Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä oli tuntityö… Ja palkka tuli ja tulee UPM:ltä.
Apli 1.12.2016, 15:59Ilmaisia lounaita harvoin on… Kerran vain yhden kerran, UPM tai heidän urakoitsijansa oli kantoja nostamassa kaivinkoneella niin pyysin että tekee kääntöpaikan autolle tien varteen, tekivät, vein rummun ja kysyin mitä maksaa, sanoivat että ei mitään… Vein omistajalle litran parempaa konjakkia!
Apli 30.11.2016, 10:16Euron parin nosto kuitupuun hintaan ja siitä maaseudun tulevaisuuteen sivun ilmoitus jossa ostajien numerot niin kohta on puuta ostettuna muutamaksi vuodeksi joka firmalla… Niukkuutta on järeistä kuusitukki leimikoista olen kuullut monelta suulta, muusta puusta ei ole pulaa!
Apli 30.11.2016, 10:11Kyllähän tämä kemera sekoilu alkaa olla sellaista että oksat pois… Minusta tuntuu että sais lopettaa kokonaan, järki tästä on hävinnyt!
Apli 29.11.2016, 16:51Metsuri Motokuskin kanssa täysin samaa mieltä, ketjutukseen varmasti pyritään sillä se säästää kustannuksia, mutta kelit vaihtuu samoin mahdollisuudet eri leimikoiden hakkuuseen… Energiapuun korjuussa olen nähnyt näitä ”pienkoneita” minun naapureista moni niitä haikailee mailleen hakkuuseen, mutta sitten ollaan iloisesti yllättyneitä kuinka hyvin isommat koneet toimii ja maat kantaa kun ollaan oikeaan aikaan oikeessa paikassa.
Apli 29.11.2016, 15:14Kuusitukilla on kova vienti… Mutta piti ihan tarkistaa puukauppasopimuksesta tehty noin kuukausi sitten, UPM ja maksuaika loppumittauksesta viimeistään kuukauden kuluttua. Heillä myös heti rahat sopimus OP:n kanssa mutta en käyttänyt! Joskus Verson kanssa tehnyt kauppoja ja pikkusella viiveellä on kyllä aina rahat tullut, katkontahan heillä on erinomainen!
Apli 27.11.2016, 20:40Yksi vaihtoehto olisi suojeltujen metsien palautus takaisin talousmetsiksi.. Mutta yleisesti pelko on turha kyllä suomessa puuta riittää ihan kaikkiin hankkeisiin..
Apli 26.11.2016, 10:45Pieniä tuulia on ilmoilla että varsinkin Metsäliitto ja UPM pyrkii eroon MHY:n hankintapuusta, onko joku huomannut samaa?
Apli 26.11.2016, 10:42MHY on varmaan kohta ainut hyvä kumppani hankintamiehille kun yhtiöt siirtyy pois pinomitasta… UPM ja Metsäliitto etunenässä.
Apli 23.11.2016, 12:01Tein joskus, en enää, ei jää mitään käteen, raivuuta tulee tehtyä ja pieniä istutuksia, polttopuuta…. Hyvää kuntoilua se toki on, mutta euro sen sanelee mitä teen ja mitä en!