Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Minulla ei noita ketjuja kulu ihan mahdottomasti joten hintakaan ei niin valtavasti ratkaise, eikä tietysti tule niitä kokemuksiaskaan niin hirveästi.
    Sellaiseen päätelmään olen tullut että tilhin ketjuissa pysyn ellei nyt aivan mahdottomia mullistuksia tule. Kohtuu hintaisia ja pystyy viila, kohtuu kestävyys. Mitä noista vaihtelemaan.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Jos palataan tuohon alkuperäiseen aiheeseen vielä.

Metsälehdellä on tämän keskustelupalstan lisäksi kolumni osio johon kirjoittavat metsäalan viisaat omilla nimillään. Niitä kirjoituksia pystyy kommentoimaan. Miksi se ei kelpaa täälläiseksi ”Parempien Palstaksi” RR:lle?

Jos kaikkien pitää esiintyä omilla nimillään niin:
    – Edellyttää pankkitunnus tai vastaavaa tunnistautumista.
    – Estää erilaisten organisaatioitten edustajien omat mielipiteet, heiltä tulee vain virallista liturgiaa.
    – Samannimisten ongelma
    – Samalla harvinaisemmalla sukunimellä joku poliitikko tms vahva kannanottaja, mielipiteet leimataan hänen mukaansa.
    – Mielipide leimataan taustayhteisön mukaan, jos vaikka joku omiaan uskaltaisi esittää.
    – Taviksien suhteen ei mitään lisäarvoa.

Mielenkiintoista on että juuri nämä jotka vaativat oikeita nimiä eivät ole käyttäneet edes sitä mahdollisuutta joka on olemassa. Siellä on Kotikunta Kenttä, johon voi kirjoittaa itsestään ja taustastaan pitkänkin selvityksen. Esim RR:n kenttä on tyhjä!

Jos jollekkiin tämä palsta ei ole tarpeeksi korkeatasoinen niin etsiköön tasokkaamman. Ainakaan minä en toivo että täällä jatkossa jokainen työssäoleva laulaisi, OMALLA NIMELLÄÄN, TYÖNANTAJANSA LAULUJA!
    Minä toivoisin palstaan vain joitakin teknisiä parannuksia. RR etsiköön itselleen tasoisensa foorumin. En nyt olisi sitten ihan varma kumpaan suuntaan se taso tästä palstasta muuttuisi.

Metsälehdellä on kolumni palsta, johon voi lisätä myös vastineen, eli siis keskustelu on mahdollista.

Tällä palstalla on aina silloin tällöin vaadittu oikeilla nimillä kirjoittamista. Sen varmistamiseksi että on todella oikea nimi pitäisi kirjautuminen tapahtua pankkitunnuksin.

Sinä Reima Ranta olet täällä nyt tarkalleen ottaen nimimerkki Reima Ranta et enempää etkä vähempää. Meillä ei ole mitään todistetta että olisit täällä omalla nimelläsi.
    Yleisesti on tiedossa että tänne aktiivisesti kirjoittavista yksi kirjoittaa todella omalla nimellään.

Mitä lisäarvoa tulisi siitä että me tavalliset Matti Meikäläiset kirjoittaisimme tänne omalla nimellämme?

Jos on jonkun nimimerkin takana tusina professoreita, niin vastaavasti jollain on niin valtavasti asiaa ja tietämystä kirjoitettavana, että pitää käyttää useampaa nimimerkkiä, että saa kaiken mahtumaan.

Kuules nyt Jees, minä olen tehnyt ensimmäiset puukauppani nimenomaan Metsäliiton kanssa Vuonna 1963. Silloin ei tosiaankaan ollut juuri muita jotka olisivat ostaneet laajalla työkalupakilla.
    Silloin olin myös ihan periaatteellinen Metsäliiton mies.

Aika on vain karvaasti opettanut joitain asioita. Ei ole tämä MG enää entisen metsäliiton veroinen.

Puhu sinä sitten vasta puunmyynnin keskittämisestä minulle kun olet yhtä monella vuosikymmenellä puukauppoja tehnyt kuin minä ja olet ollut Metsäliiton jäsen edes, puolet siitä ajasta mitä minä.

