Käyttäjän huski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 151)
  • huski

    Luultavasti se motokuski on myös Firman armoilla?Paljon vartiana .Yhteispeli + Luottamus = Puukauppaa!! Mielestäni Moto mitta on metsäpään viime vuosikymmenten yksi tärkeimpiä kehitysaskeleita.Voihan puuta tilanteiden pakosta mitata muutenkin mut siitä se vasta PULINA laanissa alkaakin!

    huski

    Kulmuri meni mullakin samolla oireilla kauden loppuvaiheessa- hienosti takuuseen.Talvivaiheessa sahasin 2vk lumessa ja talvivarustuksella toiminta mielestäni OK.Kaasuvaijjeriin tungin injektioruiskulla raakaa jäähdytysnestettä se esti jäätymisen.

    huski

    jos palstalla on jotain säästettävää niin sehän kannattaa merkitä todella hyvin.Ja suorittavan kirjoitus kannattaa lukea TARKASTI hyvä kiteytys- mistä kannattaa aloittaa merkkailu -jos enempi se homma kiinostaa.Jos puiden korjaaja ei ei tiedä mikä on puunmyyjän metsälle hyväksi – on ajaduttu puunkorjuussa vähintään 70 luvulle.Luulempa että sellaista etukäteen leimaajaa ei enää löydy joka löisi nyky moto kuskit laudalta.Tää on sarjasssa niitä juutuja että seuraavaksi puunmyyjä jakaa kirvesmerkkein puutavaran.

    huski

    N-merkkille?Metsäkoneyrittjienehdoilla?Metsänomistajanehdoilla?Markkinaehdoilla?Vieläkunonostajia?

    Kyllä kai tässä ”markinatalouspohjaisessa” metsätaloudessa mennään kuitekin tän homman maksajan ehdoilla eli metsäteolisuuden.Mitä pienempi rungon keskikoko sitä enempi tarvitaan kaikenmoisia tukia et hommat pyörii ?Kelle valuu tukien hyöty jos sitä voidaan sanoa hyödyksi?Nämä nykyiset koneet ovat mielestäni sopivan kokosia metsiimme(mahtuvat vielä jopa sillostakin alitse),mutta sopiiko ne nyky metsänhoitoon sen tasoon ja intoon onkin sitten toinen virsi.

    huski

    Metsäteollisuus muuntuu suomessa hiljalleen eikä hyvä raakaaine suomesta mihkään katoa sen luulisi jossain vaiheessa vetävän suomeen investointeja ja innovaatioita. Tärkeetä telakka hommissa ensin olisi varmaan saada nykyiset huvijahdit ensin valmiiksi suomen telalkoilta ettei niiden raholituksesta löydy tai nouse mitään pahoja kupruja!!

    huski

    Kevyessä koneessa täytyy olla sama määrä kalliita teknisia komponentteja kuin raskaasssa koneessa ja kun rauta on tässä yhtälössä se halpa osatekijä niin .koneiden luotettavuutta ja kykyä on helppo nostaa lisäämällä raudan määrää.Toisten päin siis keventäminen ja ominaisuuksien säilyttäminen jopa parantaminen on sitten jo huomattavasti kalliimpaa bisneksen osapuoilille.

    huski

    Jeesille.Enpä tiedä teolisuuden huippuhinnoista,kaupoista rajantaakse tai maffioista yhtään mitään!

    huski

    http://www.skogscentralen.fi/fi_FI/c/document_library/get_file?uuid=8aea5d89-c645-4d81-b3bb-22d48a2db596&groupId=10156

    Tuolla mallilla tekisin jos ois ommaa metsäää.laatu tietysti on tärkeää alusta alkaen,huonoa koivu kuitua suomessa riittänee.

    huski

    jees-H:lleTässä kun nyt innostuttiin saiskos kuvia ennen ja jälkeen vaikka enempikin voisi olla mieltämme avartavaa !!

    huski

    Mielenkiinnolla täällä raporttia oottelen.Pääasia varmaan että metsä tulee kuntoon ja omistajana et pistä pahaksesi korvausta energiasta.Tarkkana tietysti kannattaa olla jos kohde on jommalle kummalle(ostaja/myyjä)hiemankin joltain osin ns.rajatapaus niin ei sitten hakkuun yhteydessä tai jälkeen päin jouduta arpomaan mitä tehdään ja kuka maksaa??Eli koittaakaa sopia mahdollisiman pitkälle asiat tuvanpöydän ääressä ettei koneidenkuljettajat ja urakoitsijat joudu välikäteen ja kaupan allekirjoituksen jälkeen asiaosasiten mielet pysyy hyvänä jopa hymyilevänä!!Kasvatuskohteiden kaupantekoon kannattanee käyttää mielestäni aikaa jonkin verran koska ranskalaisia viivoja aukkokauppaan verrattuna on enempi ja kyse on metsän tulevaisuudesta(tuotosta).Onko ostaja joku kolmesta suuresta tai paikallisempi?Paikallisella tiettyjä etuja ja suurilla isot tuutit!!

Esillä 10 vastausta, 111 - 120 (kaikkiaan 151)