Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Jos ne muutenkin on kelpuutettu metsätalouden menoihin, niin tottakai.
    Se on sitten eri asia kelpuuttaako verottaja noita vehkeitä sinne muuten ollenkaan.

Terveisin Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Metsuri motokuski. Nautaeläintä pientäkään ei saa haudata, vaan se on poltettava siihen valtuutetussa paikassa. En tiedä onko muita kuin Honkajoki, jossa laitos toimii entisen konkurssiin menneen Maakunnan lihan teurastamon tiloissa.
    Esim. hevosen saa kyllä itse haudata, en tiedä tarkkaan onko muita eläinlaji kohtaisia sääntöjä kuin naudalle.

Meilläpäin noita metsähaaskoja harrastavat nämä Antonin pienpetoprikaatit.

Terveisin: Korpituvan Taneli

jatkoa:

Sen jälkeen olen tehnyt heidän kanssaan jonkun verran nappikauppaa. Kunnes joskus oliko se nyt 2006 kävi sellainen vahinko, 30 vuoden jälkeen, että viehättävä naisostaja otti yhteyttä. no pitihän siinä sitten heti tehdä kunnon energiapuukaupat. Sitten on taas ollut hiljaisempaa, kun ostajalla ei yksinkertaisesti ole maksukykyä eikä aina edes ostohaluakaan.
    Näihin ihaniin Bonuksiin en vielä ole päässyt käsiksi, kun tuo energiapuu ei niihin kelvannut.
    Osuuspääoman tuottoon ja lisäosuuksien tuottoon ole kyllä ollut sen verran tyytyväinen etten edes aikanaan kun oli velkaa, hennonut edes lisäosuuksista luopua.
    Rahamäärät mitä sisällä on ovat aika pieniä kun ne ovat edelleen päätilan verotettavien pinta-alojen mukaan laskettu, vaikka metsää kasvava pinta-ala on, eri syistä, tuplaantunut päätilan sisälläkin. Mikähän mahtaa nykyään olla se pinta-ala peruste, jonka mukaan osuuksien määrä määritellään? Verotuksen luokitusten pinta-alat eivät ainakaan täälläpäin, ojitusten takia, kerro enää yhtään mitään.

Jos Metsäliitto todella alkaa tuolla tavalla pyllistelemään metsänomistajille päin että jäsenyyksiä jopa uhataan irtisanoa, niin kyllä minäkin taidan sitten olla aika löyhässä lähtemään. Vaikka en todennäköisesti, lisäosuuksiakin omistavana, irtisanottavien listalle joutuisikaan.

Nyt taitaa entinen Metsäliitto olla puremassa sitä kättä joka sitä ruokkii.
    Ensin kumarrettiin ulkomaille päin tuossa nimiasiassa niin kunnollisesti että varmistettiin se että ahteriaukko varmasti näkyy metsänomistajalle päin. Ja jos nyt sitten on vielä liikaa jäseniäkin, niin hohhoijaa.

Itse olen kahdesta suunnasta kolmannen polven Metsäliiton jäsen ja aikanaan minulla oli siinä aatettakin mukana oikein jeesmiehen malliin.
    60… 80 -luvuilla tein kauppaa vain Metsäliiton kanssa.
    Elämä on vain opettanut vähän muutakin. 90-luvulla ”sain” lopulta tehdä jonkun sortin puukaupan ML:n kanssa kun olin muutamaan kertaan kysellyt ja aina oli ostokielto tai minun puut muuten epäsopivia. Lopulta sanoin Ostajalle että jollei ostokielto lopu niin otan Espooseen yhteyttä ja kysyn että miksi olen jäsen, jäsenyyden pitäisi näkyä puun myynti mahdollisuutena.

jatkuu

Augustille tiedoksi että ei ole olemassa mitään pisteitten keräilyjärjestelmää. Pisteet ovat ihan viestikohtaisia.
    Jos ne nollattaisiin vuosittain niin mitä hyvää tai järkeä siinä olisi?

Paras anti koko pistejärjestelmästä minulle ainakin on se että sillä voi merkitä luetun viestin, kun muutakaan luetuksi merkkaussysteemiä ei ole palstalla.

