Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Jos sellainen metsänomistaja, joka ei ole käynyt 30 vuoteen palstallaan tekee metsästään tuollaisen sopimusmetsän ja sitten hyväksyy kitisemättä asiantuntijan ehdotukset, niin tuotot pitkän päälle paranevat enemmänkin kuin tuon 25%.
Jos aktiivinen metsänomistaja, joka osaa kilpailutuksen ja tekee/teettää itse kaikki työt, tekee saman tempun niin tulos saattaa olla miinuksella.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Tälläisenä tuo avaus on pelkkä perusteeton herjaus.
En toki väitä etteikö näin olisi käynyt, mutta kun tuollaisia väitteitä esittää, pitää uskaltaa myös selittää tilanne tarkemmin. Jos tilanteen tarkempi selvittely syystä tai toisesta ei kestä julkisuutta, niin sitten on parempi kun ei esitä tälläisiä yleisluontoisia väitteitäkään.
Eiköhän tuo 25% selity ihan sillä että niissä metsissä tehdään kukin toimenpide juuri oikeaan aikaan.
Jos otetaan aktiivisia metsänomistajia, jotka myös huolehtivat oikea-aikaisuudesta, mutta itse työt tehden tai tilaten muilta. Tätä ryhmää sitten verrataan taas siihen keskivertoporukkaan niin ero saattaa olla vielä suurempi kuin tuo 25%.
Näytti oleva monipuolinen ohjewlma tämä Forestkitt. Ilmeisesti sitä saa vähän erilaisilla ominaisuuksilla varustettuna.
Burl, miten olet homman hoitanut, minkälainen paketti sinulla on? mitä kustantaa?Terveisin: Korpituvan Taneli
EU määräsi että pitää katsoa ennakkoon, että onko kelvollinen kohde, niin eikö se lähtötilanne sitten ratkaise?
Uutisissa sanottiin että yli puolet ihmisistä hyväksyy hallituksen toimenpiteet, mitattu kuulemma mielipidetiedustelulla.
AY väki uhoaa että heidän 2,5 miljoonaa jäsentänsä vastustaa hallituksen toimenpiteitä.
Taitaa olla niin että AY väestä vain palkalliset johtajat ja järjestöaktiivit vastustavat hallituksen toimenpiteitä. Jos he äänestäisivät suljetylla lippuäänestuksellä lakosta, niin sitä ei tulisi.
Tässä on nyt AY toiminta valinkauhassa. Tehyssä kuulemma rivit tiivistyvät, jäseniä tulee lisää. Mikä lie sitten muiden liittojen kohtalo, epäilen että ristivetoa syntyy.
Minäkin olen toki sitä mieltä että jotain tarttis tehdä ja hyväksyn hallituksen toimet, osin pitkin hampain, mutta kuitenkin hyväksyn.
Olen tässä miettinyt, että mitä tekisin jos olisin vielä töissä. Olen tullut siihen tulokseen että äänestäisin kyllä kokouksessa lakkoa vastaan ja vetoaisin äänekkäästi sen torjumiseksi. Jos kuitenkin oma porukka lakkoon menisi, niin kyllä se koskisi myös minua.
Olisi syytä panna jäitä hattuun tässäkin asiassa. On turhaa ylpeillä töihin menolla jos toiset lakkoilevat.
Me tarvitsemme vielä yhtenäistä ay-liikettäkin tässä maassa, mutta sen vahva vasemmistovetoisuus on pahasta.Itse hallituksen päätöksistä olen kyllä sitä mieltä etteivät ne kaikilta osin olleet kuitenkaan loppuun harkittuja. En väitä etteivätkö rajut toimenpiteet ole tarpeen mutta kyllä nämä päätökset koskevat ihmisiä kovin eri tavalla.
Päätös pitää olla tarpeellinen, mutta myös oikeudenmukainen, eikä se saa johtaa päätöksen tekijöiden poliittiseen tuhoon. Ei ole arvoa sellaisilla päätöksillä, jotka seuraavien vaalien jälkeen heti muutetaan.
Sipilä on rohkea ja aikaansaava mies. Hänelle ei ole henkilökohtaisesti mikään menetys, vaikka hän joutuisi sivuraiteelle seuraavissa vaaleissa. Maalle se olisi kyllä iso tappio, siksi hänen pitäisi hiukan enemmän luovia, ettei tekisi poliittista itsemurhaa, tällä vaalikaudella. Häntä tarvittaisiin jatkossakin.Terveisin: Korpituvan Taneli
Arto, minkälainen ero näillä sitten käytännössä on. Sanot tästä kolmenkympin laitteestakin että kelpo peli, mutta mikä siinä on kuitenkin toisin kuin siinä kalliimmassa?
Joo, uskon kyllä että teroituskoneella saisinkin, mutta käsipelissä en saa mieleistäni. Raivaussahan terän san kyllä kuntoon.
Reipas roisto sentään on lähempänä asiaa kuin Suorittava. Mutta myös RR kiertää itse asian eli 30% kertapudotuksen, miksi?
Terveisin Korpituvan Taneli