Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,061 - 3,070 (kaikkiaan 3,832)
  • Apli

Kannattaa katsoa Youtubesta Seppäsen Jannen videoita niistä saa oikein hyvän kuvan nykyaikaisesta puunkorjuusta pois lukien energiapuun korjuun sitä hän ei tee..

Apli

Metsät kasvaa ilman tukeakin, jos et osaa tai jaksa hoitaa myy pois.. Kemera rahat voi laittaa vaikka teiden kunnossapitoon..

Apli

Aikaan omilta mailta UPM paljonkin nostanut kantoja, kuusikoiden päätehakkuiden jälkeen, joskus niillä oli hyvä hintakin kannoille en tiedä mitä nykyään niistä saa kun lopetin kannon noston vuosia sitten, lähinnä siksi että raivuuta todella paljon enemmän kun kannot nostettu.

Apli

Kyselin tossa pari viikkoa sitten puukaupoista UPM kanssa ja sanotaanko heidän nykyiset hinnat on semmoisia jopa vanhoille asiakkaille että antaapa olla, korjuun kyllä saisi nopeasti se oli plussaa.. Muuten hyvin menny firman kanssa joka oli hommaa aloittaessa nimeltä Yhtyneet Paperitehtaat Oy. Paljon olen puukauppaa heidän kanssaan tehnyt ja hyvällä menestyksellä kaikin puolin..

Apli

Mä olen siirtynyt teettään harvennukset kesällä, ennen en olis kuvitellukkaan tekeväni näin mutta viime kesän erittäin hyvien kokemuksien johdosta jatkossa aina näin, tiet ja metsät kestää paremmin hakkuut ja korjuuvaurioita huomattavasti vähemmän.. Heinä-elokuu nytkin hakkuita tulossa kunhan saadaan tarjoukset kotiin ostajilta.

Apli

Mitä tulee kauppoihin citymarketit on huomattavasti mukavampia käydä kun kolkot prismat, hintaero näissä vielä olematon.. Metsärahan sijoittamisesta, itse olen olen ostanut lähes aina osakkeita niin kotimaisia kun ulkomaisia yhtiöitä suhdanteesta riippumatta niin teen nytkin jos puukaupat natsaa.. Paras korona monttu tosin meni kuukausi sitten, harmi että se jäi vähän käyttämättä.

Apli

Yhtiötä jonkin verran tuntien, syyt koivun lisäämiseen on mielestäni, painopaperien noin 20-30% kysynnän lasku vuosittain, tämä riippuu keltä kysytään, mutta lasku on reipasta, he joutuvat myös sulkemaan paperikoneita/tehtaita suomessa lähivuosina esim Kaipolan tehtaan lopetus ei tulisi itselleni yllätyksenä.. Tämä johtaa kuusikuidun kysynnän laskuun jotenka tässä yksi syy koivun lisäämiseen sitä heillä kuluu Kymin sellutehtaalla reilusti. Mitä tulee Jyväskylän vaneritehtaaseen niin onhan se vanha tehdas ja hienolla paikalla, ottajia tuolle paikalle on heti. Ja yleisesti on ollut tiedossa sen vanha konekanta ja heikko kannattavuus. Se että tuleeko UPM lisää kulutusta koivulle saa nähdä.. Tukkia ovat Jyväskylän vaneritehtaalleen ostaneet noin 10-12milj eurolla vuodessa riippuen vuodesta, no se ohjautuu muualle. Pakosta jää semmoinen mielikuva tästä vaneritehtaan lopetuspäätöksestä että talven lakkoilut nyt kostetaan ja halutaan pikkuinen ”näytös” tehdä työntekijä osapuolille ja liitoille että näinkin voidaan tarvittaessa toimia.

Apli

Tuhkalannoituksen hyötyjä olen nähnyt paljon ja sitä kannatan lämpimästi, itsekkin olen sitä aina silloin tällöin harrastanut..

Apli

Mulla oli testi, pistin 2kpl nuolukiviä kuusen taimikoiden vireen ja raivaustarve väheni huomattavasti.. Jatkossa en enää laita kun sekametsiä pitää saada aikaan, ei puhtaita kuusikoita.

Apli

Kovaa on metsien lannoitusinto nyt, varsinkin metsäyhtiöt ja metsähallitus sekä tornator tuntuu harrastavan tätä ahkerasti mutta myös yksityiset metsänomistajat, lannoitteiden ja polttoaineen hinta vissiin sopiva..

Esillä 10 vastausta, 3,061 - 3,070 (kaikkiaan 3,832)