Reima Ranta otsikoi tämän ketjun:
    ” Pieni perintövero hyvä ratkaisu, se saa tilakauppoja liikkeelle. ”

Perintöveroa sovelletaan tietääkseni vain kuolemantapauksen yhteydessä.
    Meinaako RR että perintöveron lasku lisää kuolleisuutta?
    Tietysti ehdollisella perintöveron laskulla voitaisiin ohjata siihen ettei metsäomaisuutta pilkota niinkuin nyt tehdään.

Jos metsätilojen kauppaa halutaa vauhdittaa, niin siihen tarvitaan kyllä muita vero tms porkkanoita.
    Porkkanoilla on myös omat sivuvaikutuksensa, joten tarkkana pitää olla.

Ei tässä nyt niin hirveitä tapahdu kuitenkaan puun kysynnässä. Vanhoja laitoksia ajetaan edelleen alas ja silleen. Minä vain odotan sitä että puukaupassa päästään siihen että jokainen arkipäivä on mahdollisuus tehdä puukauppaa. Täällä todistellaan ettei yhtään leimikkoa ole jäänyt myymättä, mutta totuus on se että varsin nihkeääkin on ollut joskus kaupaksisaanti.

Itse tein jo 2007 sellaisen kaupan jonka kilpailutus pelasi kokonaan sähköpostiviestein ja niiden liitteitten avulla.
    En kyllä kaihda mitenkään nettikauppaakaan. MG vain hinnoittelee yleensä itsensä hommista ulos, joten heidän järjestelmänsä ei paljon lämmitä, oli miten hieno hyvänsä.

Kyllähän se kasvokkain tehtävä kauppa on olevana jotenkin kotoisampi. Kaupan siirtäminen nettiin ei välttämättä vie hommasta luottamusta, jos homman hoitaa sellainen henkilö johon jo on luottamus.
    Jatkossa kun tulee sitten tilanne että kauppaa tehdään sellaisen henkilön kanssa, jota ei ole koskaan nokakkain tavannut, niin luottamuksen luomisessa on käytettävä muita keinoja. En kuitenkaan usko että minulla jäisi joku ostaja väliin, vain siksi että häneen on ollut vain virtuaaliyhteys.

Täytyy muistaa etteivät välineet tai henkilöiden tapaaminen sinänsä tee luottamusta eikä epäluottamusta. Huijareita on ollut aina, ei netti ole heitä luonut, eikä edes lisännyt, menettelytavat vain on muuttuneet.

Jos veroporkkanoita asetetaan niin ehtona pitäisi sitten olla se että tilaa ei pilkota, kesämökkitontteja enempää. Tila pitäisi jäädä kokonaisena joko jollekkin perilliselle tai sitten se myydään kokonaisuuteena jollekkin.

Minäkin tykkään V-Klingasta kuin hullu puurosta enkä kyllä muuta enää ostakkaan. Minulla on sitten reppuraivuri ja moottorisaha käytössä järeämmässä risukossa.

Kuten täällä jo kävi ilmi ei V-Klinga ole mikään järeän raivuun terä. Siellähän oli pihlajaa yms. Tavallinen terä, niin monta hammasta kuin mahdollista. Ja tosiaankin se haritus se haritus.

Juu ja toisen elinkustannukset voi ihan kokonaan maksaa, kunhan ei anna rahaa, vaan maksaa suoraan ko kulut.
    Jos maksaa esim auton kulut, niin silloin verottaja vahtii kuin haukka sitä ettei auton haltija vain saa kilometrikorvauksia mistään. Jos vaikka kela maksaa kilometrikorvauksen lääkärireissusta, niin heti menee (raha) lahjan puolelle.

Lisäyksenä vielä:
    Kaikkia kuluja saa maksaa, mutta jos antaa rahaa se on lheti lahja. Jos annetaan esineitä esim koruja tms sellaista, jonka voi muuttaa rahaksi, niin verottaja tulkitsee lahjaksi hyvin mielellään. Siis kaikki kestokulutustavaratkin pitäisi olla vain ”lainassa”.

Esillä 10 vastausta, 2,481 - 2,490 (kaikkiaan 5,335)