Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Juuri näin kun Gla tässä kertoi, on yleinen harha että energiapuuta korjataan vain huonosti hoidetuista ”risukoista” Toki sitäkin tehdään, esim UPM tekee sitä Fixteri paalaimella hinta noin 3e motti, energiapuuta kannattaa korjata hyvin hoidetuista metsistä jotka kasvaneet täystiheinä ensiharvennukseen asti jolloin saadaan tuet+riittävästi puuta näin ainakin olen tehnyt omalla kohdalla.
Apli 23.6.2020, 07:22Jessen kanssa hyvin samaa mieltä, ero kuitupuun hinnassa vertaa energiapuu on mitätön ensiharvennuksilla, ainakin keskisuomessa,.. Monesti kemera tue jos haluaa, on järkevämpää taloudellisesti myydä kaikki ensiharvennukset energiaksi, näin tein myös itse nyt kun ensiharvennuksia kilpailutin.. Työn jälkeen kannattaa kiinnittää huomiota, eli seurantaa, joskus opastustakin vaatii.. Mitä korjuukeleihin tulee niin nyt ne on erittäin hyvät, maat kantavia samoin metsät..
Apli 20.6.2020, 08:24Hyvää Juhannusta kaikille, koivut jääneet jo vuosia metsään, saunaa ja hyvää ruokaa sekä juomaa sekä hyvää seuraa.. Huomisesta alkaen raivuuta tiedossa kun hakkuita tulossa niin vähän putsaus hommia ennen niitä, kesäaikana herätys kello 0400 ja max 5ha töitä, rupeaa lämpötila oleen päivällä riittävä.
Apli 18.6.2020, 09:31Hyvää sade teki.. Mutta toisaalta en toivo sadetta lisää sillä vajaa 10ha tulossa harvennuksia niin kuivaa keliä saisi olla maat kantaa paremmin. Kilpailutuksen voitti tällä kertaa Mhy:n korjuupalvelu, aika harvinainen tapaus minun kohdalla. Tarjouksia tuli 5kpl, hinnat kuidulla ja energialla laskevia.
Apli 16.6.2020, 14:23Tästä on Visan kanssa helppoa olla samaa mieltä, viime kesän kokemuksien perusteella jatkossa omat harvennukset tehdään vain kesinä jotka ovat kuivia kuten nyt näyttää alkukesä olevan, maat ja tiet kantaa paremmin, hinta parempi sekä valoisaa aikaa reilusti, tämä edesauttaa harvennuksien onnistumisen.
Apli 15.6.2020, 19:14Kannattaa katsoa Youtubesta Seppäsen Jannen videoita niistä saa oikein hyvän kuvan nykyaikaisesta puunkorjuusta pois lukien energiapuun korjuun sitä hän ei tee..
Apli 14.6.2020, 16:38Metsät kasvaa ilman tukeakin, jos et osaa tai jaksa hoitaa myy pois.. Kemera rahat voi laittaa vaikka teiden kunnossapitoon..
Apli 13.6.2020, 19:36Aikaan omilta mailta UPM paljonkin nostanut kantoja, kuusikoiden päätehakkuiden jälkeen, joskus niillä oli hyvä hintakin kannoille en tiedä mitä nykyään niistä saa kun lopetin kannon noston vuosia sitten, lähinnä siksi että raivuuta todella paljon enemmän kun kannot nostettu.
Apli 7.6.2020, 10:26Kyselin tossa pari viikkoa sitten puukaupoista UPM kanssa ja sanotaanko heidän nykyiset hinnat on semmoisia jopa vanhoille asiakkaille että antaapa olla, korjuun kyllä saisi nopeasti se oli plussaa.. Muuten hyvin menny firman kanssa joka oli hommaa aloittaessa nimeltä Yhtyneet Paperitehtaat Oy. Paljon olen puukauppaa heidän kanssaan tehnyt ja hyvällä menestyksellä kaikin puolin..
Apli 6.6.2020, 12:45Mä olen siirtynyt teettään harvennukset kesällä, ennen en olis kuvitellukkaan tekeväni näin mutta viime kesän erittäin hyvien kokemuksien johdosta jatkossa aina näin, tiet ja metsät kestää paremmin hakkuut ja korjuuvaurioita huomattavasti vähemmän.. Heinä-elokuu nytkin hakkuita tulossa kunhan saadaan tarjoukset kotiin ostajilta.