Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Veroluonteisia maksuja palkansaajilla veroprosentin lisäksi yli 10%, kun pitää maajussit ja kuntien- ja valtion eläkeläisetkin elättää.
”Ihmisillä tulee olla vapaa oikeus liikkua metsissä”
Onpa pöljä kommentti. Toisen omaisuus pitäisi olla pyhä asia ja luvattomat kulkijat poistetaan voima keinoin. Näin se pitäisi olla, niin kuin muuallakin sivistyneessä keskieuroopassa.
Venäjä maailman rikkain ja omavaraisin maa, usa maailman velkaisin maa. Kumpihan kestäisi kriisin paremmin. Venäjällä lisäksi valtavat rahastot. Kaasusta tulojen menetykset eivät merkitsisi mitään, mutta eurooppa olisi ilman kaasua kontallaan. Putella on 5 ässää kädessä.
Minustakin eläkkeitä pitäisi pudottaa 50% ja suurempia eläkkeitä pudottaa 75%, sehän on eläkeyhtiön ja eläkeläisten välinen asia suoraan. Miksi roikkua vanhanaikaisissa sopimuksissa.
Eiköhän putte nappaa koko ukrainan ja tästä alkaa suuri asevarustelun kierre. Rahat kiinni metalliosakkeisiin, kunhan ne romahtaa ensin 50-75%. Suuri pörssiromahdus ja asuntojen hintojen lasku alkaa tämän vuoden aikana. Samoiten metsätilojen hinnat romahtavat. Kupla puhkeaa ja entisestään velkaiset maat ovat entistä syvemmässä kriisissä. Kapitalismi on kuollut.
UPM joutuu nyt noudattamaan entistä työehtosopimusta, suuri tappio heille.
Haukotus, haukotus… Tollo on saanut rautaruukilta työläisistä ikuisen trauman ja työläisvihan. Voisi olla hyvä keskustella jonkun ammatti-ihmisen kanssa.
Vain tietyt kalkki laadut soveltuvat polttamiseen (=poltettu kalkki). Sitä käytetään paljon raskaassa metalli-ja metsäteollisuudessa, korvaamaton.
Itse olen miettinyt miten polttamaton kalkki soveltuisi turvemaiden lannoitukseen. Maataloudessa se lisää ravinteiden imeytymistä ja parantaa turvemaiden PH:ta. Mitenkähän paljon on tutkittu sen vaikutusta puun kasvuun turvemailla? Joskus olen lukenut, ettei siitä olisi hyötyä, mikä lie totuus?
Kovin lyhyt ja tarkoituksella haettu ajankohta. 1970- ja 1980-luvut olivat poikkeuksellisen kylmiä pohjoissuomessa.
Metsästäjät ovat pääosin niin vanhoja, ettei tehokas metsästys enään onnistu. Kaatoprosentit on sen takia heikkoja. Tarvitaan lakimuutoksia metsästyksen helpottamiseksi. Pinta-alavaatimus poistettava ensimmäiseksi.