Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
muovipala Husqvarna 550 männän päälle. Kuusta karsiessa tuntuma oli kuin olisi kiinni leikannut. Pakoputken irroitin niin sieltä sain pois, tulppaankin oli sulaa muovia tarttunut. Juuri tuota tarkoitin kampuran ulkosyrjillä muovilimput ne sulanut liikalämmön takia.
No mitäs samaa siinä on kun 242 kun näyttääkin aivan erilaiselta…..Se on siis kopio. Ja voisi kuvitella että satunnaisella turaajalla kestää se vanhempi 550 kyllä aika pitkään. Jos nyt löytää vanhan jostain sopivaan hintaa niin voisi olla järkevä ostos……Voi tietty…..Noista 550 pitkässä käytössä mennyt alakertoja lämmön vaikutuksesta Kovassa ammatti käytössä. Varmaan harraste touhussa kestää
543 alun perin oli oma merkkinen japsi saha, kopio 242 . hq osti sen tehtaan samalla merkki muuttui husqvarnaksi.
Pääasiassa myyränsyöjien massiiviseen tappamiseen perustuva riistanhoito on saanut metsokannan romahtamaan kahdeskymmenesosaan 1960-luvun tasosta………60 luvulla yleisty metsin ojitus. Samoin alkoi yleistyä minkki ja supi. Suomi koneellistui tuli tehometsä talous. Kanahaukka rauhoitetiin. On siinä metso vähyyteen muutakin kuin muutama myyrää joskus syövä elukka. Metso suhteellisen laiskana lentoon lähtijänä kärsii nopeista pedoista. Voihan siihen vaikutta ilmastokin. Pesimäajan kylmät. Hyttysten puute (poikas ravinto)
https://www.iltalehti.fi/talous/a/51e39eea-173b-403f-9a37-17fd28f216aa Siinä seuraavalle hallitukselle työsarkaa. Maksut alas alkaa työllisyys nousta.
Kestävyyttä painonnousulla tehtiin. Tuli tehonpuolesta mainio yleisaha. Teho riittää hyvin kaikkeen. Sitä painonnousua ei periaatteessa huomaa kahvojen sijoittelun ja alhaisen painopisteen takia. Parannettu ilmaotto. Ei tempuille höttölumellakaan.
Meillä vasta varikset raakkuu. Tiaiset laulaa titityytä. Lunta 72cm kelkkaillessa meni päivä, Suomi pitkä maa. Joissa näkyy virtaama lisääntyneen lumi sohjolla jokiuomissa.
Liian tiheänä pidetyn hirvikannan ohjaava vaikutus puulajivalintaan ja siten metsien jatkuva kuusettuminen, sekä kuusen joutuminen sille soveltumattomiin kohteisiin, on paljon haitallisempaa. ——Tuolla ajattelulla se hirvikanta pidetään suurena.
Sähköauto kuluttaa noin 15–20 kWh/100 km. Keskimääräisellä 50km:n päiväkäytöllä sähköauto vie siten noin 10 kWh/vuorokausi. Kun yhden kWH:n hinnaksi arvioidaan 15 eurosenttiä, Vesa Peltola laskee sähköauton kulutuksen hinnaksi 2–3 euroa/100 km.
Polttomoottoriauton polttoainekuluihin verrattuna sähköauton kulut ovat Peltolan mukaan noin kolmanneksen. Aivan oma lukunsa ovat sitten muut käyttökulut, kuten vakuutukset ja huollot, hankintahinnoista puhumattakaan………Halpaa ajua. Kestää ne akut pitkään teslas arvioitu ikä akuille 10-15v. Kalliita ne nykyään mutta niin oli kännykätkin aikoinaan julmetuissa hinnoissa, Nykyään halpoja. Meillä pyörii monta teslaa ihanan hiljaisia ei kuulu kuin nastojen rapina. polttomoottorit pärise sitten eriäänellä.nyt metsästäjiltä kerätään 5milj€ kaatolupamaksuja..japaninpeuraa, hirveä, valkohäntäpeuraa ja metsäpeuraa. Näiden hirvieläinten aiheuttamat vahingot korvataan riistavahinkolain nojalla. Metsäkauriin aiheuttamia vahinkoja ei korvata. Korvauksiin käytettävät varat kertyvät valtion talousarvioon hirvieläinten metsästäjien maksamista pyyntilupamaksuista. Eli lupamaksu sidottu tuhoihin.