Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Tarkoitin että vaarallista touhua leikellä autoa pelastus tarkoituksessa….Kertoivat koulutuksessa että eivät leikkele ennen kuin selvittävät turvatyynyjen paikat. Ne voi tulostaa ja laitta kuljettajan puolen aurinksuojaan , sieltä katsovat jos ei ole. silloin etsivät puhelimella muuta kautta. Niissä kuulemma moni loukkaantunut tai kuollut kun tyyny lauennut .
2Sähköautoilu ei ole muutenkaan ihan ongelmatonta. Kolaritilanteissa auton sähkölaitteet saattavat vioittua ja koriin tulee 240v jännite. Palokunta joutuu ne aina ensin maadoittamaan, ennekuin voivat ryhtyä muihin pelastustoimiin.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Niin samoin kaikki nykyautot, pelastajat joutuu tutkimaan missä turvatyynyt sijaitsee. Ei nimittäin tee hyvää jos puristaa leikkurilla peltiä ja tyyny laukeaa.
Kyllä ennen oli metsurien palkat paljon paremmat kuin nyt, ainakin jos verrataan minkä tahansa muun ansiotyön palkkaukseen……Ei pidä paikkaa. Totta että istumalla ei metsässä pärjää, Kovalla työllä pärjää todella hyvin, Niin ennen kuin nytkin.
Jonsered on husqvarnan sisarmalli..Husqvarnaa ei voi myydä suorilla kahvoilla muuten merkki olisi hävinnyt. Kaikki koneen osat kummasakin samoja vain väri ja pätkäsahoissa kahvasto eri. Partneri nykysin McCulloch merkkinen. Näin siis nykymalleissa
Taitaa se hehtaaritahtikin hiukan vähentää puiden laadun tarkkailua. Onhan arto kuulu isoista hehtaarisaavutuksistaan. Ei taida paljon kasvtuspuun laatu keritä ihan ykkössijalle tarkkailussa.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Kyllä laatu menee kaikkien edelle. Ehkä kokemus siinä auttaa ne näkee sahatessa katseella mitkä on niitä laatupuita…Käsittääkseni itsekin myyt tavaraa jos möisit paljon olisiko silloin huonolaatuista ja vähän hyvä laatuista. Tai kokemuksen karttuessa olisit hyvä myyjä. Eli se elämä opettaa.
Onhan muutosta tapahtunut ne kovat metsurit noilta ajoilta. Ovat nut eläkeukkoja, Raha muuttunut markasta euroksi, kaikki elämässä kallistunut, Työ kartat kulkee mobiilissa, Itsellä kokemus työn tehokkuus kasvanut, Tuolloin nuoruuden into ja sekoilu muuttunut määrätietoiseksi tekemiseksi, Metsät tuottaa enempi puuta(ilmastomuutos) eli sahattavaa riittää.
Itse vetelen noin 5m kaistoja jos alue riittää niin 200m metriä siellä käännös ja takasin. Aina menee se 20 aaria vähintään tankilla. Kävellen s mutkaa. Pakenen repulta niin kauas kuin mahdollista. Sopii minulle tuollainen tekniikka hyvin. Tuolla tyylillä meni 5 p 7.1 ha. eli kohtalaisen tehokas tyyli. Joskus nuorempana kaistotanut 2m sillä en päässyt hyviin päivätuotoksiin.
Tämä viikko meni mätästys alueilla. Yksi sarka kerralla puolet mennessä ja puolet tullessa. Hyvä konsti päästä niistä vika askeleista on kuvata video ja katsoa. Samalla miettiä mikä meni väärin….Se avartaa. Noista ammatti mallin sahoista 2 valta merkkiä ovat nykyään aika samalaisia. Päivä tuotoksista niistä suurin ratkaisia on sahaaja ( sitkeys) ei masennu vaikka sakeaa vesakkoa edessä jaksaa puurtaa metsästä välittämättä.
Rane 2 kyllä tiedän,,, Aikoinaan oli meilläkin hirviä runsaasti. Eräästä mäntytaimikosta lentolaskennan tulos oli yli 80 eläintä. Aukon koko noin 100 ha….Taimikko oli silloin noin 2m mänty metsää. Hirvet söi mitä söi asuvat monta talvea siellä kelkkailessa niitä oli haitaksi asti. Nyt siellä metsä 80% mäntyä loput koivu. Tekivät viime talvena toisen harvennuksen tukkia tuli ihan mukavasti….Olen raivannut muutaman metsän maksettu täydellinen hirvituho aikoinaan. aikaa 7-10v raivauksessa jäänyt taas mänty koivu kuusi sekametsä. Meillä ei koskaan mennä hirvien ehdoilla vaan ihmisen ehdoilla metsässä meinaan. Jos puuta on ennen raivausta kasvussa 4000kpl /ha hirvi popsii 1000 runkoa. poistan raivaussahalla 2000 runkoa/ jää kasvuun 2000 runkoa /ha
Tänään tuli bongattua 3 teslaa vierekkäin parkissa. viereesä BMW M3 ja ja uuden karhea porche, Rikasta tanssiväkeä.