Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,361 - 2,370 (kaikkiaan 3,775)
  • arto arto

Rauhaisaa joulua  kaikille palstalaisille perheineen….Tänään vaikeni minun saha nyt saa rauhassa olla muutaman päivän, nauttia joutenolosta.

arto arto

Eipä taida perusnorski niissä rahoissa päästä peuhaamaan. ……Kyllä pääsee tunnen muutaman norjan metsurin hyvin nettituttuna, Palkat siellä huikeat verrattuna suomeen, samoin muitten alojen. Metsäalalla tienaa melkein 3 kertaisesti suomeen. Hoitajien palkat alkaa 5 siitä voi kuvitella miten menee. Elämä siellä kallista myös.

arto arto

Suzuki Jimny …….Jos ketä kiinnostaa huippunopeus 130km/h 100 vauhdissa suositellaan kuulosuojaimia………..Eli ei matka-auto…. Metsä miehen auto jolla ei kiirettä ja tiettömät tiet. Menee pahemmasta paikasta kuin takapotku traktori.

arto arto

Tulipa tuossa mieleen sellainen ohje minkä olen täällä kuullut. Saha pitäisi kuulemma nousta maasta kun sahaa nostaa käynnistinnarusta…….Tuo ohje pätee normi käynnistimeen. Nykyisin vaan kaikissa tupaa olemaan ns: kevytkäynnistin. Joihin se ei päde.

arto arto

Vihreän talon saku . Omistaa sen kalan.

arto arto

Terässä kaikista tärkein haritus, Olkoon terä kuin terävä ilman haritusta se ei leikkaa kunnolla. Siihen saa nykyään hyviä haritusrautoja eikä ole hinnankiroja vaivaisella kympillä irtoaa halvimmat. Haritus aina terän leikkaavasta hampaasta, Toiset harittaa ohella raudalla hampaan keskeltä toiset terät taipuu vain siitä kohtaa jättäen leikuuhampaan sisempään….Ei toimi.

arto arto

Kun akseli menee putkilakeriin, taikka pukkilaakereihin helposti työntämällä, niin hieman tyhmempikin tajuaisi, että ne laakeri ovat väljät. …Ne muovi tukipuslat ovat väljät jo uutena koska kulmavaihteen päässä boorit ovat paksumpi kuin akseli, Se booripää on 2mm paksumpi kuin akseli. Ei ainakaan 545 akseli ole mutkalla vaikka päistä laitta roikkumaan vaakaan. eli ei ole mitään höttörautaa.

arto arto

Kaikissa R-sahoissa ilmiö olisi (paitsi artolla ei akseli taivu)……….Ei hq akseli taivu se tuettu niin hyvin…..Tärinöitä aiheuttaa pikarin laakerin välys pääsee akseli väpäjämään, Tai kytkin kenkä jumissa. Enkä ole kellään kuullut akselin taipuvan , Pakko kommentti koska minut vedettiin mukaan.

arto arto

Minä olen aina ollut jonseredi kannassa pätkä sahoissa, En tykkää viistokahvoista. Enkä muuksi vaihda,

arto arto

Mulla GB laippa ja ketjuna hq. Tietysti 1.3 .Nykyisin en juuri sahaile kaikki tekee koneet. Mutta jos joku tarvitsee iloisena mennään.

Esillä 10 vastausta, 2,361 - 2,370 (kaikkiaan 3,775)