Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Niin, kun nyt saataisiin nuo sivulinkit oikeille paikoilleen, ei olisi ohjelmoijalle mikään iso työ sinänsä, koodin pätkä vain siirretään oikeaan paikkaan. Tuolla muuten aiheitten luettelossa oli sivun alaosan linkki oikealla paikalla, nimenomaan ennen ”Lisää uusi aihe” valintaa, miksi logiikka sitten petti, kun on kyse ketjun sisäisestä sivulinkistä?
minä kyllä kovasti kaipaisin merkitse luetuksi valintaa. Vanhassa käytin arvostelutäppää siihen tarkoitukseen. Sinänsä en kyllä sitä arvostelua kaipaa, mutta kun sillä oli niin sopiva sivuvirka.
Tälläinen luettu ”täppä” ei ole kovin yksinkertainen lisäys se vaatii ihan oman ohjelmapätkänsä.
terveisin: Korpituvan Taneli
Tuolla sanottiin että uusi systeemi tuo hirvikeskustelun erityisesti framille. Ehkä se nyt ei silti suosi mitään keskusteluaihetta sinällään, mutta kyllähän silla on merkitystä, että osiossa ”kaikki” näkyvät kaikki viimeksi kommentoidut ketjut.
toisaalta se on lukemista helpottava asia, ei tarvitse niin paljon selata. Toisaalta se kaventaa keskustelujen kirjoa ainakin hetkellisesti. Vanhassa kun piti mennä johonkin aiheosioon että näki mitä sinne oli kirjoitettu, niin kussakin osiossa saattoi olla omat ”kuumat” ketjunsa. Nyt tässä systeemissä kuumin ketju varastaa hiukan huomiota muilta ketjuilta. Toivotaan kuitenkin että eri aikoina olisivat esillä sitten eri asioihin keskittyvät kuumat ketjut.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Kokeillaanpa tuleeko tuplaviestejä vielä
Terveisin Korpituvan Taneli
Jotain positiivistakin on tosiaan tapahtunut. Tuplaa ei enää saanut aikaseksi yrittämälläkään!
tämä on todella iso parannus!
Jätkä:
”Joo! Ainakaan minulla ei entisessä versiossa tuo muistaminen pelannut, olikokaan siinä sitä….”
Tuo kirjautumisen muistaminen on kyllä kiinni selaimen asetuksista, kyllä se minulla toimi vanhassa ja myös tässä uudessa toimii (pöytäkone ja Ipad). Jos selaimen asetuksissa on täppä niin että se aina suljettaessa tyhjää välimuistin niin, niin selain ei voi muistaa kirjautumista. Silloinkin kun se normaalisti on muistissa, niin välimuistin tyhjennys siivoaa sen pois.
Välimuistin tyhjennys on hyvä tapa, ei tule hitauksia ja tietoturvakin paranee, mutta sillä on myös nämä varjopuolensa.
Miisu4F:
”Oho! Hyvä juttu. Se vaati edelleen skrollausta. Se voisi paremmin sijaita suoraan tekstien lopussa ennen tätä kirjoituslootaa. Itse tykkään alkaa lukea ketjua kolmas-tai tokavikalta sivulta, että kertautuu, mitä siellä olikaan sanottu.”
Eli sivulinkki on väärässä paikassa kun se on tuolla pohjalla.
Ylhäällä sivulinkki pitää olla aloitusviestin jälkeen, niinkuin ennenkin!
Alhaalla sivulinkki viimeisen viestin jälkeen, siis ennen kirjoituslaatikkoa, silloin se on käytettävissä eikä tarvitse haeskella. Ensin luetaan ja sitten vasta kirjoitetaan! Siinä paikassa se sitten näkyy myös kirjautumattomallekkin sivulliselle. Palstallehan tullaan niin kirjoittajaksi että ensin lueskellaan viestejä ja sitten meinataan että minäpä tuohon vastaa. Kun linkki on tuolla alhaalla, niin se on näkyvissä tosiaankin vain kirjautuneille.
Eli sivulinkit niin että ne palvelevat lukemista, sivulinkki on arvoton ellei se ole käytettävissä juuri siinä lukutilanteessa kun sitä tarvitaan.
