Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Näin tekniikan teorioita lukeneena sanoisin että tuo tuntemus tulee siitä että kun pidät kierrokset aina aika korkealla, niin ison terän massavoima auttaa aika paljon. Pienempi puu on jo poikki kun massavoima alkaa ehtymään. Tällöin on tosiaankin tärkeää ettei kierroksia lasketa missään vaiheessa kovin alas ja että ne ovat varmasti täysillä kun leikkaus alkaa.
Onhan noita kolmioterille ja siimapäille tarkoitettuja sektorisuojia. Jostain sopivasta sirkkeqlin terä stä saa kätevä mies äkkiä raivurin terän. Sitten vain kiihtyvyys on entistä verkkaisempaa, mutta kierroksilla oleva terä leikkaa useammamman sekunnin pelkällä massavoimalla ja puree hyvin.Terveisin: Korpituvan Taneli
No jo tulee sellaisiakin terveisiä, että minäkin ymmärrän.
Tähän astihan ammattilaiset on laulanu kuorossa että iso terä ja löylyä. Sitten on valittu se suurin raskain ja kömpelöin kone.
Ei kukaan ole hoksannut sitäkään että isolla terällä vääntö heikkenee yms.
Vai on sillä sahan painolla ja bensan menekillä merkitystä ammattikäytössäkin. Näin harrastelijalle niillä on aina ollut merkitystä.Terveisin: Korpituvan Taneli
Niinkuin jo ketjun alussa kerroin että tilhin 450 on juuri tuollainen tyyppivika että siinä kytkin jumittuu. Ei varmaankaan tule ammattilaisella esiin kun saha laulaa joka päivä. Eikä 450 enää ammattikäytössä kellään olekkaan, johan nuorimmatkin niistä on ammattilaisilla tullut loppuun ajetuksi.
Meillä harrastelijoilla vika tulee esiin. Minulla, nyt toisella kerralla, saha seisoi vain viikon kun siitä meni kytkin jumiin.
Minun sahasepälleni vika oli varsin tuttu.Terveisin: Korpituvan Taneli
Omasta nimestä on täällä keskusteltu ennenkin.
En näe mitään tarvetta siirtyä kirjoittamaan omalla nimellä tuollakaan palstalla, mitä lisäarvoa se toisi??
On vähän eri juttu esim A.Jalkasella, hän kun esiintyy omalla nimellään niin me kaikki tiedämme että siellä on myös alan asiantuntemusta takana.
Se oma nimikin on joskus vähän venyvä käsite. Tällä palstalla ei tarkisteta henkilöllisyyttä rekisteröitäessä, ei myöskään MK:n palstalla. Eikä Facebookissakaan mitään kontrollia nimen oikeellisuudesta ole.A.Jalkanen on muuten kai ainoa asiantuntija, joka on jalkautunut keskustelemaan meidän rahvaan kanssa omalla nimellään. Siitä hatunnosto hänelle.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Meillä korpituvalla on näihin aikoihin vuodesta sisälle yrittäviä hiiriä ja myyria aina jäänyt loukkuihin. Nyt ei ole näkynyt, mutta sitten löytyi selitys. Emäntä näki pihalla otuksen joka kuvien perusteella tunnistettiin kärpäksi, olis vain enemmänkin niitä.
Tuohon Pinsiön vaarin ja A.Jalkasen toiveeseen että 20 000 sorkkaelukka yhteensä, päästään vain poliittisella painostuksella. Jokaisen pitää ottaa omaan kansanedustajaansa yhteyttä ja kysyä haluatko minun ääneni seuraavissa vaaleissa.
Tätä kautta saadaan nykyinen systeemi murrettua. Ei ole mitään järkeä siinä että metsästäjät eri organisaatiotasoilla päättävät keskenään hirvikannasta.Terveisin: Korpituvan Taneli
Taitaa käydä tuon. Uuden keskustelupalstan kanssa niin että saa sanoa: ”Kansi kiinni omaiset on nähneet.”
Kävin kattomassa ja totesin että ei montakaan kirjoitusta ollut tullut.
Kahvilan puolella oli sumppi ihan jäähtynyt ja minun kirjoitukseni joka ketjussa viimeisenä.Pidän kyllä minäkin paussia nyt ja odotan. Että tulee sen verran kirjoituksia, että minun kirjoitusteni osuus laskee edes kunnolla alle 20% kirjoitusten määrästä.
Ellei tule niin sitten kansi kiinni.Miksi muuten nämä MK:n asiantuntijat eivät voi jakaa asian tuntemustaan tällä palstalla. Vai tuleeko se liian halvaksi kun ei tartte ylläpitää omaa serveriä.
Miksi asiantuntijat eivät tule kansan pariin, vaan kansan pitäisi mennä heidän luokseen?Terveisin: Korpituvan Taneli
A.Jalkanen:
”
Metsästäjät korjaavat rikkomansa aidat?
”Onko sinulla ollut aita, jonka hirvimiehet ajolla rikkoivat ja sitten korjasivat?
Korjasivatko myös aidan sisältä syödyt taimet?Sinä se uskot sinisilmäisesti kaikkien lupaukset ja vielä esität ne totena toisille.
Jätkä. En minä ainakaan karsinnassakaan sahaa tyhjänä täysillä huudata ja niinkuin itse totesit kun ketjulla on purtavaa, niin se ei kierrä täysillä kierroksilla.
Turvallisuudella ketjunopeuden suhteen tarkoitin lähinnä turvavarusteiden viiltosuojien luokitusta.Sata. Ostin ensimmäisen sahani 1965 syksyllä, eikä silloin ainakaan ollut mitään tuollaisia lisälaitteita myynnissä. Jos niitä jossain on ollutkin niin se on kyllä pelkkä tekosyy miksi painoa ei voi ilmoittaa työkunnossa vakiokokoonpanossa.
Pikkutukki kritisoi hienosti keskustelun sekavuutta! Ilmeisesti kritiikki ei oikein kaikille auennut?