Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,351 - 1,360 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Mikä siinä on etteivät ,etsänomistajat uskalla tehdä sopimusta suoraan yrittäjämetsurin kanssa?

Tietysti jos on etämetsänomistaja, joka ei ole koskaan metsänsä nurkkapaaluja käynyt katsomassa, niin silloin sitten MHY. Tai jos ei enää pääse edes toisen kuljettamalla autolla metsä-autotieltä kohdetta katsomaan.

Minä ainakin aioin tehdä sopimukset suoraan yrittäjän kanssa jatkossakin, jos yrittäjiä on saatavilla. Teen niin silloinkin vielä kun en enää pääse tieltä metsänpuolelle. Sängynpohjalta en sitten enää hommaa ohjasta.

Oliskohan tuohon uskalluksen puutteeseen suurin syy pelko siitä että metsuriyrittäjä tienaa liikaa? Sen estämiseksi maksetaan hiukan välistä MHY:lle.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tosiaankin vain työtunneista maksetaan. Matka minun tapauksessani toiselle palstalle n. 15 ja toiselle 27 km. Eipä niitä kukaan taida paljon alle 30km työkohteita löytää.

Olen maksanut yrittäjämetsurille 32€/h +ALVi, ei muita kuluja. ei tarvitse nuuskia puskien tiheyksiä eikä edes pinta-aloja etukäteen, pitää vain rajata työalue. Mielellään sillä palkalla hän tekee. Minä olen tuohon tyytyväinen myös, työvauhti on kunnollinen ja työjäljen tarkkuuden ja esim kannon pituuden määrittelen minä.

Minä olen aina kovasti ihmetellyt noita 10 vuoden suojelusopimuksia, jotka nyt sitten on näköjään purettavissa milloin vaan. Kai se metsänomistajalle tietenkin passaa, mutta on siinä suojelun näkökulmasta mitään järkeä. Ellei siinä sitten nimenomaan käytetä pysyvien suojelukohteitten etsimisen apuvälineenä.

Jos on todella kysymys 10 vuoden suojelusta ja sitten metsänomistaja hakkaa kuvion, niin mitä järkeä valtion on siitä kymmenestä vuodesta maksaa?

Eikö vieläkään ole järjestetty edes isompien haapakuituerien keräystä puhtaana haapana? Mekaanisen massan raaka-aine parhaasta päästä. Koivukuidun seassa on kirosana siellä sellutehtaalla. Selluaikon haavasta tulisi ihan parhaasta päästä kunhan se olisi puhdasta haapaa.

Ongelma on ilmeisesti puuhtaasti logistinen, erät liian pieniä keräillä.

Saahan sitä kiukutella että tuolle en ainakaan myy, sillä vain kaventaa itse omia kilpailutusmahdollisuuksiaan.

Kyllähän Metsäliitosta on idea haihtunut jo ennen kuin nimi haihtui, mutta pitäiskö meidän muiden sitten kustantaa noiden riitapukareitten aiheuttamat kulut?

Ne jotka lähtivät Lahtosen kelkkaan saavat toki marssia peilin eteen, sieltä se höynäytettävä killistelee takaisin. Jos on herkkäuskoinen ja hankkii sillä kuluja, niin ei se ole minkään ulkopuolisen tahon syy.

Hiluxmetsuri:

” Yksi huipputehopiikki ei voi määritellä koko vuoden tehonostomaksua.”

Siellä missä huipputehoa maksuperusteena käytetään, saattaa tosiaankin olla että 15minuutin huipputeho todella määrää 3 kuukauden tai kuukauden tehomaksun.

Tämä on hyvin tehokas keino, jolla sähkön käyttäjä saadaan kiinnostumaan kulutuspiikkiensä tasaamisesta.

Metsuri motokuski:

”Ei ne sitten yhtään lähemmäksi enää päässeet toisiaan.”

Jos olisivat olleet lähempänä ei olisi käynyt kuinkaan!

Noita ei todellakaan voi tituleerata metsureiksi. Ilmeisesti jotain tukityöllistettyjä ja työnjohto ei ymmärtänyt heitä enempää raivaussahoista.

Jos olisi ollut joku alkeellinenkaan ammattitaito, niin he olisivat olleet lähinnä 10m päässä toisistaan sahojen käydessä.

Jo siinä näkyy ammattitaidottomuus, että kumpikin puristi kouristuksen omaisesti kaasukahvaa vaikka oli kaatumassa.

Onhan meidän perusmaksumme jo nyt periaatteessa tehoperusteinen. Se määräytyy sulakekoon mukaan ja sulakkeen koko on selkeä tehorajoitin.

Se että kulutuksen huipputehoihin perustuvat maksut tulevaisuudessa yleistyvät on päiväselvää, kun digitekniikka halventaa mittalaitteita, joilla huipputehoja voi mitata.

Nykyisinkin jo sähkölaitosten välinen laskutus ja teollisuuslaitosten laskutus perustuvat käytettyyn huipputehoon. Sen tulo kuluttajien laskutukseen, muutenkin kuin sulakemaksuna, on vain ajan kysymys.

Tuskimpa olen lähdössä, tai ainakaan omaaloitteisesti hakeutumassa mihinkään turisbussiin. Eri asia jos pääsis jonkun ensisen työkaverin kanssa tutustumaan tai sitten jos järjestettäis tuollain palstalaisten oma retkue.

Esillä 10 vastausta, 1,351 - 1,360 (kaikkiaan 5,335)