Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Itse vältän noita BIKE öljyjä, En koskaan niitä käytä. Monta epäonnen tapausta tiedän sahoista,
Kyllä tolopainen aika oikeassa on ……….545fx akselipää kierrokset 10100.Pikkuterä vakio …..545 autotune akselipää kierrokset 9700 vakio isoterä.
Alle 5mm kun menee leikuuhammas silloin mene vaihtoon. Olen nähnyt erään metsähallituksen metsurin jolla oli teriä iso läjä, Kertoi sahaavansa päivän pari terällä ja vaihtoon, oli etelän hemmoja. Ei siis teroittanut ollenkaan sanoi menevän tylsäksi kun teroittaa, En viitsinyt sanoa mitään annoin poikasen jatkaa opituilla opilla.
Volkkarin moottoria ahdistaa. https://youtu.be/PLNKwd4l6W4 Saksalaista sekundaa.
arto edes on, eikä hänkään ole kovin taitava.,,,,,Sinä kuulut oikein hölmöläseen sukuun. Omasta mielestä olet taitava….Mutta lasten kengisä oikeasti astelet….Jokainen toisten asia väärin. Ei voi kuin ihmetellä miten tyhmä joku voi olla.
Nyt oli minun käsiteeni mukaan kesäraivauksesta kyse…Talvi on ihan erijuttu. Voi tietty kierrellä joka asiasta vastakohtia etsimällä niitä löytyy.
Tiedän meillä päin tapauksen metsuri teki 30cm kantoa raivauksessa maanomistaja ei suostunut maksamaan ennen kuin lyhenti kannot, Olisi mukava nähdä jätkän raivaus täälläpäin….Ukko kulkisi monesti saman työmaan tai saisi kenkää kun työtä ei olisi. Joo pituutta minulla 180cm valjailla voi säätää sahaa ihan miten haluaa. Ei siihen ihmisen pituus vaikuta. Lisäksi sahasta saa kahvoja säätää kukin mieleiseksi….Tiedoksi jos ei jo joku tiedä. Itse säädän sahan vapaana terä noin 10cm korkeudella , Ei luulisi olevan vaikeaa, Viimme viikolla meni 6.5 ha ei siis mustia kantoja yhtään. Enskassa jos jättää 40cm kannon mitä hyötyä siitä koneen kaatopää niissä kiinni tulee sitten sama tai korkeampi kanto poistettavasta kuitupuusta….Muistan kuin ukko kertoa metsähallitukselle raivanneen toi kanto määrätty ohjeissa…..Nyt vetelee pitkiin kantoihin Käykö tuulella vai kapinoiko niin kuin murkkuikäinen,
(Kuinkahan pitkiä teidän senttimetrinne on? Onko niissä 20 – vai kolmekymmentä milliä)?……Laske jos omistat mitan siinä kymmenen viivaa senttien välissä niitä kutsutaan milleiksi…..Selkisikö…
Sama aika katkaisussa menee teekö pitkää vai lyhyttä.
Itse teen alta 10cm kantoa th. Ennakko raivauksilla vielä matalempaa. Eipä ole kukaan valittanut ja maanomistajat tykkää.