Käyttäjän Koiramies kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 71 through 80 (of 106 total)
  • Koiramies

    Tuossa pari linkkiä joista selviää noita maan akselin vapinoita. Noitten vaikutuksista sitten kiistellään, miten paljon ne vaikuttavat maan tapahtumiin. Muuttujia on paljon.

    Mutta tuntuisi, että 6000v sitten tapahtunut äkillinen napojen muutos olisi liian lähellä ”lähihistoriassa”

    http://www.ava.fmi.fi/MAGN/HN/
    ILMASTONMUUTOS-kirja/
    ilmasto_painon_pdf/
    455853_korjaukset/
    455853_084_korj.pdf

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Nutaatio

    Linkkiä korjattu

    Koiramies

    Stihl 480 myös käytössä hussen valjailla. Ei niin ärhäkkä ja ergonominen kuin husse, mutta varmatoiminen. Kestää varmasti minun käytöllä hamaan tulevaisuuteen.

    Koiramies

    Uudessa metsälaissa 10a pykälä antaa tämän mahdollisuuden.

    Koiramies

    Minulla on tässä pieni kokeilu meneillään tuon halon kuivumisen suhteen. Eli halkaisin koivupöllin kahtia (A ja B). Toisen puolen vein liiteriin pinon päälle ja toisen uunin päälle kuivumaan. Tällä hetkellä ollaan menossa seuraavassa tilanteessa:

    A: 14.12.2013 paino 1512g kosteus 55%
    06.02.2014 paino 903g kosteus 10%

    B: 14.12.2013 paino 2080g kosteus 55%
    06.02.2014 paino 1991g kosteus 50%

    Seurailen pitkin keväättä miten tuo B:n tilanne kehittyy.
    Kosteusmittarina on BM20, joten kosteustulokset suuntaa antavia.

    Koiramies

    Kaivelin tuon huoltolapun esille. Siinä kerrotaan löytyneen vikakoodi 013 ja tehty tehdasasetusten palautus. Eli jos oikein tarkasti luetaan, niin ei ole tehty muuta kuin painettu ”reset” nappulaa. Tuosta 013 koodista eivät kuulemma ymmärtäneet mitään (tuttu koodiahan tuo on ihan muista yhteyksistä :).

    Kaivelin netistä tuon koodin selvityksen ja siinä kerrottiin seuraava:
    013
    The engine takes too long to reach idling. May be the case if an high ethanol fuel mix is used or when there is air leakage.

    Check the throttle sensor using the Engine Diagnostic Tool diagnostics.
    Check that the throttle sensor is installed and not damaged. Two magnets must be available in the magnetic sensor.
    Clean away any metallic objects if required.
    Check that the air valve is closed completely on idling.
    Pressure test the engine and rectify any leakage.

    Olisi varmaan pitänyt tehdä muutakin kuin palauttaa asetukset

    Näkivät varmaan koneen sisustiedoista, ettei saha ole ammattikäytössä, niin eivät tehneet sen kummempaa.

    Pitäneen taas käydä kyselemässä lisää huollon ohi kulkiessa ja vihjata vähän noista ”nuorenmetsämiehen” huoltotiedotteista.

    Koiramies

    Oma 550 kävi huollossa viime keväänä tuon viiveen/sammumisen takia pakkasella. Eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa mutta olivat ladanneet uuden ohjelman sisälle. Syksyn lämpimillä toimi ihan moitteettomasti, mutta ilmojen kylmetessä alkoi taas aavistuksen verran tuota viivettä tulla.

    Vaikuttaa vähän laatuongelmalta, kuten tuolla toisessa keskusteluketjussa vähän ounasteltiin. Suurin osa sahoista toimii moitteettomasti, mutta jos tähdet ovat olleet vähän huonossa asennossa, niin rauta/ohjelmisto ei toimi yksiin ja huollon ovi käy.

    Omat sahaukset varsinkin talvisaikaan ovat niin vähäisiä, että tuon kanssa tulee toimeen, mutta saisihan nuo vehkeet toimiakin.

    Koiramies

    Ja kannuun sopiva kaatonokka samalla, niin ompi helpompi kaadella pienempään kannuun.

    Tuota olen monesti ihmetellyt kun aina ihmettelevät mikä se minun sahassa haisee kun noita yhteisiä rantehommia on ollut tekemisissä. Osa on haistanut jopa tuon teräketjuöljynkin.

    Minun nokkaan kun ei käryä pien eikä tavallinen bensa, joten olen vähän hymähdellen ottanut kommentit vastaan. Mutta siltä se näyttää kommenteista päätellen, että toiset haistavan tuon herkästikin. Liekö tuo koostumus sitten vaihtunut mihinkään kun viimeksi joulun alla kyselivät, että millä ”tökötillä” sitä sahaillaan 🙂

    Koiramies

    Mitenkäs sitten nuo kämppäkamiinat? Minulla kämpällä palaa kamiinassa enemmän puuta kuin kiukaassa ja vielä yöaikaan vähän pienemmällä vedolla, jotta pärjää yön yli.
    Tähän varmaan kehittävät ”piippuveron” päästömaksun keruuta varten. Muistelen semmoisenkin olleen joskus käytössä, mutta ihan eri syistä.

    Koiramies

    Minulla on tuo Garmin 62 ja sillä olen yrittänyt noita rajoja tarkastella ja pyykkejä etsiskellä. Mutta tuo tarkkuus ei riitä keppien laittoon, joku muu konsti pitää löytyä. Yhtä rajapyykkiä etsin todella pitkään ennekuin osuin sammalen alle piilotelleeseen kiveen.

    Tuo ”köyhänlaulaja” haarukointivinkki pitää pitää mielessä kun seuraavan kerran pyykki on hukassa, tuolla tavalla olisi pyykki varmaan löytynyt nopeammin. Sen on kyllä huomannut, että aikaa vievää touhua, tekipä sen miten tahnassa, varsinkin mäkimaastossa.

    Seuraavaksi olisi sitten vuorossa rajan aukaisu, joka kulkee tureikkoisen suojelualueen läpi. Tuosta ei ole tietoa saako suojelualeen rajan aukaista. Ainakaan sitä ei ihan summassa kannattane tehdä.

    Koiramies

    ”Mutta navigaattorissa on mahdollisuus ottaa suunta toiseen pyykkiin ja lukita tuo suunta. Sitten vaan kävelemään.”

    Tarkentava kysymys Hiluxmetsurille: Onko tämä sama toiminto kuin ”mene kotiin” eli käydään merkkaamassa pyykki ja sitten kuljetaan sitä kohti toiselta pyykiltä?

    Miten on jos rajalinja menee 10-kohteen läpi, saako sen aukaista?

Viewing 10 replies - 71 through 80 (of 106 total)