Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Sitä käyttöäkin on niin monenlaista!
Eikös sitä käytetty vehnäviljelyksilläkin tuleentumisen nopeuttamiseen, senhän sitten kuluttaja popsii makeisiin suihinsa.
Hiukan eri asia kun käytetään esim. Joulavehnän torjuntaan kesantopellolla.
Vielä erilaisempi on asia jos käytetään heinän torjuntaan kerran kiertoajassa metsänviljelyssä.Parempi olisi, jos nyt ensin kiellettäisiin käyttö suoraan elintarvikkeisiin. Hitaat käännökset ovat kaikessa varmimpia.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Minulla oli 2007 tehty suunnitelma. Kun metsaan.fi tuli niin he siirtivät sen tiedot toiselta tilaltani sinne. Toinen tila, jonka keilaus oli hyvin lähellä niin sen metsäsuunnitelmatietoja ei syötetty, vaan sen tiedot tulivat palveluun vasta keilauksen jälkeen. Silloin viive oli peräti kaksi vuotta keilauksesta, tässä on kai ollut myönteistä edistystä myöhemmin.
Käsitykseni mukaan, sitten kun tämä toinenkin tila keilataan niin suunnitelmatiedot ajetaan yli ja keilaustiedon pohjalta jatketaan.
Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin.Terveisin: Korpituvan Taneli
Ongelmia on ollut paljonkin virheellisten tietojen korjauksessa.
Silloin jos perustiedot on oikein niin hakkuitten yms toimenpiteitten tiedot kyllä päivittyvät hyvin.
Ongelmana on se että systeemistä ei kai ole edes tarkopitettu tehdä sellaista että omistajan ilmoittamat puustosta mitatut tiedot sinne päivitettäisiin, vaan homma perustuu joko keilattuihin tai kerättyihin perustietoihin, joita sitten päivitetään laskennallisella kasvulla ja hakkuitten yhteydessä laskennallisella poistumalla.
Aktiivinen metsänomista ei saa sinne mittaamaansa puustoarviota millään ilveellä. Esim minulla on männyn taimikko johon merkitty laskennallinen määrä lehtipuuta, eikä minua uskota ettei siellä sellaista lehtipuu vesakkoa ole.Terveisin: Korpituvan Taneli
Olen joskus hankikelillä hiukan pystykarsinut lumikenkien kanssa. Sellaiset Saven markkina-autosta ostetut, joissa on alu putki ympäri ja sitten jotkut nailonremmit joihin jalka kiinnitetään. Näitä on minulla kahden kokoiset. Hyvin kantoi huonompikin hanki pienemmilläkin kengillä. pienillä kengillä kävely sinänsä vaivatonta.
On kyllä niin risuherkkää hommaa etten kyllä moottorisahahommia yritäkkään niiden kanssa. Tuo pystykarsinta ja joku arviointihomma kyllä käy niiden kanssa.Terveisin: Korpituvan Taneli
Tämä Puun takusen esimerkki ei sinällään nyt ollut oikeastaan maakauppa ongelma, vaikka se naapuri kaupan kylkiäisenä tietysti tulikin.
Vaikeita naapureita on aina, silloinkin kun on asuttu vuosikymmeniä naapureina. Muutaman tapauksen tiedän, jopa niin että häirikkö on on yrittänyt saada minusta sivustatukea keksimilleen rajariidoille. Onneksi ei ole osunut ihan kohdalle, vaikka läheltä on liipannutkin. Ikävää niitä on sivustakin seurata.Itse maakaupoissa on sitten ne omat sempalonsa, erityisesti silloin kun myydään tai ostetaan määräaloja jostain tilasta pitää olla viimeisen päälle tarkkana, että ollaan yksimielisiä siitä mikä on kaupan kohde. Joskus tämä yksimielisyyskään ei riitä, kun maanmittari tulkitsee sanamuodon toisin kuin asianosaiset. Tyypillinen tilanne on kun määräala on merkitty maastoon yhdessä, mutta kauppakirjaan ei ole pinta-alan edelle hoksattu panna tärkeää sanaa ”noin”. Silloin maanmittari erottaa tarkalleen tuon pinta-alan eikä yhteisesti merkittyä aluetta, ongelmasta pääsee eroon vain uudella kauppakirjalla.
Pihlajalla olisi aivan ilmeisesti myös rahallista merkitystä. Pitäisi vain olla joku Jees miehen tapainen pioneeri joka panisi tuulemaan. Pitäisi olla tietysti jossain sellaisella alueella, jossa pihlajaa luonnostaa työntää metsään.
Yksi hyvä asia tämän palstan suhteen on ollut Rekisteröitymispakko. Eihän se kaikkea hörhöilyä ole karsinut, mutta paljon kuitenkin.
Sehän tässä niin riemullista onkin että tälläinen vaadittu palsta on jo olemassa metsälehdellä, eli kolumnit. Sinnehän saavat kirjoittaa vain omalla nimellään esiintyvät. Metsälehti t.arkiistaa nimen oikeellisuuden. Lisksi siellä on parin lauseen esittely kirjoittajan taustasta.
Eikö vaatimus ollut juuri tälläisestä palstasta? Miksi siis tämä ei vaatijoille kelpaa? Ilmeisesti siksi että se on jonkun muun ideoima.Terveisin: Korpituvan Taneli
Tälläisen pastan muuttaminen täysin omilla nimillä kirjoittavaksi, ei ole mikään pieni kehitysidea vaan selkeä yritys tuhota koko palsta.
Ellei nimimerkkien seura kelpaa yhdelle nimimerkille, niin sitten täytyy etsiä uutta seuraa.
Et vastannut RR kysymykseen, miksi tämä Metsälehden kolumnit palsta ei sinulle kelpaa. Sehän täyttää kaikki ne vaatimukset, joita uudelta palstalta vaadit. Paitsi sen että se ei ole Sinun keksintösi.
Ei ole ollenkaan lillukanvarsia se että juuri sinä joka peräänkuulutat avoimmuutta läpinäkyvyyttä ja oikeita nimiä, olet kaikkein tarkimmin tämän palstan nimimerkeistä varjellut taustasi. Ei minkäänlaista vihiä edes koti maakunnasta.
Kuinka monta kertaa pitää ilmoittaa sinulle Nimimerkki Reima Ranta, että Metsälehdellä on jo tälläinen palsta. Sen nimi on kolumnit, sinne voi kirjoittaa nämä silmäätekevät omalla nimellään, vahvistettuna organisaationsa nimellä. Miksi tämä ei kelpaa Sinulle? Vai etkö ole vaivautunut edes lukemaan sitä?
On se vähän huvittavaa kun puskasta ampumista moittii nimenommaan nimimerkki, joka ei ole paljastanut täällä edes kotimaakuntaansa.
Aloitappa nyt se ”läpinäkyvyys” ensin itsestäsi tai lakkaa hurskastelemasta sillä.Terveisin: Korpituvan Taneli