Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,641 - 1,650 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tapiosta sain kaksi kertaa niin huonon pänikän että se homma loppui siihen. Olen nyt ostanut moto K öljyä, ei ole tavellakaan liian jäykkää.

Itse asiassa olen näilläkin palstoilla joskus kysellyt hiukan kankeamman teräöljyn perään. Huskin reppuraivurissa kun on kulmavaihde uimassa teräketjuöljyn tankissa. Muuten hyvä, mutta kun ketjuöljy loppuu ennen bensaa. Säätökin on ihan minimissään. Pitäisi olla kankeampaa öljyä, mutta ei ainakaan teräketjuöljyn nimellä ole sopivaa löytynyt.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Jos raivaussahalla on useampi käyttäjä, niin valjaat erikseen joka käyttäjälle. Ei siitä mitään tule että niitä jatkuvasti säädetään edes takaisin.

Ostin 80-luvun alussa huskun raivaussahan ja pinotavarasahan, joita ei meinattu edes myydä kun sanottiin että ne ammattipelejä. Niinpä ne sitten palvelivatkin minulla vajaan parikymmentävuotta. Olivat minun näkövinkkelistäni katsoen erittäin halpoja sahoja pitkän päälle laskien.

Oliskohan tyypit olleet raivuri joku 244rx ta 245rx ja msaha 133 SG.

Eihän niitä kämppäemäntien terveisiä tarvita kun ei ole enää kämppiäkään.

Pitäisi kuitenkin olla ohjelman nimensä mukainen ja kertoa työstä metsissä tänä päivänä.

Tietenkin olisi ihan kiva jos metsäradio olisi myös musiikiltaan jollain tavalla entisen veroinen, mutta se kai nyt on sama sitten kunhan olisi kunnon metsäasiaa.

Metsäradio muuten voitti aikannan ihan ylivoimaisesti äänestyksen radion parhaasta musiikkiohjelmasta. Radion herrat sanoivat tosin yrmeissään ettei kansa ymmärrä edes mistä äänestää, eihän metsäradio edes ole mikään musiikkiohjelma.

Ola_pallonivel:

”Ajattelen, että 700€ on liikaa moottorisahasta. En ole ammattilainen, vaan harrastelija.”

Sillä ammattivehkeellä harrastelua voi tehdä 15 vuotta. Etkös ole kuullut vanhan kansan viisautta: ”Köyhän ei kannata ostaa halpaa” ???

En olisi niinkään luottavainen vihreitten alamäen suhteen, sen kummemmin Suomessa, kuin Euroopassa yleensäkkään.

Heidän progandansa menee kuin häkä tietämättömiin ihmisiin, jotka vielä luulevat jotain tietävänsä.

Kaikki kivet olisi kyllä käännettävä vastavalistuksen hyväksi, ei se vihreys romahda ellei sen järjettömyyttä pystytä osoittamaan.

Viesti tarpeeton, kohde poistettu.

Minä olen hiukan pettynyt palstalaisiin.

Avasin keskustelun lähinnä EU:n metsäpolitiikasta. Siitä kyllä keskusteltiinkin parin sivun verran.

Sen jälkeen keskustelu käännettiinkin kotimaiseen markkinatilanteeseen. Eikä se oikein ollut edes keskustelua vaan henkilökohtaista nokittelua siitä kuka mukamas tuntee markkinat parhaiten.

Voi meitä ja meidän palstaa!

Aikanaan torjuttiin tukkimiehen täitä pitämällä jopa kaksikin välivuotta ennen istutusta männyllä.

Sitten keksittiin torjunta-aine käsittelyt taimille. Nyt sitten 2000 luvulla torjunta-aineet ovat vaihtuneet ja ongelma on tullut takaisin.

Minä ainakin sen yhden välivuoden pidän männyllä.

Kuusikoissa asia ei olekkaan niin helppoa kun siellä saatta olla jo ensimmäisenä vuotena miehenmittainen kasvusto.

Johan tuo todettu useammalla kynällä, että 201 on luokkansa kunkku. Nuo toiset kai ovat jonkunverran painavampiakin. Suurin vika niissä lienee se etteivät ne ole kaksi-nolla-ykkösiä.

Shindaiwa on mielenkiintoinen siinä mielessä, että idän pojat ovat oppineet tähän mennessä tekemään monta asiaa paremmin tai ainakin yhtä hyvin kuin Euroopassa ja tietysti halvemmalla. Miksi ei sitten moottorisahoja. Shindawa onkin tulevaisuudessa kova kilpailija huskulle ja tilhille, ellei jo ole sitä.

Esillä 10 vastausta, 1,641 - 1,650 (kaikkiaan 5,335)