Se tappio, mikä ei mene alijäämän hyvitykseen vahvistetaan tilivuoden tappioksi, joka on käytettävissä 10 vuoden ajan, jos sitä ei sinä aikana käytetä, niin sitten se menee hukkaan.
    Alijäämän hyvityksestä voi myös kieltäytyä, jolloin koko tappio jää seuraavina vuosina käytettäväksi. Tälläinen menettely saattaisi olla tarpeen jos on tulossa suuria puukauppoja, jolloin vuosittainen korkeamman veron raja voisi ylittyä.

Minä en ole nähnyt sutta koskaan luonnossa, mutta kyllä minulla sentään on realistisempi käsitys sudesta ja sen tekosista, kuin jees miehellä.
    Kova pitää olla häkki jos susi saa sitä rauhassa hetken raapia.
    Ja sellainen asia sinne Harjavaltaan tiedoksi että esim Norjan harmaa hirvikoira on ihan elementissään tälläkin kelillä kun sillä on ulkona kunnollinen sopivan kokoinen ja suojaisa koppi. Meidän harmaa makaili silti vielä päivisin hangella, mutta piti olla vähintään 18 astetta pakkasta että pani hangelle kiepille.

Realismismia kehiin eikä mitään piiperöjen idealismia.

Vastustan vahvasti sorkkaeläimiä, mutta ei sen ongelman hoito vaadi sitä että Suomesta tehtäisiin petoreservaatti.

Ajatuskin että ruvettaisiin kehittämään koirille sähköisiä turvaliivejä on täysin naurettava. Susilupia lisää, siinä se koirien turvaliivi!
    Samoin on melko mahdoton yhtälö tehdä sellainen aitaus karjalle että se kestää susia. Täälläkin yksi mullikarja oli kyllä oikein hyvässä aitauksessa. Hukat tulivat ja saivat lauman vauhkoontumaan ja rikkomaan oman aitansa, siinähän sitä sitten ollaan sen susiaidan kanssa. Tuossa tapauksessa vahingot jäivät pariin elukkaan, kun susia oli liian vähän pitämään laumaa koossa. Pari päivää niitä vauhkoontuneita sitten kyllä etsittiin pitkin mettiä ja kärrättiin traktoreilla kotiin. No, joidenkin mielestä se ei ole mitään kun kerran maajusseilla ole muutakaan tekemistä.

Minulle susien suurempikaan lisääminen ei tekisi henkilökohtaisesti yhtään mitään. Asun kirkonkylällä, ei heti ensimmäiseksi sinne tule ja Korpituvalla kyllä pärjään enkä usko metsätöidenkään niistä kärsivän.
    Eri asia on se kylä siellä. EU määrää karjan laitumelle, joka onkin ihan luonnollinen asia, mutta susien suosiminen tekee kyllä laiduntamisesta lopun tai sitten loppuu laidunnettavat. Kylällä on myös nuoriakin perheitä. Pitäisisikö äitien olla haulikkojen kanssa heidän kanssaan pulkkamäessä ja suden nähtyään ampua vielä ohi, ettei joudu linnaan. Entäs se koulukuljetus sitten?

Yksinkertaisesti sanottuna. Suomen metsätalous ei salli Suomessä kuin 1/1000ha hirvikannan ja siihen päästään kyllä lupia lisäämällä. ja jos ei se auta pannaan romukoppaan koko hirvilupakäytäntö.
    Ellei ole tarkoitus keskittää asumista ja karjanhoitoa muutamaan kaupunkiin niin Suomessa ei voi olla kovin montaa sutta ja karhua. Aina kun tulevat asutulle paikalle, niin lupa ampua. Kyllä niistä susistakin vähitellen kehittyy kanta, joka ymmärtää pysyä saloilla. Jos ei kehity, niin Suomi olkoon sitten susivapaa.

Vastaavaa tilannetta, kuin Potifarilla, käsiteltiin joskus vanhalla palstalla. Tilan rakennukset oli purettu, mutta verottajan kanssa oli vaikeuksia saada tontilta kiinteistövero pois ja oli vähän suurempi tontti, niin että saillä verollakin oli merkitystä.

Terveisin Korpituvan Taneli

Aivan ilmeisesti Suomeen pitäisi perustaa ihmisten suojeluyhdistys.

Aivan naurettavaa iloita siitä että sudet söivät hirvet. Kyllä susi on peto myös ihmiselle, nirri pois tavattaessa. Samalla voi aina ampua muutaman hirvenkin.

Ei pelsepuubilla pidä yrittää ajaa perkelettä pois, vaan poistaa molemmat.

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 5,335)