Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset
-
Terveyden- ja vanhustenhoito tulee olla valtion-ja kuntien hoidossa, silloin se toimii. Tämä olisi helppo rahoittaa vähentämällä yritys-ja maataloustukia. Extraa voisi saada omalla rahalla, niin kuin muissakin maissa.
Työläisten elätettävät kepulaiset täällä vain jaksaa ratkuttaa. Se on huono homma, jos koira isäntäänsä puree.
350-380 kr, voi olla nyt enemmänkin.
Ville Niinistö yksi fiksuimmista poliitikoista niin kuin vihreät ja vasemmisto yleensäkin. Kepulaiset kansanedustajat ovat kaikki vähän maalaisjuntteja, yksinkertaista porukkaa. Samaan porukkaan kuuluu siniset, ei ole paljon älliä suotu. Kokoomus on taasen ”minulle kaikki puolue”, muuten fiksua porukkaa.
Hyvältä näyttää. Hallituspohjaksi tulee varmuudella SDP, vasemmistoliitto ja vihreät. Loppua kohden ero näyttäisi porvareihin vain kasvavan.
Aloittajan hallituskuvio näyttäisi minun näkökulmasta todella hyvältä, eipä paljon parempi voisi olla.
Minä suosin luontaista uudistusta ja lisäksi jos mahdollista, omatoimista maankäsittelyä. En ole saanut laskelmissa mitään järkeä uudistaa metsää muulla tavalla, mutta jokainen ”taaplaa” tavallaan. Viljelty siemen laittaa kyllä joskus ajattelemaan, jos sitä lisäisi vähän.
Ei suomalaiset yrittäneet edes tosissaan tuhota tai vallata Muurmannin rataa. Lähinnä se oli pientä kiusaa. Amerikkalaiset liittolaisineen estivät sen uhkaamalla suoraa sotaa suomea vastaan. Tällöin suomi luopui etenemisestä. Nimittäin lend-lease ohjelman avulla liittoutuneet varustivat venäjää suomea ja ennen kaikkea saksaa vastaan. Ilman tätä venäjän olisi käynyt kalpaten.
Kyllä suomalaiset tappoivat siviilejäkin venäjällä, ei sitä kannata kaunistella. Sotavankejakin kohdeltiin todella huonosti.
Kaikista parasta liikenneturvallisuuden kannalta olisi ottaa kortti pois kaikilta yli 65 vuotiailta. Liikenneonnettomuudet vähenisivät reilusti ja nopeusrajoituksia voitaisiin nostaa reilusti. Perusrajoitukset 120 km/h ja moottoriteillä vapaat nopeudet.
Jees on tuossa kyllä oikeassa. Poliisin työaika menee autoilijoiden kyttäykseen, ei oikeaan poliisin työhön. Poliiseista valokuvia katselemassa taitaa olla jo enemmän kuin kentällä. Poliisin uhrina on lähes aina keskiluokkainen palkansaaja, jonka polkupyörän varastamista ei tutkita ja samaan aikaan sakotetaan autoilusta.