Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Noh noh Janne Seppäsen videoita kannattaa jokaisen metsänomistajan katsoa voipi jopa oppia jotain.
Apli 21.3.2019, 09:42Juu totta mitä puhut, eivät löydä järkeviä investointi kohteita niin jakavat rahat osinkoina. Esim UPM pystyisi helposti rakentamaan pari sellutehdasta jos siltä tuntuisi. Samoin metsäliitto voisi helposti rakentaa uuden Kemin.
Apli 21.3.2019, 08:52Ja kohta vaaditaan taas valtroja metsään.. Tuttu metsäkoneurakoitsija osti uuven Ponsse ELk ja sano että se on mualiman paras mitä rahalla sauapi mehtään ajokonneeksi.
Apli 21.3.2019, 08:47Jos on kateellinen kun osingot virtaa ulkomaille, niin ei kun ostamaan osakkeita niin taas tulee rahaa omaan taskuun.. Tai sijoittaa Metsäliiton osuuksiin ja ropisee rahaa omaan pussiin. Solidium eli valtio osti 5% Nokian hakkapeliittoja joka on tunnetusti maksanut hyvät osingot eli osaa se valtiokin.
Apli 19.3.2019, 07:57Kyllä kyllä, olivat fiksuja kun hakivat ympäristöluvat jo samalla myös toisen koneen muuttamiseen, mitä olen käsittänyt niin juuri näitä tuotteita eli voimapaperia ja sellua menee nyt ja varmaan jatkossakin markkinoille hyvään hintaan..
Apli 19.3.2019, 05:02Fortumille lupa heti rakentaa uusi ydinvoimala Loviisaan ja se kun valmistuu sieltä suurin osa kaukolämpöä Helsinkiin.. Sitten lisäksi, Helenin muutama oma bio/maakaasu voimalaitos ja ongelma ratkaistu.
Apli 19.3.2019, 01:12Maaseudun tulevaisuudessa enson johtaja hyvin selitti miksi näin tehdään, ja 0.5milj mottia lisää havupuita haluavat Ouluun jatkossa kun investointi ohi. Ja myydään puita heille jatkossakin..
Apli 18.3.2019, 15:28Eipä tullu yllätyksenä, seuraavaksi odotan mitä UPM tekee Kaukaalla. Muutama paperikone on varmasti tulossa tiensä päähän lähivuosina, tuskimpa monestakaan tehdään kartonki konetta.
Apli 18.3.2019, 02:14Sama juttu vihreät ja vasemmistoliiton edustajat jää hännänhuipuiksi kun olen tehnyt vaalikoneita, järjestää kärjessä perussuomalaisia ehdokkaita sekä joku keskustalainen, niistä valitsen..
Apli 17.3.2019, 05:50Mitä olen kuullut niin Tornator on ollut aktiivinen ostaja, samoin sijoitus rahastot, yksityiset vähemmän, kun väki vähenee rajusti, monelle metsätila liian kaukana asuinpaikasta. Toki yhteismetsät aktiiviset sellaiset ostaa kanssa mielellään..