Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,131 - 3,140 (kaikkiaan 3,678)
  • Apli
    Apli

Ensimmäisenä katsoa missä kunnossa tiet, pikkusen tietoa missä kunnossa tiet pidetään.. Sitten puusto, maapohjat yms.. Jaksaako ja tuleeko itse tehtyä taimikonhoidot? Jos lainarahaa sen hinta yms yms.. Pitääkö palstan vai laittaako sen myyntikuntoon..

Apli
    Apli

Mä olen vähän eri mieltä, kun katsotaan mitä maassa nimeltä Suomi halutaan nyt… Turpeenpoltto ollaan lopettamassa, samoin kivihiilen käyttö, se lisää metsäenergialle erittäin suuret paineet samoin hakkuille, suojelua halutaan lisätä erittäinkin paljon, osa haluaa vähentää metsähallituksen hakkuita reilusti, alkaa yhtälö olla valmis, varsinkin jos yksi tai useampi uusi sellutehdas nousee.. Tuontipuu ok, noh balttian alue aika pieni, ruotsista tuskinpa suomeen suuria määriä, venäjän epävarmuus.. Metsässä tehdään politiikkaa entistä enemmän ja se on huonoa asia.

Apli

Muutamia omiakin metsänaapureita koskeva ongelma on kasvava, eli kun vanhat ei enää jaksa tai terveys alkaa reistailemaan niin metsänhoito jää unholaan, lapsia ei ole tai niitä ei kiinnosta, mutta pidetään tiloista kynsin hampain kiinni, eikä haluta ulkopuolisia käyttää… Itse olen aina ajatellu että jos näin käyn omalla kohdalla ryhdyn heti myyntihommiin ja myyn tilat pois sellaiselle joka hoitaa niitä hyvin jatkossakin.. Tämä on ikääntyvässä Suomessa jossa maaseutu hiljenee iso kasvava ongelma, ja varmasti laskee puuntuotannon tasoa ja puun saatavuutta teollisuuden käyttöön. Olisiko yksi lääke tähän pinta-alaverotuksen palautus? En tiedä, mutta tähän suuntaan varmasti mennään ja pitkään..

Apli

Pidän kanssa metsäliittoa parempana kuin kiinalaisomistajia..  Silti en enää kyllä jaksa uskoa kuin yhden eli vaikka Kemin toteutumiseen.. Puuta olisi varmasti kahdellekkin uudelle tehtaalle mutta ei ilmapiiriä. Rauman sahan uskon tulevan.

Apli

https://www.ksml.fi/kotimaa/Vasemmistoliiton-Li-Andersson-uskoo-Kemiin-kaavaillun-biotuotetehtaan-vaikeuttavan-hallitusneuvotteluita/1365510

Vasemmistoliiton kanta uusiin sellutehdashankkeisiin… Vähän no joo, ja no joo, ehkä yksi..

Apli

Jospa tulisikin hallitus jossa Sdp, Kokoomus, Keskusta, Rkp ja Vasemmistoliitto.. Ei olisi huono.

Apli

Kun katsoo esim UPM paperikoneiden ikää Suomessa niin eipä tartte olla insinööri kun tajuaa että kohta voi ropista… Ja taas Riitää puuta sellutehtaille.

Apli

Palkkakulut on niin pienet uudessa 1,5milj tonnin sellutehtaassa että niistä ei edes julkisesti puhuta ja hyvä niin.. Jopa sähköntuotanto eli sähkön myynti on isompi puheenaihe, sillä sähköomavaraisuus on 250% eli valtakunta saa bio sähköä lisää ja sehän on hyvä asia.. Minusta tässä annettiin Ison oikeudella muille selluhankkeille sellainen viesti että puut kuuluu meille ei teille, odotetaan silti ilmoituksia muista hankkeista miten niille käy..

Esillä 10 vastausta, 3,131 - 3,140 (kaikkiaan 3,678)