Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset
-
Viime vuosina on harvennukset tehty talvella ja päätehakkuut kesällä, pikkusen paremman hinnan olen saanut kesällä…
Apli 5.5.2017, 07:19Saattaa tulla vielä aika että hirvien salakaadot lähtee rajuu nousuun… Taimituhot alkaa olemaan kestämättömällä tasolla monilla paikoilla..
Apli 5.5.2017, 07:16Ostajan kanssa yhdessä rajataan, tulevaisuudessa varmaan sen hoitaa koneyrittäjä tai hänen edustaja.
Apli 5.5.2017, 07:14Viila mikä se on? En ole vuosiin käyttänyt muita kun kovapalateriä, niiden hinta on pudonnut ja kun oppii kiviä väistämään niin muita et enää käytä… Vanhat viilat pudotin metallikeräykseen sinne joutaa..
Apli 22.4.2017, 21:10http://www.iltalehti.fi/politiikka/201704222200107667_pi.shtml
Liikaa hakataan suomen metsiä? Jos edes joku näistä sellutehdashankkeista joita on vireillä toteutuu ja vaikka Kemin hanke niin sitten vasta hakataankin, mennäänkö kestävillä rajoilla? Vai lisääntyykö tuontipuu? Paperitehtaita varmasti menee taas jossain vaiheessa nurin, mielenkiintoista..
Apli 22.4.2017, 11:33Myyjänä olen ollut en ostajana… Hankintana en myynyt, kysyin hinnat, mutta pystykaupalla meni, tyytyväinen olin.. Aika paljon oli haapaa, leppää, pihlajaakin seassa, lisäksi tämän ostajan kasat eli lahoa vuosia tienvarressa kuten erään toisen joka nyt ei enää ostakkaan mitään kun vanhoja kasoja sanotaanko Riittävästi osa varmasti maatuu eikä niitä kouralla saa minnekkään..
Apli 22.4.2017, 10:32Juu näihän se on kun Jätkä sanoi, varsinkin näissä ensiharvennuksissa on tärkeää ketä sinne tulee hommaa tekemään, konekuskien ammattitaito ratkaisee ei niinkään koneiden koko, jos koneyrittäjä tuntematon kannattaa käydä katsomassa paria aikaisempaa heidän työmaataan yleensä se ostajalle aina sopii, niin ei tule Jälkipuheita.
Apli 22.4.2017, 10:26Näädän kanssa samoja ajatuksia ja kokemuksia… Näiden kahden yhdistyksen jonka jäsen olen, palvelutaso on heikentynyt jatkuvasti, toimihenkilöt on niin kiireisiä hoitamaan puukauppaa että muu unohtuu, sovittuja tapaamisia unohtuu, tullaan reilusti myöhässä eikä siitä ilmoiteta, pyritään suosimaan omaa korjuupalvelua vaikka se ei ole aina metsänomistajalle paras vaihtoehto yms yms… Euron kiilto silmissä mennään, muu saa jäädä! Puukaupoissa olen poistanut Mhy:n omista ajatuksista, enkä heidän palvelujaan siinä enää ole käyttänyt vuosiin, suorat kaupat ostajien kanssa olen kokenut paremmaksi.
Apli 22.4.2017, 10:1510e motti pystykaupalla, ottavat sen 3cm, ensiharvennusta, kelpaa kaikki puulajit, hankintakaupalla 17-20e riippuu myyjästä, siinä viimeaikaisia hintoja.
Apli 19.4.2017, 17:55Juu täytyy sanoa että ahkerina on olleet hirvet… Vuosiin ei ole tullut kohdalle niin paljon syötyjä puita kun nyt, huokaus… Kyllähän tämä tilanne harmittaa, jotain pitäs tehdä ja pian. Sallia ympärivuotinen metsästys? Lisää kaatolupia? Pedoista tuskimpa on apua tilanteeseen. Riista-aitoja en ala rakentamaan kun viimesessä hädässsä..