Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,071 - 2,080 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Yritetään nyt tällä tricolla kuitenkin!
    Periaatteessa minua närästää ajatus siitä että minun pitäisi aidata. Kyllähän se aitaamisvelvoite on nimenomaan on laiduntajan velvollisuus. Toisaalta asiaan on paljon parempikin ratkaisu, se kun vaatii vain kirjoituspöydän ääressä tapahtuvan toimenpiteen. Kantatavoitteen määrittämisen 1/1000ha.
    Kokeiltaisiin edes sitä keinoa viisikin vuotta.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tuohon jätkän kommenttiin.
    Mielipiteesi kengistä perustuu toki ammattimaiseen tietämykseen.
    Siksi vähän ihmettelenkin kantaasi. Kyllä ammattilaisen pitää ottaa myös terveydelliset näkökohdat huomioon. Tiedät kyllä mitä vuosikymmenien kumisaappaitten käyttö tekee.

Jatkossa käytit taas sen pimeämmän puolesi keinoja. Mollaten toisten mielipiteet tekstiilimetsuroinnilla.
    Minulla on sahan minimi käyttöikä ollut sellainen 10vuotta, raivaussahan n 15 vuotta.
    Kenkiä ja TEKSTIILEJÄ olen toki ostanut hiukan tiuhempaan.
    Ainoa joka minulla viittaa tuohon välineurheiluun, on se että kalusto on vähän turhankin hyvä ja monipuolinen kahden eläkeläisen metsurointiin, vallankin kun toinen käyttää vain raivaussahaa.

Kun on kymmeniä vuosia kumi ja kumiterä saappaita töissä pitänyt, niin osaa kyllä arvostaa nahkaista turvakenkää.
    Minä ostin ensin Huxun kengät, jotka silloin teki Jalas Jalasjärvellä. Ne ovat muuten ajokuntoiset edelleen mutta joitakin pikku reikiä on tullut murtumakohtiin, joten ostin pari vuotta sitten Tilhin kengät. Nyt niitä sitten vuorotellen käytän kosteus olosuhteitten mukaan, sitten Tilhi, jos pitää olla vedenpitävät.
    Kyllähän nahkaturvakenkien hinnalla saa kolmet kumiset turvasaappaat, mutta minä olen tullut siihen tulokseen että kumisaapas jalkaan vain ojanperkuuseen.

Ei tosiaankaan pois sukeminen ole mitenkään tarpeellista, ei ainakaan tässä vaiheessa.
    Pitää vain muistaa että arvostellaan mieluummin vain toisen kirjoittamia mielipiteitä. Kovin arveluttavaa on lähteä tekemään tuntemattomista ihmisistä jotain kyvykkyysarvioita, elleivät ne suoraan perustu asianomaisen kirjoituksiin.

Olisi syytä pitäytyä otsikon aiheessa!
    Meillä ei ole täällä mitään mahdollisuutta arvioida toistemme hankinta ominaisuuksia, ei se kyllä ole mitenkään asiallistakaa.

Nyt en kyllä ymmärrä Potifarin ajatuksen juoksua. Kovasti olen minäkin joskus jonkun kanssa yhteen täällä ottanut, mutta en erimielisyyden takia kyllä tuollaista toivetta ole kehiin heittänyt.
    Se että ollaan asioista eri mieltä, ei tarkoita sitä että jomman kumman pitäisi kirjoittelu lopettaa. Jos me olisimme kaikki samaa mieltä täällä niin kyllä keskustelu kuivaisi hetkeksi kasaan.

Loukkaavan sanankäytön takia olisin joskus kyllä ollut valmis ainakin tilapäisen kirjoituskiellon jollekkin antamaankin.

Tuossa kannan tuottavuusasiassa olen jeesin kanssa jyrkästi eri mieltä.
    Tavoitekanta alle yksi per 1000ha.
    Se kanta sellaiseksi että se tuottaa mahdollisimman paljon vasoja. Vasojen selviytymisprosentti nousee kun ei ole ruokapulaa, niinkuin nyt.
    Näin saadaan myös sitä metsästettävää.
    Näillä eväillä sitten katotaan kymmenen vuotta, että pitääkö kantatavoitetta vielä laskea.

Suorittava porras:
    ”Juuri niin , Taneli . Vähintään metsästyskortti tarvitaan . Tietoa saa ja voi ilmoittaa laajemmin liittymällä metsästysseuraan .
    …ja mitäpä ne omat riista-asiat ulkopuolisille kuuluu . Ne ovat kuitenkin nähtävissä valtakunnallisissa tilastoissa.”

Eli Metsänomistaja on täysin ulkopuolinen riista-asioissa!

No tulihan se sieltä vihroin selkokieleellä sanottunakin.

Eli siis kyse on METSÄSTÄJIEN oma riista palvelusta johon muilla ei ole asiaa.

Vakuutusasiat saattavat olla tosiaan esteenä.
    Minä ainakin olen saanut toiveeni kuuluviin ilman moton koppiin menoakin. Siinä rapuilla olen joskus seissyt juttelemassa.

Esillä 10 vastausta, 2,071 - 2,080 (kaikkiaan 5,335)