Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Myös suhdanteet vaikuttaa, nyt kun on sahasuhdanne niin kaikki pyrkii ottamaan tukin tarkkaan, myös sellufirmat.. Kevät talvella kävin katsomassa metsäliiton hakkuita niin tukki oli kyllä otettu todella tarkkaan talteen..
Apli 30.5.2021, 11:03Nyt jos koskaan on puukaupan aika.. Tuntui ostokiimaa olevan eikä hintatasoa voi todellakaan moittia, poislukien koivutukki!
Apli 28.5.2021, 06:07Metsuri Motokuskin kanssa olen samaa mieltä.. Vuosikymmenet seurannu kahden ison MHY:n toimintaa, ja ei aina heidänkään korjuupalvelu niin tarkkaan ole tukkia ottanut, välillä melkoiset kuitukasat, riippuen tietysti leimikosta ja ajankohdasta mihin toimitusopimuksiin puut mahtuu.. Energiapuussa heillä on ollu aina suht hyvät hinnat tosin nyt Biowatti on menny ohi ainakin mitä viimeksi vertailin..
Apli 27.5.2021, 09:25Tämä voi hyvinkin olla näin kuten Nuakka tuossa kertoi, tunnen itse jo monia ns vihreitä metsänomistajia jotka jättää hakkuut väliin, eivät anna metsästää maillaan, ulkoilevat metsissä ja keräävät sieniä ja marjoja ja pitävät ne hiilinieluina.. Korkeintaan pari koivua kaadetaan polttopuuksi talvea varten!
Apli 27.5.2021, 07:55Kaikki me tehdään virheitä joskus, isompia ja pienempiä, virheistä pitää oppia, ja toivottovasti kaikki suomen MHY:t ottaa lounametsän tapauksesta oppia.. Kuten oman MHY:n pomo sanoi korjuupalvelun tilanne toimitusopimuksineen on välillä hankala, on sahoilla seisokkeja, kiintiöt on mitä on, välillä isännät myy puuta pää märkänä, välillä ei ollenkaan, kesällä tuoreusvaatimukset yms yms.. Mutta jotenkin tapauksesta jäi hieman paskanmaku suuhun ja olen ajatellu luopua yhdistysten jäsenyydestä joksikin aikaa, palaanko takasin? Aika näyttää..
Apli 27.5.2021, 07:00Tais Visan kanssa olla meillä sama ostaja tälläkertaa(: Kolme kirjainta..
Apli 26.5.2021, 08:00Valitettavasti myös omien MHY:iden korjuupalvelun puukauppasopimuksissa on Ranen hinta jää vapaasti, valittavaksi olevaa ongelmaa, olen siitä kyllä heidän toiminnajohtajalle kertonut mutta aika sekavaa vastausta sieltä saa, puolustetaa tiukasti omia. Toimitusopimukset on kuulemma välillä hankalia yms yms.. Mikä on todellista jää arvailujen varaan..
Apli 26.5.2021, 07:52Kyllä hakkuutähteet meni mukana.. Niiden hinta oli muuten noussu oikeinkin mukavasti!
Apli 26.5.2021, 07:50Koska kaupan teko hetkellä oli samoja ajatuksia kun Visalla niin kauppa tehtiin yhtiön kanssa jolla ns takuuhinta jos hinnat vielä nousee tulee jälkitili, pidin sitä tässä markkinatilanteessa tärkeänä mutta aika näyttää mitä tapahtuu..
Apli 25.5.2021, 17:02Kyllähän koivutukin hinta aika surkea jos vertaa havutukkeihin, ja 20cm latva on myös.. Joskus oli 18cm nyt näkyy olevan yleisesti 20cm.