Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,251 - 1,260 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tuli mieleen että voiko siemenpuuta lannoittaa niin että se tuottaa paremmin siemeniä? Tuli siitä mieleen kun Siemenviljelysten yhteydessä puhutaan sopivasta lannoituksesta, minkälainen se on?

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Sahallahan noki ei kai haittaa mitään, mutta kuiduttavassa teollisuudessa kyllä. Minkäänlaista ei nokea sallita sellupuussa. Noki siksi niin paha kun sitä ei saa millään lajittelumetelmillä prosessista pois.

Tietysti jos nokea on vain tyvessä, niin sen erottaminen yksinkertaista, jos tyvi jostain syystä menee selluksi, niin metrin pätkä isännälle klapien tekoon.

Minä olen ollut huovaavinani että varjon puolella siemenpuuta laikku on jaajempi. Toki on päivänpuolellakin tyhjää.

En enää käytä siemenpuita, ensinnäkin minun uudistusalani sopivat maan laadun puolesta paremmin istutukseen. Toisekseen on liian kalliita kokemuksia siemenpuiden kaatumisesta. Jos on hiekkakangas, niin sitten kylvö.

Oletko jätkä kokeillut edes pienessä mittakaavassa lepän taimien kasvatusta? Muutamassa peratun ojan penkassa olen vain huomannut että siemensyntyistä leppää tulee todella herkästi, vois olla helppoa taimiviljely.

Jos leppää on tarkoitus saada vain maanparantajaksi, suojapuustoksi tai polttopuuksi, niin lepän oksien tökkiminen keväällä maahan riittää kyllä, mutta ei sillä tavalla paneeliaihioita saa.

Onko se 300 runkoa hehtaarilla edes viimeisen harvennuksen jälkeen järkevä asento. Eikö koivikkokin ole jo silloin turhan harvaa?

Lopetetaan se turha luparuljanssi. Ensin aluksi maksut pois ja lisää lupia ja sitten puretaan koko Riistakeskus onganisaatio, syö vain valtin varoja.

Jo se että lupamaksut poistetaan nostaa metsästäjien halukkuutta ja jopa kuntoa ampua hirviä.

Suorittava aktiivisesti unohtaa että on sellainenkin käsite kuin ”pankkihirvet”, nehän jäävät ampumatta, eli pienentävät kaatoprosenttia. Ei siis se että kaatoprosentti jää alle 100% merkitse sitä että hirviä ei ole, vaan sitä että niitä syystä tai toisesta ei ole ammuttu.

Suorittava vetosi siihen että Kauhajoen lähialueilla on kaatoprosentti ollut alle sata. Voin paljastaa sen salaisuuden siellä on, nimiä mainitsematta, muutama seura, jotka katsovat pakastimeen ja sanovat ei enää. Tämä siitäkin huolimatta että esim Kauhajoella on hirvenliha huutokaupoissa ollut kysyntää. Viime syksynä jauhelihan alarajahinta oli 14€/kg.

Rannikon kaatoprosentit kärsivät tänä vuonna siitä että pyynnin sai alkaa vasta kun hirvet olivat pääsääntöisesti jo lähteneet vaellukselle.

Empä tuota kurssia aio käydä. Miksiköhän näihin meidän metsästäjiin ei oikein kaikkiin ole se suvaitsevaisuus siltä kurssilta tarttunut oikein pahkaan?

Onko niissä kursseissa siellä lapissa vain sitten se suvaitsevaisuus kurssiohjelmassa mukana?

Wanhajätkä! Asiat asialinjalla! Et tuota täällä ole isommin yli keittänyt.

Näin on ja enemmän olisivat kaataneet, mutta kun ei ollut lupia, hirviä kyllä olis ollut.

JPjulku! Minä puhuin kyllä lähinnä männyn kokemusten valossa asiasta. Minulla kuuselle hiukan ankeat olosuhteet.

Esillä 10 vastausta, 1,251 - 1,260 (kaikkiaan 5,335)