Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Harrastelijalle huomauttaisin, että ihan riippumatta Mannen viestin kirjoitusajankohdasta, seon täyttä asiaa, hiukan räväkällä tyylillä kirjoitettuna.
Ja minä kirjoitin tämän aamulla 7.52, enkä ole humalassa enkä edes krapulassa.
Harrastelijalle huomauttaisin muutenkin, ettei viestin tärkein sisätö ole kirjoitusajankohta. Joillekkin vain yöllä kirjoittaminen soveltuu paremmin kuin toisille. Toiset taas esim. Gla kirjoittaa jo 5…6 välillä aamulla.
Kukin omalla tyylillään.Terveisin: Korpituvan Taneli
Äläs herjaa jesse kyllähän niillä taannoin oli se sukellusvene oikein rantakivillä istumassa, mutta kun ne oli niin hentomielisiä että hinasivat sen merelle ja toivottivat hyvää matkaa.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Saahan sitä verenvähyyttä valittaa, jos hyvin tiukasti jo etukäteen siivilöidään ketä otetaan jäseneksi ja ketä ei.
Meillä on jo, ties kuinka kauan ollut sääntö, että jokainen alueella asuva voi päästä jäseneksi ja ulkopuoliset maanomistajat, maanomistukseksi katsotaan kesämökkikin alueella.
Tiettävästi joissakin seuroissa tarvitaan jonkun jäsenen suositus tms.
Metsuri motokuski ei nyt ymmärrä minun kysymystäni Suorittavalle.
Suorittava tuolla aiemmin puolusti annettua lupamäärää ja sanoi sen olevan hänen mielestään sopiva.
Minä kysyin miksi Ei voitaisi suurentaa lupamäärää 20%. Kysyin siis hänen mielipidettään asiaan.Enkä muutenkaan kaipaa mitään saarnaa ministeriöistä ja virallisista päätöksistä. Se on pelkkää bluffia, hirvimäärä kyllä saatetaan vahvistaa ministeriössä, mutta se on yhteisesti päätetty metsästäjäjärjestöissä.
Mitään eri intressipiirien kantojen huomioon ottamista ei todellakaan tapahdu.Terveisin: Korpituvan Taneli
Älä kuule kierrä ja kaarra kuin kissa kuumaa puuroa!
Vastaa rehellisesti, miksi ei voida ”kohdentaa” koko maahan 20% lisää lupia, mitä haittaa siitä olisi?
Vai väen puutteesta se hirvikannan vähentäminen on kiinni?
Kyllä täällä ainakin on vielä väkeä löytynyt.
Vai tarkoitatko Suorittava, että metsästäjiltä puuttuu halua ampua hirvikanta alas.
Silloin pääsevät sitten irti ne joita ei hirviseuruisiin ole hyväksytty, tai jotka on savustettu monotuskulttuurilla ulos.
Verenvähyyttä potevat yleensä vain ne seurat jossa porukkahenki on vinoutunut.Terveisin: Korpituvan Taneli
Niin, Suoriittavalta jäi vastaamatta. Miksi lupia ei voi myöntää reilusti, niin etteivät ne sitten lopu keneltäkään kesken?
Kuule Suorittava minä kerron miksi hirvikolarit ovat tikun nokassa.
Hirvikolari ei ole onnettomuus, niiden määrä määritellään etukäteen, silloin kun määritellään hirvien tavoitekanta.
Uhrien nimiä suunnitelmassa ei ole, mutta uhrien määrä on.Terveisin: Korpituvan Taneli
Suorittavan kanssa olemme samaa mieltä että yhteislupa systeemi on ihan hyvä. Mutta se edes pitäisi pakottaa joka puolelle.
Sanot että jos koko maan kaatoprosentti on 90 , niin lupia on myönnetty tarpeeksi. Miksi niitä ei voitaisi myöntää reilusti enemmän? Näin varmistettaisiin se etteivät ne keneltäkään lopu kesken.
Suorittava tuolla kyseli, että oliko lupien riittämättömyys minun vai metsästäjien mielipide.
Tietysti minä olen aina sitä mieltä että lupia on liian vähän.Paikallinen seura on ampunut vuosittain myös toisten lupia niin tottahan he olisivat omiin nimiinsäkkin enemmän lupia ottaneet. Joskus he ovat niitä kovastikkin kaivanneet, kun on jäänyt joku tiedossa oleva tihentymä perkaamatta. Joskus on todettu, että riittihän nuo, mutta enemmänkin olis löytyny.
Tänä vuonna lupia oli vähennetty (riistakeskus) hiukan ja kommentti oli että hiukan olisi pitänyt lisätä.Terveisin: Korpituvan Taneli