Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Virossa palkat nousseet suomen tasolle. Elämä paljon halvempaa. Ei taida suomi kovilla veroilla kovin vetää, ulkolaista työvoimaa. Muutkin naapuri maat menee menojaan.
Ei tainnut maahanmuuttajista olevan halvan työn tekijäksi.Turvapaikanhakijoita houkutellaan palaamaan kotimaahansa nyt 5000 euron hyödyketuella – ”Ehkä jotain pientä liikettä on” Kertoo savon s.
Artoa taitaa ottaa aivosta kun ei hoksaa. Ei tippaakaan. Mutta säälittää ne metsurit jotka saa huonoa palkkaa ( ei täytä edes minimipalkkaa suomessa). Todella ala-arvoista touhua.
Euroopan unioni edellyttää sähköautoilta käyntiääntä ensi kesästä lähtien. Autovalmistajat ovat pyytäneet apua jopa rockbändeiltä ja hakeneet inspiraatiota tieteiselokuvista sopivaa ääniefektiä etsiessään.
Sähköautoja valmistavat yhtiöt painivat parhaillaan hieman erikoisemman ongelman edessä: hakusessa on sähköauton käyntiääni. Kadonnutta ääntä metsästetään rock-bändien avulla, ja inspiraatiota haetaan jopa sci-fi-leffoista.Erityisesti alhaisissa nopeuksissa sähköautot rullaavat käytännössä ääneti toisin kuin polttomoottoreilla varustetut autot.
Tämän vuoksi EU edellyttää, että kaikkiin uusiin sähkö- ja hybridiautoihin tulee kesäkuun ensimmäisestä päivästä lukien asentaa erityinen akustinen hälytysjärjestelmä (AVAS) jalankulkijoiden turvallisuuden parantamiseksi. Järjestelmä on aktiivinen alle 20 kilometrin tuntinopeuksissa.husku 550xp… Minä olen maksanut noin 8e kiinnolta hakkuutöistä työntekijöille ja firman sahoilla päästävät. Palstat ovat olleet semmoisia riukuuntuneita koivikkoja. Keskiarvoski jäi tekijöillä semmoset 5-6kiintoa että ei se tuo hakkuutyö mitään herkkua ole……..Työnantaja on se joka maksaa palkan….Tuossa ole mitään porsaanreikiä.
Arton mielestä minun pitäsi veloittaa 10e tunnilta ja maksaa 20e tekijälle. Olet sinä bisnesmies…En kyllä itse voisi huijata työntekijöitä tuollaisella palkalla. Todella törkeää hyväksikäyttöä.
Työn antaja vastuussa työntekijöistä. Tiedän tapauksia, ovat tehneet halvalla vuosia sitten työsuojeluun yhteyttä ja työantaja joutunut maksamaan oikean palkan monelta vuodelta. Kyse vironpojista. Jos ne työntekijäsi ottaisivat yhteyttä. Niin sinulta ne oikeat palkat otettasi eli olisit maksaja.
arto töissä joka saa jättipalkaa 15e/m3. Tämän suuruisen palkan maksamiseen yhdistyksen on veloitettava 30e/m3. Koivukuidun tämän hetkinen hinta on noin 31e/m3. Näin ollen puulle jäisi vielä 1 euro plussaa jolla pitäisi vielä pystyä puu kuskaamaan tienvarteen ja ynnämuut paperityöt. Hyvää hommaa eikö?……..Siksi meillä tekee koneet hakkuut. Oikeana metsurityönä tehdään vain uudistus ja kunnostus töitä. Onneksi seuraava hallitus toivottavasti saa palkkavilpin rangaistavaksi rikkeeksi.
Entäs jos ostatte sen Husqvarnan uutuuden mistä oli tässä ketjussa kyse niin saatteko miten verotuksessa sen takaisin kun olette ammattilaisia ?…..Näkyy hinta olevan 850e Menee moottorisaha vähennyksenä. Eli ei saa takasin.
Ei meilläkään tunti työnä tehdä kuin linjaraivauksia. Muut urakalla, Hinnat ja kartat mobilissa valmiina.