Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Se keinotekoinen ruokinta, oli laji kun laji, taitaa olla ongelma. Haaskanpidollahan ne suurpedotkin opetetaan siihen että ihmisen haju merkitsee ruokaa.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Ei täällä läntisessä Suomessa ole lunta haitalle asti, mutta pakkanen on varmaan jo koetellut koneitten letkuja ja ollut tälläisille satunnaismetsureille sopiva teko syy pysytellä tupaasella.
Ota jätkä huomioon että niin minä kuin moni muukin on tehnyt niitä siemenpuuaukkoja sellaisiin metsiin, joita ovat aiemmin muut hoitaneet.
Toisaalta tiedän sekä omassa metsässä että muualla ihan tarpeeksi myös niitä kaatuneita siemenpuita, jotka ovat kasvaneet sopivan harvassa metsässä. Tosiasia on että et varmaan Sinäkään Jätkä ole nähnyt sellaista männyn siemenpuualaa, josta ei olisi ennen normaalia korjuuaikaa muutama puu kaatunut.
Menee vähän ohi aloituksesta, mutta ei ketjun otsikosta.
Männyllä olen jo ajat sitten todennut että teen uudistamisen aina viljellen. Siis nykyisin olen istuttanut, mutta kylvokin karummilla mailla on mielestäni ihan kelvollinen keino. Ne karummat paikat metsässäni ovat vain sen ikäistä puustoa, että niiden uudistaminen ei ole enää minun päänsärkyni.
Senverran on tuuli siemenpuita kaadellut ja uudistuminen muutenkin venynyt, että Kiitos mulle riitti, tuo homma.
Gla selitys tuolle resevuaari indeksin raivaveitsi hömpälle on siinä että koko nimimerkkihän perustuu vain Antonin mollaamiseen ja Antonhan on Raiva veitsen vannoutunut käyttäjä.
Raivaveitsi on tosiaankin hyvä työkalu, silloin kun hommaa tehdään ajoissa, eikä kaadettavaa ole ihan niittämiseen asti. Ei työkalun tarvitse välttämättä pöristä, mutta pitää ymmärtää milloin mitäkin työkalua on järkevä käyttää.
No kahdenkäden vesureita on näköjään edelleen kaupan, ei tarvi raivaussahaa.
Ai meinaat että pitäis ruveta latinaksi kirjoittaankin?
Ostajien ostetun puun varastot on vedetty niin alas että puun vain pitää heti liikahtaa, kun se on ostettu. Muuten tehtaan moolokinkita huohottaa tyhjänä. Tuossa varaston pienentämisessä on menty jo niin pitkälle että se sinällään nostaa kustannuksia kuljetuksissa.
Berza ja Petep. Minä en ainakaan ole tätä autoketjua (vanhaa) vuosiin edes lukenut juuri berzan maitsemista syistä ja kun omat kommenttini, nelivedon tarpeellisuudesta metsäteillä, tuntuivat olevan aikanaan liikaa. Nyt kun Visakallo aloitti uuden, olen edes lukenut. Tuo auton lämmittäminen ennen ajoa pakkasella oli niin herkullinen asia että piti kommentoida.
Kun nämä veljet tyytyisivätkin puhumaan autoista, mutta kun joskus tuntuu että joukko psykiatreja setvii toistensa mielenterveyttä, niin se tympäisee.
Terveisin Korpituvan Taneli
Onko todella jollekkin epäselvää se että autoa kannattaa aina lämmittää, ainakin jo 10 asteen pakkasella, ihan polttoaineen kulutuksen ja moottorin kulumisen takia.
Minä olen kyllä myös aina arvostanut auton sisälämmitintäkin. Sisälämmittimen käyttö takaa sen että autosta näkee pihallekkin kun lähtee liikkeelle. Ja se että moottoria on lämmitetty takaa sen että se ulosnäkyväisyys pysyykin sitten ensimmäisten ajokilometrien aikana.
Jos sähkölämmityksen käyttö on hankalasti järjestettävissä tai on paljon kylmiä ”maastolähtöjä”, pitää hankkia wepasto tyyppinen lämmitin ja vaikka vielä siihen kaukokäynnistys mahdollisuus.
Auton, erityisesti moottorin, mutta myös sisätilojen lämmitys etukäteen, on ihan normaalia Suomalaista autoilukulttuuria.