Jos jostain periaate syistä ei ole voitu katsoa sivulinkkien paikkoihin mallia vanhasta, niin sitten olisi pitänyt vilkaista jotain muuta kirjoittelupalstaa, että, missäs ne nyt piti ollakkaan?
Joo, parempi kuin lapio, mutta ei pysty silti lapiomiehen hommiin. Vanha oja jossa vahän ojamaita ympärillä, niin tuolla ei saa mitään aikaiseksi, kun ei pääse edes työmaalle. Kaksi vaihtoehtoa, kunnon kaivuri tai sitten lapiolla pahimmat tukokset pois. Tuota jälkimmäistä tuli tehtyä tänä syksynä. Ongelma vain siinä ettei lapion voimakone oikein ole enää iskussa.
Kaivurityö on vielä halpaakin, eikä tarvitse olla niin kovin suuri keikka. Ainoa ongelma on aikataulutus, hyvillä kaivajilla on kysyntää.
Jätkä:
”Sivujen merkintä on yläosassa, joten tavallaan se on, mutta väärässä päässä listaa.”
Toki minä tiedän missä se se sivulinkki on, ei siitä ole kysymys. Se vain pitää olla molemmissa päissä sivua ja sillä sipuli. Tosiaankin Metsälehdessä samat ihmiset remmissä kuin edellisessäkin muutoksessa, mutta ei mene näköjään jakeluun tuo asia.
Uutukaista tutkiessa herää kysymys että mitähän tällä uudistuksella tavoiteltiin ja saavutettiinkohan se.
Selvä korjattava moka on se ettei sivun lopussa ole sivulinkkejä. Nyt selataan sivu loppuun ja sen jälkeen ei tiedetäkkään, että jatkuuko tämä keskustelu, pitää selata alkuun että sen näkee ja voi vaihtaa sivua. Tässä on jo kyse todella mokasta, ei ole taas oikein ajateltu mitä ollaan tekemässä.
Minä kaipaan merkintämahdollisuutta luetulle viestille. Aiemmin käytin tähän arvostelupisteitä.
Ohjeita ei taas minkäänlaisia?
Uudelleen kirjautuminen työlästä. Vahvaa salasanaa kuulemma tarvitaa, tietäis vain miksi? Vaihtosalasanassa merkkejä kuin vilkkilässä kissoja, minäkin kun olen jopa työkseni paininut salasanojen kanssa näpytin sen kahteen kertaan. Mitä himputin aarretta tässä nyt sitten vatioidaan, tälläiseen käyttöön riittäisi kyllä viiden merkin salasanakin.
Eipä tuo muutenkaan mitään riemunkiljahdoksia saa aikaan.
Hyvänä puolena on että nyt ei ilmeisesti tarvitse luetella että millä selaimilla toimii ja niinkuin joku totesi niin parannusta tuli siellä känny puolella.
Mikän mahtanee olla hintaluokka tälle vehkeelle?
Noin väljässä maastossa joku 18 tonnin ympäripyörivä telakone on ihan jees. Tulee siisti jälki ja saa maat edes hiukan kauemmas.
Tuolla pitää sitten ajaa molemmin puolin ojaa ja tehdä penkkaan lovet että vesikin pääsee sinne ojaan. Juuri sellaisten pienten pintavakojen tekijänä tämä menee. Isolla koneella ensin 30 m välein ojat tuolle suolle ja tällä sitte 15 metrin välein sellaiset 12m metriä pitkät viikset sinne ojaväleihin.
Jotain piennartien ojaahan tuollakin vois perata, mutta mutta??
Vai meinaa Tolopainen että otin Länsi-Suomen korkeimman hinnan?
Tuolla hinnalla mhy on paikalliselle lämpölaitokselle ostanut jo pari vuotta. Entiedä montako kauppaa tai mottia ovat välittäneet, mutta kaikille kysyjille tuon hinnan ilmoittavat.
Hinta toki laskee alle 40 motin erillä ja jos tie on vain nuppiautolla ajettava.
Niin sen hinnan minä kattoin omasta loppuliitviikistäni, en mistään tilastoista.
Minä teen niin pieniä hankintaeriä, ettei kannata yrittää lajitella kuusta, mäntyä ja koivua, kun sekaan saa panna raidat, lepät, haavat ja tietysti pystykuivat ja sydänlahot yms. Tietysti vielä pienempään latvamittaan kuin kuidulla.Terveisin: Korpituvan Taneli