Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,381 - 3,390 (kaikkiaan 3,662)
  • Apli

Kuluttaa juu mhy metsänomistajien rahaa, mutta ei sitä ole pakko maksaa jos ei halua, itse olen maksanut kahteen yhdistykseen, välillä miettinyt ettäkö turhaan mutta ainakin ensi vuosi maksetaan… Kuitenkin mielummin mhy kuin metsäliitto, siitä erosin kauan sitten enkä palaa koskaan, varmasti yksi elämäni viisaammista päätöksistä. Näkeehän sen kartellihommista, stora ja upm haluaa sopia metsäliitto ei.

Apli

Laatuhinnoittelu ja taas huokaus, 100 vuotiaassa maassamme ei tule laatuhinnoittelu toteutumaan niin kauan kun marssin puukaupassa määrää kolme suurta sellunvalmistajaa, näin se vaan ystävät hyvät on! Ja annetaan metsurien tehdä muuta kun hakkuita se on hyvä niin!

Apli

Katkonta, tuo ikuinen mysteeri, ikuinen kiistanaihe huokaus…. Kun kilpailuttaa leimikon ja saa tarjouksia niistä osaa lukea kenellä se katkonta on hyvä kenellä ei, siinä ei tarvita Mhy:tä eikä muita.. Kilpailuttakaa leimikot, vertailkaa tarjouksia kun myytte päätehakkuu ja 2 ja 3 harvennusleimikoita enskat on sitten erikseen.. Nythän siihen on loistava tilaisuus niillä joilla on kantavien teiden ja maastojen varsilla leimikoita.

Apli

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mets%C3%A4/artikkeli-1.217817

Pakkasia toivoo kaikki ja mielellään heti!!!

Apli

Surkea on ollut vuosi puunkorjuulle eikä pariin viikkoon näy helpotusta keleissä ainakaan keski-eteläsuomessa.. Mitä tulee Äänekoskeen niin nythän metsäliiton omistajajäsenten luulisi toimivan eli laittavan leimikoita myyntiin? Tulee varmaan hyvät jouluseisokit tehtaille tällä menolla.. Mitä jos alkuvuodesta tulee lämmin ja kostea? Voi huhtikuussa olla piiitkät seisokit sahoilla ja tehtailla. Varmasti tämä aiheuttaa mietintää Kuopiossa jonne uutta tehdasta suunniteltu ja samoin vanhojen paperikoneiden osalta.

Apli

Toiselle hirviporukalle nostan hattua toiselle annan risuja… Hatun noston saanet ovat ampuneet kaikki luvat ja myös paljon pankkihirviä pois kuleksimasta, toinen porukka lopetti kun ei ole hirviä? Heillä selvästi halutaan hirviä kuulemma säästää tuleville vuosille ristus prkkele.  Joo joku ministeri tähän hommaan ja hirviä kaatoon olisi toive.

Apli

Juu näin on, kuusikot ja koivikot olisi kelvannut männikkö ei niinkään jotenka odotellaan ja katsellaan rauhassa… Ehkä sitten ensi keväänä tai syksyllä.

Apli

Kannattaa kun itse tekee mahdollisemman paljon, toki metsätila on muutakin, kun pelkää rahaa…

Apli

Oiva tilanne laittaa pari kelirikko leimikkoa myyntiin, vai odottaako vielä? Keskisuomessa lumi tuli märkään maahan kantavuus ei ole paras mahdollinen..

Apli

Asuntomarkkinat ja samoin metsätilat on ylihintaisia niin kauan kun lainojen korkotaso on mitä on…. Hyvistä palstoista, kuopion alapuolella, kantavien teiden varsilla joutuu maksamaan sanotaanko järjettömän hinnan enkä usko tähän tulevan muutosta, ennen kuin tosiaan lainojen korot alkaa kunnolla nousta, nyt löysää rahaa on vaan liikaa… Itse en enää ole aktiivisesti katsellu palstoja kuin aivan läheltä omiani..

Esillä 10 vastausta, 3,381 - 3,390 (kaikkiaan 3,662)