Käyttäjän Jovain kirjoittamat vastaukset
-
Tervetuloa vaan mehtäukko savottaan, tuskin minä muualta parempaa vavottamiestä saan.
Toellai ne korjuunalvit vähennyksenä myös.
Tuolla Wikipediassa kerrotaan saliittoteoriasta: Näkemys on naurettava, väärä, perusteeton, kummallinen tai järjenvastainen ja kartellista Wikipediassa kerrotaan, on kilpailun vastainen. (Tällä tarkoitan pystykauppaa).
Edellä mainituista en välitä ja ostopalveluina vähennystä hankintatyön arvosta ei myönnetä.
Tervetuloa mehtäukko savottaan. Se kyllä sopii ja minulle sopii, samalla logistiikalla ja samoilla hinnoilla, mitä yhtiön sopimusurakoitsijana teet. Saan tarjouksen puunhinnasta ja korjuunhinnasta ja sitoudut tekemään korjuun laskulle. Sopii kyllä ja maksan vähän enemmänkin. Saan ne sinun kovasti huoltapitämät kuitit ja pääsen omilleni minäkin. Saa tehdä veroilmoitukset, joka kestää kyllä vertailun.
Hankinnan vähennykset eivät ole sillisalaattia. Pystykauppaa saa tehdä, mutta ei huomata sitä, että omista metsärahoistaan saa vähentää. Hankinnalla metsävähennys on huomattavasti suurempi ja ostopalveluna saa vielä korjuun kustannukset (laskut) ym. kustannukset vähennettäväksi. Näin tuolla toisaalla mm. AJ opastaa.
Veroilmoitukset kannattaa tehdä itse, saa nekin helposti ostopalveluina tilitoimistosta tai vaikka metsäpalveluina, mutta jää helposti myös tieto saamatta?
Metsänomistajien osuus klusterin puuhuollon toimijoina on vain n. 20 %. Se on vähän ja noilla prosenteilla markkina on lähes menetetty. Näin kun on, sillä on vaikutuksensa metsänomistajien elinkeinotoiminnan tuottoihin, niin myös puunhintaan. Tilanteesta ei kuitenkaan auta syytellä muita kuin itseään ja jos aikoo menestyä, on ryhdyttävä markkinaosuuksien palauttamiseen. Eli lisäämään osuuttaan puuhuollon toimijoina.
Näin se menee kuin Tolopainen ja Jätkä opastaa ja näin ainakin omasta puolestani olen toiminut. Ns. muut voivat alkaa kehittelemään omaa kauppatapaa ja eihän sitä koskaan tiedä miten hyvä siitä tulee. Pääasia on että kestetään liikkeessä ja ei jämähdetä paikalleen.
Ei ole klusterin vankina olosta eikä LV:n kiilotusmökellyksistä, vaan siitä, että LV oli oikeassa. Hänen analyysinsä pystykaupasta on harvinaisen oikea.
Hankintatyön verohuojennusta ei saa, jos hankintatyön teettää ulkopuoliselle, kuten Mhy.
Jees hyvinkin joku maksaa, oikein olet tulkinnut, mutta tuo maksajan rooli meni väärin.
Tehdään jälleen puukauppaa ja koplataan pystykauppa toimituskaupaksi. Näin olen toiminut. Puunostajalle sopii palvelut laskulle, korjuu yhtiön urakoitsijalla, puulle korkeampi hinta ja korjuulle kilpailukykyinen hinta, saa korjuun ammattitaidon ja yhtiön logistiikan, saa myös mehtäukon kuitit vähennettäväksi, puukaupan helppous. Mitä vielä, mikä ahdistaa?
Puunostajaa ei kiinnosta teidän tallintakusenne. Siitä, että saatte maksaa puukaupasta pystyyn tai nökköset, joita olette tarjoamassa tavan metsänomistajalle.
Tiukassa tuntuu olevan käsitys, että kaikki ei halua maksaa palveluksistanne, vaan haluaa ottaa kirjanpidon haltuunsa ja hoitaa puukaupan ja korjuun järkevällä tavalla.
Puunostajaa kiinnostaa kaupasta saama vastine, eli puu ja se tapa, millä sen puun saa haltuunsa. Puunostajaa ei kiinnosta teidän kollektiivinne ja yhteisvastuunne, joka tarkoittaa kieltoa tavan metsänomistajalle ja kannatuskorttia.
Onhan se hyvä ettei tarvitse olla ”kollektiivin” otteessa. On vapaaehtoista tehdä hankinta tai pystykauppaa. Saa tehdä vapaasti toimituskauppaa ja kotiuttaa rahat, jotka muuten ovat menossa kollektiivin hyväksi.
Joustoja on puunostajien taholta, niin kuin on kauppatavoissakin. Saa valita sopivan, mieluummin maksaa kuin ottaa ns. ”ilmaispalveluja”.