Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset
-
Aikoinaan kiertelin suomea vähän laidasta laitaan ja panin kyllä merkille, että itä-suomessa oli tönöissä kattohuopa kääriytynyt tuulen mukana ja pihat ja pellot olivat heikossa hapessa, mutta Saabbi oli joka töllin pihassa…..Sinun laskukaavalla täällä olisi kaikki talot nykyisin jo homehtunut pois, Mutta kas kummaa, vieläkin täällä taloja löytyy. mitä peltoihin tulee, niitä vielä viljellään. 100 ha pikku läntti suurimmat pellot 400ha. autokantaa uutta laidasta laitaan tilallisilla. BMW, Mersu, Audi. linjaa taittaa kesällä saapua jo ensimmäinen Ferrari, kuulin isännän etsivän mieleistään.
Olen kyllä ihan terve niin sielulta kuin muiltakin osa-alueilta. Itä ei kiinnosta pätkääkään, ne entiset itäautot (olivat köyhän miehen merkki meilläpäin) eli siksi en ole koskaan niin pohjalla ollut että ladaan olisin turvautunut.
En ole koskaan omistanut ladaa, kyydissä ollut 2 kertaa. kummallakin kerralla pelottanut hirvesti. toinen kyyti perinteisellä 1200L toinen samaralla. Jossa paloi öljynpaineen merkkivalo, kysyin kuskilta miten uskallat ajaa, kertoi oli palannut uudesta asti. Huollossa oli aina sammunut ajanut ulos hallista korokkeen yli taas syttynyt. Siinä itä kokemus. Nykyiset sitten varmaan ihan muuta. käyn katsomassa kun tännepäin tulevat. nivaa vertaavat nissanin cassukaan, testeissä saneet kehuja, eli saa nähdä.
Itse sahailen raivarilla, 1,5-2 kautta sitten vaihto, kunnostus ennen vaihtoa, Joku saa aina suht hyvän raivarin halvalla harrastekäyttöön. Nyt viime vuotinen husqu näkyy olevan myynnissä 450e . Ei enää ammatti käyttöön ilman suurempia korjauksia. raivattu pitkälti yli 200ha. Joskus nuorempana sahannut yli 300ha sahasta lämmön ja tärinän vaikutuksesta alkanut mutterit tippua tullut korjauskulut huimiksi. Mutta moottori vielä ihan ok.
Raivausaha vähäiseen käyttöön. Käytetyillä ei ole muuta kuin toimintatakuu. Ammattimallit varmaan paljon sahattuja ja halvat versiot niistä. jos esimerkiksi kulmuri menee tietää usean satasen remonttia, kytkin samaten. tulee äkkiä uuden hinta, jos taas kumpikin kytkin ja kulmuri menee vaihtoon menee jo yli uuden sahan hinnan, jos uutta meinaat 345fr husqvarna lähtee noin 600e. saat varmaan 2v takuun eli ei ammattikäyttö. muutkin ns yleisraivarit ok. jos taas todella edulista etsit hyndai noin 200e takuu 6kk. eli kestää sen6kk varmaan.
Kannattaa muistaa käytetty saha, Hinta puolittuu jo viikon käytöllä. Ja kuka ostaa vähää käytettyä yksityiseltä, 4ha raivaus, en ostaisi kallista sahaa, Kannattaisi pyytää tarjousta. mhy. yrittäjiltä. Eli kilpailutta se 4 ha. jos menee liian kalliiksi, ostaa sitten sahan. Jos ainut toi 4 niin joku halpa saha, Niilläkin takuu se 6kk. eli ainakin sen se kestää. jos vielä kemera kohde niin kattaa sahan hankinnan.
Kokemusta monenlaisista lumikengistä. parhaiksi havaittu kanadalaismalliset. Pitkät ja kapeat parhaat. Jos kannokossa meinaa kävellä silloin umpinaiset parhaat. jos taas ihan vaelluskäyttöön, ja ei kannokkoon silloin verkko kengät parhaat. ei kerää lunta päälle. Joka tapauksessa metsässä paremmat kuin sukset, siteet taas niin kutsuttu kärki side paras. hyvä kävellä.
Olen törmännyt 2kpl sahan huolloissa, tapaukseen suutin pyörinyt itsekseen, syy suuttimen alla oleva jousi kuoleutunut( ei työnnä suutinta ulospäin) pyörii tärinästä. eli on mahdollista, vika korjautuu venyttämällä jousta. jos ei ole katkennut jousi.
Husqvarnalla pelkkiä xp sahoja eli täysiä ammattisahoja löytyy 11kpl alkaen 43.1cc loppuen 118.8cc eli kyllä niitä yli 3 löytyy. kaikille suomen metsistä löytyy sopiva puu. jonssilla saman verran. Eli pohjoismaat rulettaa
Valtra T 234 Hyvä maantiellä nopeusennätys suomessa 130.165 km/ t Suomalaista osaamista parhaimmillaan. Paino 7.7 tonnia. jaksaa jo vetää jotakin.