Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Miten itikat kiusaa ihmisiä, siinä on suuria eroja. On jopa sellaisia ihmisiä, ettei itikat häiritse heitä lainkaan ominaishajunsa vuoksi, enkä puhu nyt hygieniasta. Jos huoneessa on itikoita ja 10 ihmistä, niin itikat pyörii vain minun ympärillä. Saan aina valtavia pahkoja itikan puremista, käärmeen puremiin verrattavia, eikä niihin totuttelu auta.
Tuokin 1800-luvun tapaus saattoi olla ihmisen (sarjamurhaaja) aiheuttamaa, vaikka laitettiin suden piikkiin. Ihminen suomen ja maailman vaarallisin peto.
Lehmätkin tappaa ihmisiä.
Ihminen, hirvi, hevonen, lehmä, punkki ja koira ovat suomen vaarallisimmat oliot.
Asiantuntijat usassa ennustavat puunhinnan nousevan kesään 2022 asti, ennen kuin saadaan lisää sahauskapasiteettia. Oikeaan aikaan, korkeimpaan hintaan myyminen ei onnistu ikinä kuin tuurilla, mutta hyvään, tyydyttävään hintaan myyminen on helpompaa.
Kaikki pois seuroilta. Itse metsästän sitten muiden mailla.
Meillä on pihapiirissä 17 kirjosieppojen asuttamaa pönttöä ja itikantappokone. Silti niitä on joka kesä riesaksi asti, toukokuusta jopa lokakuuhun.
Minun maille saa pesiytyä vaikka 100 sutta. Pedot ovat suomen luonnon rikkaus ja metsänomistajan paras ystävä.
Aikanaan kun kuljin kalastelemassa pohjoisruotsissa, niin siellä oli satojen hehtaarien hakkuuaukkoja, joissa täysin hirvien syömät taimikot. Ruotsissa hirvien aiheuttamat ongelmat ovat samaa luokkaa ruotsin mamujen kanssa. Yhteiskunta siellä sairastaa pahasti joka sektorilla, kun ei tehdä mitään. Pienistä ongelmista tulee suuria, jos ei toimita ajoissa.
MTK:n painostaminen on avainasemassa hirvipolitiikkaa muodostettaessa. Maksan mielellään MTK:lle vaikka 100€:n jäsenmaksun, enemmänkin, jos sorkkaeläinpolitiikka (hirvet, porot, peurat) muuttuu radikaalisti.
Eipä uskalla enään ilmaista pullakahvia juoda. IS:n politisoituneet toimittajat iskevät varmasti.
Marinin aamupalat on kuin itikan paska valtameressä. Tosin valtion-ja kuntien hallinnot ovat pahasti korruptoituneet, joten jostain on aloitettava. Hyväveli-systeemi pyörii etenkin kepulaisissa kunnissa.