Käyttäjän Apli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 3,657)
  • Apli

Metsäkoneiden koko on ollut puheenaihe aina, jotkut haikailee maatalouskoneita metsiin, toiset hevosia, jotkut kehittelee pieniä koneita toiset kantavia.. Tosiasia unohtuu kuitenkin, koneyritykset kasvaa kohisten ja kun katsoo niiden konekantaa ja mitä koneita metsissä näkee niin jokainen tajuaa tilanteen. Tehokkuus on päivän sana ja sen mukaan on koneet ja hyvä niin minulle nykyinen tilanne sopii erittäin hyvin. En kaipaan maataloustraktoreita ne pysyköön pelloilla ja hevoset tallissa. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille metsien miehille ja naisille(: 99 vuotias Suomi on hieno maa, olkaamme sen arvoisia.

Apli

Mä tykkään aidosta nelivedosta ja se löytyy sekä Subarusta että Audista ei muista… Muut on enemmän tai vähemmän vajaavetoisia. Edellinen oli Subaru ihan ok nykyinen Audi ja tykkään kovasti.

Apli

Joskus muinoin oli MHY:lle urakoivilla pienempiä koneita hakkuussa tekivät eh:ta ja energiapuuta mutta ei enää taida olla… Kyllä minä aina samalla pistän kaikki myyntiin samalla alueella eli kuten metsuri motokuski totesi, silloin jää siirtokustannukset vähiin, yhtiöt haluaa että koneet kun ne tulee ne tekee kaikki kerralla ja se on ymmärrettävää. Kyllähän metsäkoneiden koko on mielestäni aika maksimi nykyään, niihin moni laittaa kaivinkoneen teloja Yms jotta ne kantaa paremmin. Tehokkuutta saadaan varmaan laittamalla vuoroja lisää. Kuskista ja ajoituksesta on homma kiinni miten sujuu, ja hyvinhän se on sujunut ei ole moittimista ollut, seuraavat hakkuut tulossa taas tänä talvena ja ei pelkoa ole, erittäin hyvä ja taitava yrittäjä jolla sanotaanko isohkot koneet.. Talvi näyttää tulevan se on hyvä se. Itse kun pitää vielä huolen teistä että kestää niin yöt saa nukkua rauhassa(:

Apli

Kyllä oli tuntityö…  Ja palkka tuli ja tulee UPM:ltä.

Apli

Ilmaisia lounaita harvoin on… Kerran vain yhden kerran, UPM tai heidän urakoitsijansa oli kantoja nostamassa kaivinkoneella niin pyysin että tekee kääntöpaikan autolle tien varteen, tekivät, vein rummun ja kysyin mitä maksaa, sanoivat että ei mitään… Vein omistajalle litran parempaa konjakkia!

Apli

Euron parin nosto kuitupuun hintaan ja siitä maaseudun tulevaisuuteen sivun ilmoitus jossa ostajien numerot niin kohta on puuta ostettuna muutamaksi vuodeksi joka firmalla… Niukkuutta on järeistä kuusitukki leimikoista olen kuullut monelta suulta, muusta puusta ei ole pulaa!

Apli

Kyllähän tämä kemera sekoilu alkaa olla sellaista että oksat pois… Minusta tuntuu että sais lopettaa kokonaan, järki tästä on hävinnyt!

Apli

Metsuri Motokuskin kanssa täysin samaa mieltä, ketjutukseen varmasti pyritään sillä se säästää kustannuksia, mutta kelit vaihtuu samoin mahdollisuudet eri leimikoiden hakkuuseen… Energiapuun korjuussa olen nähnyt näitä ”pienkoneita” minun naapureista moni niitä haikailee mailleen hakkuuseen, mutta sitten ollaan iloisesti yllättyneitä kuinka hyvin isommat koneet toimii ja maat kantaa kun ollaan oikeaan aikaan oikeessa paikassa.

Apli

Kuusitukilla on kova vienti… Mutta piti ihan tarkistaa puukauppasopimuksesta tehty noin kuukausi sitten, UPM ja maksuaika loppumittauksesta viimeistään kuukauden kuluttua.  Heillä myös heti rahat sopimus OP:n kanssa mutta en käyttänyt! Joskus Verson kanssa tehnyt kauppoja ja pikkusella viiveellä on kyllä aina rahat tullut, katkontahan heillä on erinomainen!

Apli

Yksi vaihtoehto olisi suojeltujen metsien palautus takaisin talousmetsiksi..  Mutta yleisesti pelko on turha kyllä suomessa puuta riittää ihan kaikkiin hankkeisiin..

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 3,657)