Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Olihan täällä jo yksi ketju w 10 tiimoilta. Etusivulla viimeisenä kun toinen avattiin.
Näyttäää kokemukset olevan vain myönteisiä, joten pitänee harkita päivitystä.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Antonin sietäisi edes joskus katsoa ketjun otsikko ja kirjoittaa otsikon aiheesta.
”Heille kelpaa tukiksi huonompikin tavara, liekkö pelkkä uskomus”.
Ainakin meilläpäin tuo on selkeä totuus. Jos myy MG:lle, niin tukki ja pikkutukki menee paikalliselle sahalle, joka on vierastoimittajien aika kronkeli. Sitten kun he ostavat itse pystyyn, niin jo mittavalikoimakin on laajempi ja laadussakin ollaan suuripiirteisempiä. Ostomies sanoo suoraan, että kuitukauppa on heille niin huonoa bisnestä, että kannattaa vähän tinkiä tukin laadusta.
Kaiken lisäksi sen pikkusahan hinnat ovat korkeammat, jos he kerran yleensä leimikosta tarjouksen antavat.Terveisin: Korpituvan Taneli
Maksa se mitä tarvitaan että saat tilukset samalla järkevämmiksi.
Täällä on monesti keskusteltu siitä että psltat ovat liian kalliita. Metsätaloudelliset laskelmat näyttävät miinusta.
Mutta kun kauppoja kuitenkin koko ajan tehdään, niin onko joku joskus kuullut että 10 vuotta sitten tehty kauppa olisi voitu nyt jälkikäteen osoittaa kannattomaksi?Terveisin: Korpituvan Taneli
Valtioden historian aamunkoitot ja erilaiset kriisit on valitettavan usein selvitelty teloitusryhmin eikä Suomi ole siinä poikkeus. Eikä näytä ihmiskunta mitään näistä virheistä oppineen, samaa toistetaan.
Minä kyllä istuttaisin kuustakin, kun olis vain kuusen maita. Istutanhan minä mäntyäkin, vaikka se on vielä pitkäveteisempi puu kuin kuusi.
Minulla ei haittaa se että päätehakkuun tekee joku muu. Jokainen uudistaminen ja hoitotoimenpide nostaa palstan hintaa ja on siten milloin tahansa hyödynnettävissä rahaksi. Palstojen hinta ei edes hypi suhdanteiden mukaan, vaan nousee hitaasti koko ajan.
Kuinkas se Kekkonen sanoikaan: ”ennustaminen onvaikeaa, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen on vaikea laji.”
Säätyypin muutokset tiedetään jollain lailla. Varsinainen päivän sään ennustaminen on jo neljännelle päivälle pelkkää kansanhuvia.
Rekkamiehen kanssa samaa mieltä!
Meilläpäin en tiedä tai en ainakaan kerro toteutuneista ulkopuolisista jahdeista, mutta sen suuntaista kuiskuttelua ja ehdottelua kuulee usein. Niihin olen vastannut että haluan pysyä täysin erossa, voin olla kyllä näkemättä mitään, mutta en missään tapauksessa halua siitä mitään hyvitystä. Senverran on äitee saanu lainkuuliaisuutta opetettua.
Vaikka itselle olisi eduksi, niin lain kunnioitus on niin vahva etten lähde mukaan muun hyödyn saajaksi kuin sen, että elukat metsästä vähenee.En tiedä tuleeko tämä jollekkin jotenkin yllätyksenä, mutta kaikki metsästyshalukkuus ei kyllä kanavoidu metsästysseurojen kautta. Näin näköjään täälläkin, vaikka tiedän ettei paikallinen seura(t) harrasta uusien jäsenien simputusta niinkuin kuulemma jossakin on tapana.
Totuuden nimessä pitää korjata Metsuri Motokuskin lausahdus.
Kyllä Suomessakin v1918 valitettavan paljon käytettiin myös tätä teloitusryhmä menetelmää, kuten varmaan tiedätkin.
Sanon tämän ihan siksi että ei meidänkään historiastamme saa lakaista niitä roskia maton alle. Yrmärtänet etten Pohojalaasena mitenkään edusta näiden teloitettujen aatemaailmaa. On vain kuitenkin sanottava se mikä on totta.Terveisin: Korpituvan Taneli
Puun takaa:
”Eli riistaneuvostossakin on metsästäjillä pysyvä enemmistö.
Suomeksi sanottuna mikään ei siten muutu.”
Suorittava vastaa:
”Mikähän mahtaa olla tilanne muiden harrastusjärjestöjen kohdalla ?
Onko kenties näiden järjestöjen hallinnossa enemmistö muilla , kun varsinaisilla harrastajilla ? Kerrohan esimerkki jostakin muusta.”Eli Suorittavakin myöntää että Riistaneuvostokin on pelkkä metsästäjäjärjestön osa! MOT.