Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,271 - 3,280 (kaikkiaan 3,670)
  • Apli

Välillä kyllä saa nauraa kunnolla, mitä saa puukaupan kylkiäisenä..

Kalenteri, lippis, huomioliivit, kynä, veitsisetti, kangaskassi, kutsu kesäteatteriin, tehdaskäynti kahvineen ja ruokailuineen yms yms..

Ja ei muuta kun nimi paperiin hymyillen(:

Bonus edut ja muut sitten vielä päälle, kyllä meitä metsänomistajia hemmotellaan, siinä moni kokee itsensä tärkeeksi.

Apli

Juu näinhän se on kuin Puuki toteaa, osin lottoamista… Mitä tulee Mhy:n valvontaan ja katkontatietojen hyödyntämiseen, niin enpä ole koskaan tarvinnut enkä tarvitse, ne sopii sellaiselle joka ei ymmärrä metsästään mitään, pikkusenkin asiasta tietävä maksaa niistä aivan turhaan..

Apli

Samaa mieltä edellisen kanssa jos tarjolla on ns: huippuleimikko, päätehakkuu 90v kuusikossa esimerkiksi tai männikössä.. Mutta mitä ”paskempaa” 2 tai 3 harvennuksia tai muuta on niin isommaksi ero sahan puolelle käy ja selluyhtiötä vastaan… Oman kokemuksen perusteella selluyhtiöiden tarkka tukin otto karkaa näissä kuidun tekoon todella helposti ja sahat pyrkii näissäkin maksimoimaan tukin osuuden.

Apli

Ja korkotason nousuun pitää jokaisen lainaa omaavan varautua, myös itse olen siihen varautunut…

Apli

Rohkea veto velkavivulla, täytyy muista että sellun huippuhinnat tuskinpa säilyy ikuisesti…

Apli

Tulee mieleen yksi oma puukauppa, kohde oli noin 50km Jyväskylästä ja 40km UPM jokilaakson tehtaista, ostajana UPM, ensiharvennuksia 8ha 4ha kuusikoita ja 4ha koivikoita, ostaja hakkasi ne energiapuuksi min latva 3cm 10e/motti hinta. Maat reheviä OMT ei hirvivahinkoja eikä muita. Tuttu koneyrittäjä hoiti ja meni niin kuin pitikin.. 3 vuotta sitten oli hakkuu, olishan noista kuituakin tullu jos olisivat halunneet tehdä, sen verran järeetä oli.. Mulle on ihan sama meneekö puu energiaksi vai selluksi.

Apli

Rengashotellia käytän ja samasta liikkeestä myös uudet kumit, joskus vertaillu hintoja…

Apli

Sorvilisä ollu omissa kaupoissa 1-3e motti, vähän kaupan koon mukaan… Mutta kuitupuun hinta se vaan nousee vaikka tilastoja ei saada….. jokainen sen huomaa kun puukauppoja kilpailuttaa, hyvä asia ja jo oli aikakin…

Apli

Eka oli sahan mitat ja toinen selluyhtiön? Valitsisin noista ensimmäisen sillä tullee paras tili.

Apli

Visan kysymys on hyvin aiheellinen… Ei ole saattohoidossa, mutta ei ole jatkajaa tiedossa, myydä olen ajatellut pois kymmenen vuoden sisällä mutta mitä kautta saadaan paras myyntitulos myyjälle? Mhy:n kautta? Tornator? Vai mitenkä?

Esillä 10 vastausta, 3,271 - 3,280 (kaikkiaan 3,670)