Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 3,775)
  • arto arto

Niihän se menee joka ei susista tiedä mitään niitä suojelee, Kaikki muu väärin. Kummasti mieli muuttuu kun  saa lapsia ja sudet liikkuu pihoissa.

arto arto

Nälkä tulisi ammattihommissa noilla sahoilla. Energia puihin sopivia. Sekin aikapalkalla. No onhan ennen justeerilla tehty tukkia.

arto arto

Miten jees sitten voit valittaa että hirviä liikkaa ja tuhoavat metsät. Paras ennalta ehkäisy on juuri metsästys. Meillä päin muutama isäntä möi tilansa, Ostajalle tuli ehto että metsästys säilyy kyläläisillä ja hirvestys seuralla.  jos ostajalle ei sopinut ei syntynyt kauppa, Ei meidän kylällä kukaan estä metsästystä päin vastoin kannustaa.

arto arto

Toki on alueita joissa ei niille soveliasta elintilaa riitä ja yleensä siellä onkin vain yksinäisiä vaeltavia jotka aikanaan liittyvät isompiin laumoihin. Tiedätkö se yksinäinen kun menee lauman reviirille, Lauma tappaa sen kun kohtaavat. Siitä syystä ne tappavat koiratkin….Toki jokin susi mieltyy koiran lihaan kuulee haukun jolkottelee pitkänkin matkan aterialle.

arto arto

Meillä päin sudet tappo hirvenvasikan keväällä. Oli 6 lauma asuvat liki 2 viikkoa sillä muonalla. Sitten naaras hirvi tappo yhden suden oli vasa pikkunen puolusti sitä. Karhu kovempi hirvien verottaja, Lakka reissuilla loppukesästä löytyi 2 syötyä pientä hirven vasaa, Oli leukaluut vaan jäännyt ateriasta jäljelle, Enempi sudet popsii jänöjä ja muuta pikkuelukkaa kuin hirveä.

arto arto

Kuten tuolla edellä kirjoitin, niin pimeässä ei voi hirveä ampua.  Oli eväät mitä tahansa………Olisiko noin nyky laitteilla näkee jos muutama tähti taivaalla valaise. Maksavat jonkin verran. Kokemusta ketuista ja jäniksistä. Monta kellistetty puolen yön hämyssä nuoruudessa. Maasto vaan keltaista ja saalis mustaa.

arto arto

jotka arton säädöillä näyttäisivät korkeintaan viiden metrin päähän. Niillähän on riemukas ajella…..Minun valot näyttä juuri kuin pitääkin. Säädetty huollossa….Tuollaiset 1km päähän näyttävät todella huonot. Itse ajaisin välittömästi huoltoon säädättämään. Ovat todella hengenvaaralliset.

arto arto

Minä lopetin lisäpitkien käytön siihen, kun minulla oli todella tehokkaat pitkät, jotka ”pakottivat” vastaantulijat jopa kilometrin päässä vaihtamaan puolivaloille……..Kannattasi säätää valot. Näyttävät liian ylös ovat hengen vaaraliset. Tulee pimeä väli todella pitkä noilla säädöillä.

arto arto

Tuhoisaa jälkeä jerrykin saa aikaan painella. En haluaisi olla likellä. Tai jos vielä selässä. https://youtu.be/0lp2oiGzMZY

arto arto

Miksi nykynuoria moittimaan, Fiksua porukkaa. Muistelkaa omaa nuoruutta, Vanhat ihmiset taisivat sanoa samaa.

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 3,775)