Käyttäjän kkiila kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 97)
  • kkiila

    Ketju voi olla liian tiukalla vaikka pyörii helposti, lisäksi jäähtyessä lyhenee vielä.

    Kummallakin tavalla saa rikki.

    kkiila

    Toinen millä voi saada kampiakselin pään poikki on jos hakkaa kytkintä auki väärään suuntaan.

    Oikeaan suuntaan lyömälläkin isku on hyvä olla nopea, lyhyt.

     

    kkiila

    Liian tiukalla olevalla ketjulla saattaa saada kampiakselin väsymään ja sen seurauksena katkeamaan. Ei myöskään laakereille hyvä.

    Tuosta kertoo stihl, husqvarna, dolmar joissakin omissa teknisissä papereissa.

     

     

    kkiila

    Bensansuodatin kannattaa vaihtaa muutaman vuoden välein sahoihin, jos sahaa xx litroja vuosittain. Ne pienet reijät tukkeutuu pikku hiljaa.

    kkiila

    Jos olisi minun saha niin katsoisin ennen osien tilaamista että saha tiivis. Ei käy siten että uusi kaasutin paikallaan säädöt heittelee.

    Vastaava saha 400-500eur eli kuntoon laitto kannattaa minun mielestä, 50eur pieni raha siihen suhteutettuna.

    Kaasarin voi huoltaa eli kuluneet venttiilit, kiihdytyspumppu ja muut osat, kalvot, saa varaosia.

    Uusi zama, usassa stihl varaosana lähtien $25-40 eli tuosta voi katsoa norm hinnan, on ollut usein ebayssa

    Walbrossa ei ole kiihdytyspumppua, ei o rengasta ja mäntää. Ebay ym.

    Kiinasta walbron näköisiä, 10-15eur.

    Ennemmin kaasutin suoraan kiinasta kuin suomesta sama 3-4 kertaisella hinnalla.

    kkiila

    Kulmavaihteen laakereita syö liian nopeat iskut, tylsällä terällä sahaaminen, värinät. Sitten alkaa mennä jossakin vaiheessa hammaspyörät.

    Kannattaa välillä katsella ihan rauhassa sahaa ja kulmavaihteen kuntoa, olen laittanut joihinkin propun että voi nähdä rasvan ja lisätä tarvittaessa.

    Laakerit kannattaa vaihtaa ajoissa, hyvät laakerit on edullisia verrattuna koko kulmavaihteeseen.

    kkiila

    Minä vaadin valtiolta tarpeettoman rahankäytön lopettamista. Sopimukset, hankinnat, turhat työpaikat yms. Sitä muuten riittää, mijardeja joka vuosi.

    kkiila

    Tankkien koko on omasta mielestä juuri sellainen kuin pitää olla näissä ms 200 / 201, sahaa kyllä paljon puuta.

     

     

     

     

     

    kkiila

    Sähköautot voi yleistyä jos ne kulkee kiskoilla kuin junat ilman akkuja.

    Nykyisillä tiedoissa olevilla akkutekniikoilla käytännöllisen akkuauton hinta nousee niin korkeaksi että ei ole ostajia.

    Kaasun käyttö on bensan ja dieselin lisäksi järkevää.  Myös nestekaasu palaa hyvin ja puhtaasti kuten ulkomailla on ajettu kauan.

    En oikein suomen poliitikoihin ja politiikkaan usko pätkääkään. Polttoaineiden massiivinen lisävero normaalin katteellisen markkinahinnan päällä ja kaasun kielto 70-80 luvulla kertoo paljon tästä maasta.

    Täällä vielä muuttaa porukkaa paljon pois

    kkiila

    Pyyn myyjien kannattaa pyytää lisää hintaa jolla kauppa toteutuu. Sitä täällä tarvitaan.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 97)