Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Juu tämä ja nuo Oriolan sotkut todistavat että ohjelmistoyrityksissä tehdään kahta eli sutta ja sekundaa. Minulle se ei ole mikään uutinen, minä opin sen jo työ aikanani.
Ala on niin nuori ja noussut harrastepohjalta ettei sinne ole oikein vielä pesiytynyt laatu ajattelu. Ei testata tarpeeksi kun se maksaa niin paljon.
Viime aikoina olen nähnyt kyllä yhden onnistuneenkin sovelluskehitelmän, joka jopa toimii. Se on e-resepti. En sitten vielä ota kantaa siihen miten se omakanta muuten onnistuu, se on vielä niin paljon vaiheessa.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Tolopainen:
”Identiteettisi löytyy Facebookista, et tarvitse enää nimimerkkiä.”
Minkähän identiteetin mahdoit minulle valita sieltä.
Eihän se nyt niin järisyttävää ole. Olenhan jo vuosia käyttänyt samaa profiilikuvaa FB:ssä ja täällä. Ei ole tarvinnut kuin ottaa kuva täältä ja kuvahaulla on FB profiili löytynyt.
Kyllähän myös kertomukseni Metsä-Botnia Kaskisista ovat olleet sen laatuisia, ettei siellä olleille ole minkäänlaista arvailun vaikeutta tunnistaa minut.
Sen verran olen ATK alan eläkeläinen että en ole kuvitellutkaan että nimimerkin taakse pystyisi piiloutumaan, mutta että tälläisen palstan koodauksessa on tuollainen bugi on jo vähän liian paksua.
Joka tapauksessa aion edelleen olla täällä Korpituvan Taneli, siis jatkossakin.
Joo, olen jo kirjoittanyt kitkerät viestit sekä Elisa Kallioniemelle että Mikko Häyryselle.
Mitään mode päivystystähän heillä ei ole. Tuo nimimerkki tulee kyllä hetkessä korjatuksi kunhan joku siihen vaivautuu asian hoitamaan.
Isompi asia kuitenkin on tuo ohjelmistobugi. Järjetön tilanne että sellainen kenttä tietokannassa, jota edes henkilö itse ei pääse vaihtamaan, vaihtuu noin vain jonkun kirjatilauksen myötä.
Jätkä:
”Ohutta putkea pitkin öljy meni liekkimaljaan, jossa palamista seurasin lasin läpi. Paloi todella puhtaalla liekillä, ja kireässä pakkassäässä kävin katselemassa, mitä piipun päästä tulee. Pelkkää värisevää ilmaa ja lumi katolla oli ”lumivalkeaa”.
Pumpun pyörimisnopetta ohjasi termostaatti.
Parasta kierrätystä, jos teränvoitelua ei oteta huomioon. Ei tarvinnut kärrätä käytettyä öljyä satoja kilometrejä laitokseen, joka pakkaa sen kympin kanistereihin ja levittää pitkin valtakuntaa.”
Hyvä systeemi, mutta varmuudella homma kiellettiin ja keksijä pantiin oikeuteen kun joku kanteli viranomaisille.
Eikös vain näin käynytkin?
Olen kyllä jätkän linjoilla tuosta öljyn laadusta. Jos on itsellä traktori niin kyllähän sen moottori-, vaihteisto- ja hyrdauliikkaöljyt sahan kautta kannattaa kierrättää. Minullä on vain ruohonleikkureita ja rautahepo, niin jäteöljyjä on niin vähän ettei niistä mihinkään käyttöön ole.
Nämä siivilöidyt öljyt ei ainakaan omia traktoriöljyjä kummempia ole. Minäkin Tapioöljystä sain kaksi purkkia, joissa oli selvää paskaa neljännes.
Noita Moto K ja T pönttöjä olen ostanut. Aika notkeita ovat, mutta 201:ssä on säätö. Tosin mulla on toisena sahana 520, jossa pitää öljy olla kankeampaa, kun ei ole säätöä. En muuten taatusti koskaa enää osta sahaa josta puuttuu öljyn säätö.
Oma lukunsa oli tuo huskun reppuraivuri, jossa säätö on, mutta ei saa sopivan pienelle ja vielä kun kulmavaihde on öljytankissa, niin pitää olla tarkkana. Sitä varten ostan nyt tuota IKH:n ISO VG100 öljyä.
Rypsiöljyihin en sotkeennu, kun sahan pitää koska tahansa kestää kuukausienkin huili ja kuitenkin sitten toimia välittömästi. Kyllähän ne iho-ongelmatkin pitää ottaa todesta, mineraaliöljyistä en ainakaan minä saa mitään oireita.
Kyllähän kaikki sahat ainakin jonkun tipan yljyä vuotavat. Sitä varten on kai kaikilla automerkeillä takakonttiin saatavissa kunnon umpinainen kaukalomatto. Se on kai kaikilla suolaisen hintainen, mutta hintansa väärti. Siitä saa vaikka isommankin lätäkön siivottua, niin että emäntä ei edes ehdi siitä pillastua.
Hehtaarin kesäkorjuukelpoinen kuusen päätehakkuu leimikko kunnon tien varressa, vaikka onkin kahdessa osassa.
Hyvät puolet:
Päätehakkuu, kesäkorjuukelpoinen, kuusi ja tien varressa.
Huonot puolet:
1 ha ja kahdessa osassa.
Kyllähän paikkakunnalla sitten on puukauppa tukossa ellei tuo kelpaa.
Kyllähän pääätehakkuuta noilla olosuhteilla tehdään.
Soittele ostomiehille!
Onko tilastoitu myös hirviaitoihin uhratut miljoonat?
Entä miten tilastoja pitäisi korjata kun niitä vertaillaan esim 20v takaisiin? 90.luvulla ja erityisesti 2000 luvulla on rakennettu tuhansia kilometrejä hirviaitaa eli kolarit tapahtuvat yhä vähemmillä kilometreillä.
Tuosta jahdin myöhentämisestä. Siinä kai oli lähinnä kysymys viranomaisten määräyshalusta. Toisaalta se haittaa metsästystä vain selkeillä kesälaidun alueilla, niin kuin esim täällä Pohjanmaalla meren rannikolla. Sisämaan seurat, esim. meillä paikallinen seura, ovat jo ajat sitten siirtyneet aloittamaan jahdin lokakuun lopulla. Siinä vain saattaa jäädä rannikolla lupia jopa käyttämättä, pelkän pyrogratian takia.
Turha jaakata tuosta ajo/koira metsästyksestä. Täälläkin käytetään koiria, eikä lupia sen takia jää käyttämättä. Eikö se ole pääasia että kaatuu mahdollisimman paljon päälukua, kuollut hirvi kun ei isommin taimia syö.
Kyllä niitä hirviä tällä koirametsästykselläkin nähdään ja saadaan, jos vain on haluja metsästää. Ei täällä juurikaan ole metsästäjät hirvipulaa valitelleet. Erityisesti viime vuonna suurin kiusa oli historiallisen alhaset lupamäärät.
Nyt rannikolla voi tulla jopa joillekkin seurueille hirvipulakin, kun alkamisaikaa siirrettiin mielivaltaisesti. Paikallista seuraa alkamisajan siirto ei haittaa.