Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Niin. Meillä moto tekee metsät. Mönkiä on vaan metsässä liikkumista väline. Ja yksittäisten puiten keräilyyn kone. (tuulen kaadot) traktorilla tarttee ajouran. Mönkijällä ei voi pujotella metsässä.. Meillä erilaiset tarpeet. Sulla traktori mulla mönkijä. Kumpikin tyytyväisiä omaan. Ne tarpeellisia kummalekkin. En luokitele leluiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=b-v44KyFYus Mukava harrastus. Isakar ; miksi sahata moottorisahalla siihenkin on tehokkaampi kone vaikka ponsse. Meillä traktori tallissa, Mönkijällä liikutaan aina kun metsään mennään.
olalle. Utena ostin itse ajanut miksi en. Juu luvat ok.
Monta niitä heitti henkensä vesilläkin juhannuksena. Samoin autolla. Empä voisi kuvitella elämää ilman mönkijää. 4 v nykyinen ollut yli 20000 km mittarissa. jonkin verran tullut liikuttua. Työpäivän päälle käyn aina marjassa lakassakin 5-7 km mönkijällä metsiä suolle eipä viitsisi kävellä. Talvisin teitten aurausta, traktori jää talliin heittävä aura ok. Kesällä hupiajelua viikon loppuisin.
Hyvähän se on mutta ei kestä. Paljon vikoja konepuolella. Yamaha ja Honda niillä pääsee minne vaan ja kotia kanssa.
Ruoka grillissä kypsyy. Kalaa savustus käynnissä. Ruokajuomana punaviini. Kellarista löytyi14vm puteli. Pitää tomahaukin kanssa maistella. Hyvää juhannusta. Täältäkin
?
Talvimallin nailonia sitä täällä käyttää jokainen. Paperi menee tukkoon helposti.
Vaikka. Mutta teen urakalla eli maksu tulee ha määrästä. Maanomistajalle menee tieto aloituksesta. Työnantajalle päivän aloitus/ lopetus kuittaus. Seurailen sitten tauoilla ukkostutkaa fb. Ja muita juttuja. Vastailen sitten viesteihin jne.
Röölille… Juu menin jo aika aikaisin aamulla olin klo 3 sahaamassa. Muutama satanen tuli tienattua. 1.5 ha sahailin ja lähdin kotia varhaisperkuuta. Hinta ihan ok. Älykänny metsässä sieltäkin voi vastailla ja surfata netissä.