Käyttäjän husku550xp kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 423)
  • husku550xp

    Ei se mikään ihme ole että 460 pieksee autotunen. Eihän se  isompikaan huski meinaa pärjätä sille väännöissä jopa häviääkin.

    husku550xp

    460 on parempi. Kummankin omistan

    husku550xp

    Muistaakseni L-suuttimesta nuukempi. Alkaa putkessa ensiksi poksumaan ja moomottelemaan ja jos kaasun päästä poisa niin sammuu heti ja ei saa enää käyntiin millään ennenkuin on pyötittänyt noin 2kiekkaa suutinta auki.

    husku550xp

    Mulla on tuo 355fx niin se sammuu jos laittaa suuttimia alle 1,7 kierrosta sen tiukemmalla sitä ei pysty säätämään

    husku550xp

    545 ollut autotunen kanssa jotain ongelmia

    husku550xp

    Onhan noita sahoja ollut molemman merkkisiä. Huskin miehiä olin alun perin mutta vaihdoin stilhiin koska kestävyys aivantoista luokkaa. Parhaimmiillaan jopa 4kertaa kauemmin kestää stilhi. Kaasareita mennyt paljon noissa autotuneissa. Särkyy siinä 500h kohdilla ja hintakin reilut 200e. Tällä hetkellä 20kpl raivaussahoja muutamia huskeja enää jäljellä muuten ollaan siirrytty järkiään 460 ja jokunen 490.

    husku550xp

    Kylllä löit kuule kätesi paskaan jos autotunen ostit. 700h mulla sahattu ja saha on aivan loppu jokapaikasta. 460 tilhissä menossa 1300h eikä mitään ihmeempää ole ollut.

    husku550xp

    Itse raivailen näitä linjoja aika paljon ja oli sähköyhtiön esimiehen kanssa puhetta tästä maakaapeloinnista ja hän tuumasi juurikin ongelmaksi tuon hinnan ja kaikkea ei tulla edes maahan laittamaan. Vähän aikaa oli juttu telvisiossa että 40% tulee linjoista jäämään pystyyn.

    Eiköhän nämä sähköyhiöt ole sellaisia riistoporvareita että jos maakapeloinnin avulla saataisiin hirveät voitot yhtiölle niin olisivat he kaapeloineet ajat sitten.

    Itse sitä mieltä että mahdollisimman paljon teiden varsille. Sieltä ne on helppo korjata jos vikaa ilmene. Kaikki riuku ja lahopuut pois myös raivaiuksien yhteydessä.

    husku550xp

    Maakaapeloinnin ongelma on hinta. Hankalissa kohteissa oli 80000€/km kun taas linjanraivaustyö ajallaan tulisi kustantamaan ajallaan tehtynä 300€/km jopa alle. Tosin sähkön jakelun ongelmat ei poistu kokonaan ellei linjaa tehdä puuvarmaksi.

    husku550xp

    Mitä kenkiin tulee niin itsellä stilhin gore-texit passaa jalkaan parhaiten nahkakenkänä ja kumisaappaana huskin kengät. Noissa gore-tex kengissä se huono puoli että kahdessa viikossa menee itsellä viimeistään se kalvo rikki eikä pidä enää kosteutta 100%. Seuraavana kokeilenkin kenkiä joissa ei ole kalvoa.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 423)