Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Anneli kuka nyt mainitsi sanan ”Vihreä”, se olit Sinä. Kyllä tässä itse kunkin arvostelun kärki on kohdistunut virkakoneistoon ja sen saamattomuuteen asioissa.
Nyt kun kerran otit esille ”vihreät”, niin kai se nyt kuitenkin on selvää että juuri hehän tätä joka lajin suojelua ajavat kuin käärmettä pyssyyn. Jokaisesta suden kaatoluvasta ollaan heti valittamassa yms.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Lueppa Jätkä uudelleen ne kaksi viestiäni, Arvostelussani oli mukana kolme (3) eri laitetta. Kommentoi vasta sitten kun olet lukenut ja ymmärtänyt lukemasi.
En todellakaan kaipaa metsään kompuraa tai vararengasta, kun muutamalla pumpun painalluksella voi asian hoitaa. 22€ hintakaan ei paljon ponsoroi värkkäilemään itse.
Raivaussahan henkseleillä tuotakin pönttöä olis tosiaan helppo kantaa. Minä viritin hommaan vanhan olkalaukun remmin, sekin pelitti kyllä.
Voi olla ihan hyvä tuo kompura käyttöinen, mutta minä en kyllä kaivannut mitään lisää tuohon engelsmannien Hozelockiin, minusta se oli hyvä sinällään. Paineistus käsipumpulla ei ole kyllä mikään ongelma. Ei tarvitse metsään mitään kompuraa, riittä tuo ruisku ja tricokannu. Hintakaan 22€ ei päätä huimaa. Sillä rahalla ei juuri saa itse värkättyäkään.
Pitää nyt muistin aikana hiukan täydentää edellistä.
Tämä Sveitsiläinen Birchmeier alkoi homman lopulla nikottelemaan ilmapumppunsa kanssa, läppä ei sulkeutunut kunnolla ja tuli aineita pumpun kautta ylös. Saas nähdä miten käyttäytyy ensi syksynä, kun se nyt perusteellisesti(?) pestiin.
Mehtäukon kanssa samaa mieltä. Suomi suojelee itsensä hengiltä.
Tuntuu siltä ettei enää minkään elukan kantaa saa rajoittaa, vaikka tulis minkälaisia vahinkoja hyvänsä. Tämä villisika on nyt poikkeus säännöstä.
Milloinkahan aletaan ymmärtämään rajoittaa hirven, valkohäntäpeura, suden, karhun, naakan, merimetson, kiljuhanhen ja naurulokin kantoja? Luetteloon on tunkemassa uusia, ylisuojeltuja, elukoita. Kunhan nyt saataisiin ensin tähänkin luetteloon jotain tolkkua.
Tuossahan enemmänkin kysymys oikeasta oppilasvalinnasta, aina porukassa on luusereita ollut. Eli aikuisten töpeksimisestä.
Vipa ilmeisesti tuntee asian. Metsuri öljy onkin ollut kunnollista kun olen sitä vähän käyttänyt.
Tapio öljyä olen ostanut kokonaista kaksi purkkia, eri ostokohteista, molemmissa kolmasosa kelvotonta mäskiä pohjalla. viimeisin ostettu joskus 2010 tai 2011. Kummassakin tapauksessa kauppias vain sanoi että sellaistahan se vähän on. Toinen tarjosi jopa uutta Tapion pönttöä korvaukseksi, mutta en ottanut. Ei antanut toisenmerkkiseen oljyyn silti edes alennusta.
En ollenkaan väitä etteikö Tapio öljytkin nyt olisi kunnollisia. Tapio on Forestoilin tuotemerkki.
Onpa tainnut yhdellä ja toisellakin käytettyjen tislaajalla olla ne opetteluvuotensa. Ei se tislattujen öljyjen huono maine ihan tyhjästä ole syntynyt.
Toisaalta olen senverran isojen säiliöitten kanssa tehnyt töitä että tiedän ettei se ison säiliön sisältö ole aina niin tasalaatuista. Siinä pitää purkittajien olla koko ajan hereillä sen tavaran laadun kanssa. Kun isostä säiliöstä täytetään 10 litran pönttöjä, niin huolimattomalla pöntön täytöllä saatetaan saada muutama ponttö täysin kelvotontakin tavaraa.
Terveisin: Korpituvan taneli
Mehtäukko mollaa ihan kohtuuttomasti nuoria.
Arto on oikeassa metsäalalla pitäisi jonkun tahon tarttua härkää sarvista että saataisiin ympärivuotisia työpaikkoja. Metsureita lomautetaan talvella ja konekuskeja kesällä, herättääkö ajatuksia.
Vuosilomissakin pitäisi ottaa oppia asfalttialalta, miksi metsuri on vuosilomalla silloin kun on paras työsesonki. Sama asia metsäalan toimihenkilöportaassa. Silloin kun etämetsänomistajilla on mahdollisuus olla metsässään ja siellä on muutenkin paras liikkua, niin silloin ovat neuvonta- ja osto-organisaatiot lomalla.
Suomessa on Vuosilomalaki, kesälomalakia lainsäädäntö ei tunne.
En tiedä vastausta kysymykseen.
Toistan vain sen, että ohjeessahan sanotaan että vasta sitten sienitauti riski on ohi, kun vuorokauden keskilämpö on PYSYVÄSTI alle nollan.
Vanha sääntöhän on että tälläiset olosuhteet ovat Suomessa suurinpiirtein Isäinpäivästä Äitienpäivään. Keväällä pyshtyisin mieluummin vappuun.
Terveisin Korpituvan Taneli
Minulle passais kyllä että annettettais ne hirviluvat ilman, kunhan niiden määrä samalla tuplattais.