Käyttäjän hus560 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 23)
  • hus560

    Jos talvella sahailee niin sitä vaijeria kannattaa rasvata, muuten tuloo ongelmia. Olipa saha mikä hyvänsä. Otin tossa paripäivää sitte kahvan auki ja viälä sen vaijerin suojakumin irti. Hyvin sinne näytti lukkoöljy menevän kun vähän samalla nyppii erestakaasin.Edellis kerralla laitoon neulalla sen kumin läpi, ja ajoo sekin asiansa. Näissä uusissa Huskun raivuriis on enemmän näitä vipstaakeja kaasaris ku vanhoos joten senki takia kannattaa vähä putsata..

    hus560

    Nyt hain sahan huollosta. Virtayksikkö vaihrettu ja vaikuttaa että tauti lähti. Huamenna vasta saha kunnolla töihin, aika näyttää kuinka käy..

    hus560

    Oon itte käyttäny koko ajan kahvanlämmittimiä eikä vaijeri ongelmia oo tullu. Mutta ennen pakkasia putsasin sahan hyvin ja uitin injektioneulalla lukkosulaa/öljyä vaijeriihin justiin sen suojakumin läpi. Saha 555 husku. Kyllä nää talvikelit vaatii vähä ennakoontia ja huoltoa. Omat tyämaat ollu koko tammikuun sellaasia että saha ollu mettäs melekeen koko ajan. Ja puissa on kans lunta ollu. Ei oo ainakaan viälä mitään isompia ongelmia tullu..Tuntuu muuten olevan tää huskun uus talvisarja ihan toimiva systeemi..

    hus560

    Oon itte käyttäny koko ajan kahvanlämmittimiä eikä vaijeri ongelmia oo tullu. Mutta ennen pakkasia putsasin sahan hyvin ja uitin injektioneulalla lukkosulaa/öljyä vaijeriihin justiin sen suojakumin läpi. Saha 555 husku. Kyllä nää talvikelit vaatii vähä ennakoontia ja huoltoa. Omat tyämaat ollu koko tammikuun sellaasia että saha ollu mettäs melekeen koko ajan. Ja puissa on kans lunta ollu. Ei oo ainakaan viälä mitään isompia ongelmia tullu..Tuntuu muuten olevan tää huskun uus talvisarja ihan toimiva systeemi..

    hus560

    Joo niitä roiskeläppiä menöö, mutta ei oo kovin kallis lipare. Tänään tuli puu niskaan ja repes radiokuulokkeen sanka irti kypärästä. Huskun uudempi radiokypärä. Kaippa siihen uuden sangan saa..No pää sentään jäi ehejäksi.

    hus560

    Jep. Sama juttu.
    Kyllä ainakin meikäläisen noukkaan ottaa valmis bensan haju, ja on erittäin voimakas jos vertaa itte lantrattuun. Käytän kans Teboilin öljyjä ja tavoite on 2-2,5%.
    Ei haise ja ja hyvä saatavuus 4l kannuissa.

    hus560

    Niin ja kyllä se munki korvaan kuullostaa että sais liikaa häppää. Se vähä niinku tukehtuu ku tyhyjäkäynniltä antaa jenkaa. Joskus on vähä niinku pölläyttänykin…

    hus560

    No itse asiassa saha tuli suoraan työmaalle ja ei ollut mahdollista kiekottaa. No onhan se huollossa ollut ja tosiaan se kaasari vaihrettu. Se ei auttanut, ja nyt se on taas sielä. Toivottavasti tuloo nyt kuntoon. Luulis että ovat siälä kaikki perus temput teheny jo ennen kaasarin vaihtoakin.

    hus560

    Mulla on ollu raivurina kumpikin merkki ja moottorisahoissa oon kans stiilillä vähä sahaallu.

    Ittelle yks tärkeimmistä asioista on erkonomia. Mitä pahemmas paikas teköö sen tärkiempi asia on että saha on hyvä käsitellä. Loppujen lopuksi se näkyy tiliskin. Kyllä siinä husku viää homman ihan puhtaasti, olipa kyse raivurista tai moottorisahasta.

    Kestävyydessä täytyy kyllä laittaaTilhin eduksi, täpärästi.

    hus560

    Mulla 560 husku ja ongelma sama. Jos kerkiää laskea tyhjäkäynti kierroksille niin melkein joka kerta vähä ”hyytyy” ennen ku rupiaa nostamaan kierroksia. Mikähän lienee syynä. Omaani vaihdettu jo kaasari kerran ja nyt sais taas huollosta hakia.
    Oon täs itte ruvennu miättimään että mahtaako se olla paremminki olla ominaisuus ku vika…?

    No olokoon kumpi vaan, mutta meinaa välillä vaan ottaa sahurin korvien väliin.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 23)