Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Mitä konstia suosittelette hiekkakankaan männikön uudistamiseen? Konekylvö? Siemenpuut? Käsinkylvö?
Apli 16.8.2017, 18:43Nykymailma muuttuu niin nopeasti että jos ostat 100000e palstan voi sen arvo olla 10v päästä 100e, riittää kun esim EU:ssa tehdään pari päätöstä. Tulevaisuuden suunnittelu myös metsäalalla on hankalaa, pitää elää hetkessä, ja osata myös nauttia siitä.
Apli 16.8.2017, 18:36Viimesyksynä olin raivuulla, iso hirvi katseli mua reilun matkan päästä, noh pidin tauon, join kaffet, leivät oli menny homeeseen, jätin ne ison kannon nokkaan yöksi, aamulla kun tulin, oli meetvursti reissumiehet hävinny, ja hirvenjälkiä oli kannon luona… Söikö hirvi mun leivät?
Apli 13.8.2017, 10:33Muutama päivä sitten juttelin metsähallituksen kaverin kanssa ja myös heillä kuitupuuvirrat ottaa uudet suunnat ja hakkuita tullaan lisäämään eteenkin keskisuomessa…
Apli 12.8.2017, 14:52Kiitoksia Puukille ja Timpalle, oma epäilys oli homman suhteen kanssa, istutan kuivemmalle osalle mäntyä ja loput kuusta.. Tuo heinä itsellä kanssa pilannut yhden kohteen männyllä, kun oli kylvetty, mutta siitä niin paljon aikaa, miten lienee männyn siemen siitä kehittynyt, kasvaa nopeammin yms..
Apli 12.8.2017, 13:57Onko ajatuksia tai kokemuksia, kuusen/männyn sekakylvöstä koneellisesti? Tuleeko mitään? olisi tulossa jossain vaiheessa hakkuuseen palsta joka on siinä rajamailla kumpaa laittaa mäntyä vai kuusta kasvamaan..
Apli 12.8.2017, 08:17Hyvä juttu, vielä kun saadaan päätös Kuopion uudesta tehtaasta… UPM ja Metsäliitto pitkään harrastaneet puiden vaihtoa keskisuomessa, kuusta Jokilaaksoon ja mäntyä ja koivua Äänekoskelle, tämä vaihto kuulemma kiihtyy jatkossa, jotenka ei puu tule pelkästään sopimusasiakkailta, puuthan halutaan ensisijaisesti max 100-150km säteellä tehtaasta, kuljetus maksaa..
Apli 10.8.2017, 05:48Mitä enemmän ikää tulee sitä nopeammin pistää aukoksi, minulla puun ja ihmisen ikä kulkee käsi kädessä… Toki joku tolkku asiassa on, eli vähintään 2 tukkia pitää tulla.
Apli 10.8.2017, 05:44Minä ainakin olen raivannut kaikkea silloin kun on aikaa, siinä menee yhtä lailla nurin havupuita kuin lehtipuitakin, meneekö riskillä? Enpä ole asiaa koskaan miettinyt… Näkyvät yhtiön mailla ja hallituksen mailla tekevän samoin.
Apli 7.8.2017, 19:53Herää epäilys että kuinka kauan bonuksia ja korkoja pystytään maksamaan? Yhtiö on selvästi haavoittuvaisin kolmesta suuresta, jos ja kun huonot ajat alkaa… Sellun hinta ja kartongin hinta on nyt korkealla mutta kuinka kauan? Kilpailu sekä sellu että kartonkipuolella kiristyy jatkossa voimakkaasti..