% teholla, pientä viilausta tarvitaan siihen menee aikaa.. puuta ovat saaneet hyvin ja ovat varautuneet kuidun hinnan nousuun sekä myös sellun hinnan nousuun. Vanha tehdas kohta purettu uskon että siihen tulee uusi kartonkikone tämmösiä huhuja liikkuu..
Apli 3.8.2018, 08:08Jos istutti heti toukokuun alussa kuivuus oli tappava. Joo Jessen kans välivuosi ja hyvä niin.
Apli 2.8.2018, 11:51Rakentamisen suhdanne alkaa kääntymään laskuun.. myös havutukilla näytää vähän samalta.
Apli 31.7.2018, 12:02Oma kokemus Urea/salpietari niin salpietaria ehdottomasti, urea edullisempaa ja ei niin hyviä kasvutuloksia sillä ole ollut, en käytä enää kuin rakeistettua tuhkaa olen sen kokenut parhaaksi… Tässä se mitä itse käytän.
http://ecolan.fi/fi/ecolan-silva/ecolan-silva-on-metsasi-kasvun-tekija/
Apli 30.7.2018, 09:20Apli 25.7.2018, 09:46Maanviljelijöiden osuus metsänomistajista pienenee koko ajan, ovat toki aktiivisia puukaupoissa ja hyvä niin… UPM:n hokema lähipuusta tullee sille kalliiksi, Pesonen toivoo aktiivista puukauppaa, noh se tapahtuu kyllä mutta ei hinnalla millä tahansa… Metsähallitus on ollut enemmän kun aktiivinen kanssa puukaupoillaan mutta kyllä sielläkin rahaa halutaan lisää, valtion kassa on pohjaton ja tuloutustavoitteet kovat.
Apli 24.7.2018, 12:36Kun katsoo viimeaikoina julkaistuja selluyhtiöiden tuloksia niin kuitupuun maksukykyä on kyllä jotenka antaa hintojen nousta… 25e/m3 olisi jo ihan hyvä(:
Apli 23.7.2018, 18:36Mitä nyt olen omissa harvennuskaupoissa viimeaikoina huomannut hintaero kuusi ja mäntykuidun kohdalla on taas lähtenyt kasvuun, johtuu varmasti osittain Tanelin tuomista seikoista, sekä varmasti enemmän keskisuomessa vallitsevasta sanotaanko jäätävästä kilpailutilanteesta, UPM vast Metsäliitto sekä myös ripaus Storaa tähän kilpailuun.. Mutta tämähän on tietysti positiivinen asia metsänomistajan kannalta.
Apli 22.7.2018, 13:28Raivaajan kanssa tasan samanlainen tilanne…Sahaan vain omia metsiä, en talvella, harvoin isompia puita, niin sthil 460 on saha, kestänyt todella hyvin, 200 terä ja aina kovapala sellainen, sen huomaa kun tylsyy tarpeeksi uusi tilalle. Huskia olen pari kertaa kokeillu ei ole tullut taloon vielä.
Apli 22.7.2018, 13:20Kuidun hinta jäänee ja vielä noussee, kun alalla on tapana sanoa kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin myös itämeren altaan tilanteella, ruotsin metsäpaloilla, jos tulee märkä ja huono syksy, sitä kautta huono talvi… Jää nähtäväksi, sellun kysyntäennusteet lupaa hyvää..