Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,011 - 3,020 (kaikkiaan 3,684)
  • Apli

Kyllä siellä metsässä kannattaa viettää aikaa, hyvä opetusvideo Janne Seppäseltä.

Apli

Jos on aikaa ja haluja niin mikä ettei, taimivakka hyvä apuväline ja siihen mukaan joku äyskäri jollaa heittää apulannan, itse käytin apuna mönkijää viimeksi… Aloittaisin sen keväällä heti lumien lähdettyä.

Apli

Minä kilpailutan itse ja pyydän joskus myös tarjousta Mhy:ltä, sitten vaan tarjouksia vertailemaan..

Apli

Vaikka en olekkaan metsäliiton jäsen tykkään pyyhkiä Lambiin pyllyni ja joskus pöytänikin hieno tuote, opetetaan Kiinalaiset ja Intialaiset samaan niin sellulle piisaa kysyntää.. Talouspaperi se vasta hieno tuote on. Käytän joka päivä.

Apli

Metsähallitus tekee jatkuvasti tätä, joskus yhtiötkin ja yksityiset. Joskus jopa järkevääkin kun puunhinta kohdillaan.

Apli

Metsuri/motokuskin kanssa samoja ajatuksia, energiapuu ainut jolle kysyntää, paljon tuntuu olevan ostajilla hakkaamattomia leimikoita varastossa nyt, puupinot teiden varsilla kasvaa.. Isoja tuotannon rajoituksia lähes joka tehtaalla/sahoilla.

Apli

Suomalainen metsänomistaja on ilmastonmuutoksen varma hyötyjä, kasvukausi pitenee, keski-euroopan kilpailijat putoaa pois, tänne rakennetaan lisää sellutehtaita niin kalikalle tulee kyytiä, turpeesta halutaan eroon ilmastonmuutoksen takia ja se lisää energiapuun hintaa ja kysyntää.. Jotenka siinä syyt miksi metsätilojen hinnannousu jatkunee varmasti vaikka talous kyntää..

Apli

Viimeksi ensiharvennukset kaikki energiapuuksi, 4 tarjousta tuli ja voittaja oli UPM kokorankana hakkasivat latva 2cm, kuiduilla yleensä 6-8cm, euro on paras konsultti, suosittelen kilpailuttamaan..

Apli

Joo niin on, suppilovahveroita en vielä löytänyt..

Apli

Jeessin kanssa samoilla linjoilla, mökille ulkohuussi ja sekaan vähän puucee kuiviketta ja lopputulos metsään lannoitteeksi, just perjantaina tuli tarjous Ensolta harvennuksista ja näyttää sen verran hyvältä verrattuna muihin että taidan nimen laittaa paperiin, aika lähellä oli myös UPM ja Mhy:n korjuupalvelu.

Esillä 10 vastausta, 3,011 - 3,020 (kaikkiaan 3,684)