Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,211 - 2,220 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Meillä aloittavat yleensä vasta lokakuun lopulla, mutta miksi tuollainen muutos sitten tarvitaan???
    Ainakin tällä kohtaa rannikolla ovat metsällä olleet heti kun lupa alkaa, etteivät hirvet karkaa talvilaitumille. Mitäs rannikon seurat nyt sitten ampuvat?

Mikä into on säännellä kaikkia asioita niin kovasti?

Voisihan noita oikeudenkäyntejä vähentää silläkin ettei sitä viimeistä lupaa tarttis jättää käyttämättä, kun voidaan seurueen eri reunoilla ampua saman aikaisesti.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Muistappa Metsäheppu sitten kertoa asian kulusta, se kiinostaa monia.

Yritin jo pariin kertaan osoittaa nimimerkille O.N. että olen tottunut aikanaan jo työvuosikymmeninäni naisten mukana oloon miesvaltaisillakin aloilla, niin että metsäpuolella naisten voimakas mukana olo, oli mielestäni tavanomaista.
    Siksi hänen kirjoituksensa tuntuikin tulleen viime vuosituhannelta. Eipä hän asiaa näköjään käsitä, mutta eipä tuo ole minun päänsärkyni.

Tuohon siirtohintakiistaan en ota kantaa.

Lämpöpumpuissa pitää erottaa kaksi toisistaan täysion eri tavalla käyttäytyvää systeemiä.

Ensinnä nämä erilaiset maalämpöpumput. Sekin tosiaankin on vain yksi sähkölämmityksen muoto, mutta myös kansantalouden kannalta kohtuu edullinen. Tietysti senkin ottoteho pakkasella nousee, kun pitää pumpata enemmän lämpöä. Se ei kuitenkaan muutu milloinkaan suorasähkölämmitykseksi toisin kuin täällä esitetään. Näitä systeemejä on tuttavillani jonkun verran eikä niissä yhdessäkään ole tuota alimitoitusta huomattu, josta täällä mainittiin.
    Kaivojen poraajat kai ovat myös ihan vastuullista väkeä. Tiedän tapauksen jossa poraus keskeytyi vaikean maaston vuoksi. Annettiin kaksi vaihtoehtoa. Tehdään toinenkin tälläinen tynkäkaivo tai sitten pannaan lisäksi maaputkia. Isäntä valitsi sen maaputkilisän kun tuntissa oli varaa. Yhtiö laskutti tynkaivosta sen tehon suhteessa ja laski maaputkimäärän joka tarvitaan. Näin tehtiin ja hyvin pelaa eikä tulisteta missään vaiheessa sähköllä vettä.

Ihan oma lukunsa ovat sitten nämä ilmalämpöpumput. Ilmalämpöpumpulla lämmitettävästä talosta tulee suorasähkötalo siinä vähän yli 20 pakkasasteen oli sitten pumpum ottoteho mikä tahansa.
    Ilmalämpöpumpulla vähennetään sähkönkulutusta lauhoilla keleillä mutta pakkaspäivien tehohuippua niillä’ tosiaankin vain nostetaan.

Kyllähän se on sulaa hulluutta panna rounduppia tuollaiseen paikkaa johon koneillakin pääsee koska vain.
    Se kesantomuskain ja kahden vuoden väli lienee tehokkain, ainakin minun kokemuksen mukaan.

Tietysti se jätkän konsti, että vedetään raivaussahalla oikein lyhyeen kantoon ja sitten vuosittainen niitto, on hyvä sekin. Ainakin jos niittokone itsellä.

Terveisin

En tiedä, vai menikö raivausahan kantopiikkiin, ei edes tutkittu vielä kunhan vaihdettiin pois.
    Kokemusta on metsäautotein ohituspaikalta, raivaussahan kantopiikki puhkasi kerran renkaan.

Pitänee ainakin heille ilmoittaa, että tietävät riskit.

Terveisin:Korpituvan Taneli

Tuli käytyä Metkossa oli siellä meidän palstalainenkin Log-Bullettiaan esittelemässä.

Täytyy vain ihmetellä heidän järjestelytaitoaan, kun vuosi toisensa jälkeen saadaan myös hakkuunäytös alueet melkein pääkentän viereen.

Parkkipaikkoja riittää, mutta pohja vähän linjaparkeissa mitä sattuu, meni rengas puhki.

Jos tässä nyt joku on kangistunut kaavoihin ja näkee näkymättömiä kaapuja niin se on juuri nimimerkki O.N.

Minusta on naurettavaa kirjoitella tällä vuosituhannella noin ja kun kirjoittaa kuitenkin, osoittaa tse jääneensä kelkasta.

Minä olen tehnyt työni voimalaitoksissa ja myöhemmin ATK hommissa. Voimalaitoksissa minulla oli ilo työskennellä ka hdenkin erittäin pätevän DI:n alaisena, jotka Siviilitoimenaan olivat perheenäitejä. Lisäksi oli muita nais kollekoja.
    ATK hommissa oli enemmänkin naisia. Jäi erityisesti mieleen yksi asiantuntija tehtävissä oleva, joka kaivoi jokaiseen kysymykseen vastauksen, kun miehet sanoivat, että on liian kovan työn takana.
    Siksi pidänkin jälkijättöisenä naista joka tänä päivänä kirjoittaa O.N.n tyyliin. Vai onko kirjoittaja edes nainen, vai joku provosoija, joka haluaa vain hämmentää pakkaa.

Kuten A.Jalkanen sanoi: Asia edellä!

Puolimatkan krouvissa matkalla Metkoon.
    Siis juuri ny pe klo 10.30.

Kummankohan lehti tuo metsälehti on metsäalan vai jonkun epämääräisen naisasialiikkeen?
    On turha saivarrella kun ei osaa edes lukea olihan siellä naisen kirjoittama pääkirjoituskin, mutta kun lukutaito pannaan tarkoitusperien ohjaukseen.

Naisten ja miesten välinen tasa-arvo toteutuu aivan muuten kuin palstamillimetrejä mittaamalla.
    Mm maassa on käynnissä iso operaatio naisten metsäkurssien muodossa, koska on todettu että he vierastavat kaikille suunnattuja kursseja.

Minä olen hoitanut jo toistakymmentä vuotta metsiäni metsäinsinöörin kanssa joka siviilissä on kahden kouluikäisen pojan äiti. viimeksi toissa päivänä hälle soittelin.
    Kerran olen tehnyt metsäkaupat sellaisen ostofirman ostajan kanssa, metsäinsinööri hänkin, etunimi taisi olla Tanja.
    Kerran kun taas tein kauppoja, niin korjuutyönjohtajan nimi taisi olla Maria.
    Tasa-arvo metsäasioissa tehdään kentällä työskennellen ei millimetrejä lehdestä mitaten.

Tällä palstalla on ja on ollut ja on, monia naisia, jotka ovat ansiokkaasti osallistuneet palstan keskusteluihin.
    Nikon mainitsemat Miisu ja Kisikin muistetaan täällä aivan muista yhteyksistä kuin siitä mitä Niko mainitsi. Hänen lausuntoaa selittää se että hänen täällä nimimerkkinä ololla on vain yksi tarkoitus erään nimeltä mainitsemattoman herran mustamaalaus, siinä roiskuu sitten vähän sivullekkin. Ja miksikäs ei roiskuisi, kun mustamaalaus on ainoa mitä on täällä esittänyt.

Nimimerkki O.N. Siirry tekemään metsän suhteen jotain asiallista ja jätä palstamillien viivottimella mittailu sikseen.

Esillä 10 vastausta, 2,211 - 2,220 (kaikkiaan 5,335)