Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Vitsimies edellinen kun Viro liitty Eu niin olivat siellä varmoja että kohta saadaan Suomi ja Ruotsi elintasossa kiinni, ja jokainenhan on nähnyt onko näin tapahtunut, samaa haaveiltiin siellä kun ne itsenäisty Neuvostoliitosta.. Annetaanpa Viron jatkaa haaveilua, ei toteudu ikinä.
Apli 27.11.2019, 09:25Tuskimpa laajenee paperi ja sellutehtaisiin, paperiliitolla ei lakkoherkkyyttä enää eikä juurikaan intoa osallistua muita tukemaan kovin helposti. Ahosen lähdettyä liittoon palasi järki.
Apli 22.11.2019, 10:51Remien kanssa samaa mieltä ja kehitys sen kun kiihtyy… Moni torppa kylmenee kun vanhat ei siellä pysty asumaan tai kuolla kupsahtaa, talo kun on vuoden kylmillään suomessa on se purkuvalmis, ja näitä riittää, surullisia näkyjä. En usko mitkään poliittiset teot pystyy tilannetta kääntämään, ei edes ilmastonmuutos.
Apli 14.11.2019, 17:49Hiukan omia kokemuksia, salpietarin kylväisin heti keväällä lumien sulattua ja maan pikkuisen lämmenneenä, urea ehkä sama juttu. Olen kokeillut myös kuusikoiden ja jopa koivikoiden lannoitusta sitä en enää ainakaan tee, vaikutukset ei vastaa lannoituksen hintaa, tein käsipelillä mönkijää apuna käyttäen. Puhtaiden männiköiden lannoitusta voisin teettää siellä hyöty suurin omasta mielestä, mutta koska olen luopumassa metsätiloistani niin jäänee seuraaville omistajille hommat.
Apli 11.11.2019, 06:12Helsingin pörssissä on monta edullista yhtiötä jotka varmasti tullee isompien syödyksi lähivuosina ja silloin niihin sijoittaneita hymyilyttää… Kryptövaluuttoihin en koske pitkällä tikullakaan..
Apli 11.11.2019, 06:09Ilmastonmuutos sataa vielä suomalaisen metsänomistajan pussiin rahaa, ja perussuomalaisen puolueen kannatuksen yli 30%, on siinä muilla puolueilla ihmettelemistä. Hybridin tai biokaasuauton olen ajatellu seuraavaksi autoksi, sähköautoa en edes ajattele.
Apli 6.11.2019, 05:27Vastaavasti kuoren ja purun ja hakkeen hinta noussut, eli sivutuotteiden, ja nyt menossa myös sahoja koskevat neuvottelut työntekijöiden palkoista.. Lisäksi metsäliiton suunitelma rauman jättisahasta etenee…
Apli 3.11.2019, 13:12Johtunee lähinnä aasiasta tulevan halvan teräksen takia sulkemaan masuuninsa, saman takia outokumpu kyntää tappiolla.
Apli 3.11.2019, 11:19Pienydinvoimalat yksi ratkaisu, Itänaapurista saa niitä.. Yksi tai kaksi Jyväskylään, Kuopioon, Seinäjoelle ja 5kpl Helsinkiin niin voidaan unohtaa suuret syntiset turve ja kivihiili. Jätteet vanhaan kaivokseen.
Apli 3.11.2019, 09:33100e ha joka vuosi nettona metsäomistajille hiilinielujen ylläpidosta jos ei päätehakkaa metsiä niin avot, olen iloinen.. Rahat tähän voisi kerätä lentoverosta, polttoaineen veron nostosta, päästökauppamaksujen tuloista siinä muutama esimerkki. Siirryn tällä systeemillä heti jatkuvaan kasvatukseen.