Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Osasyy ainakin on tuo viimeksi ostani ketjuöljy, eli moto-öljy. Pitää ostaa paksumpaa tavaraa.
Entä sitten se. Onko tälläisiä maatilamallijeja yms harakirejä olemassa paljonkin, joissa eo ole öljyn säätöä?
Kyllä myyjälle on asia ilmineerattu, todettiin vain että siinä sahassa ei ole öljynsäätöä…….
Terveisin: Korpituvan Taneli
Taisi nyt lähteä vähän hakoteille tämä ketju!
Siihen alkuperäiseen aiheeseen palatakseni. Minä olen ottanut tuon kuvapalstan ihan opetuksen kannalta. Joten kaikenlaistern kuvien esittäminen, kommentteineen, on tarpeen.
Jokaisen pitää sitten huolehtia siitä ettei loukkaa kuvallaan omistajaa. Eli jossain tapauksessa voi olla hyvä jos kuvaa ei yksilöidä naapurin metsästä otetuksi. Ei ole syytä liioin julkaista sellaista kuvaa, huonona esimerkkinä, jonka on helppo paikallistaa, jostain tunnuksesta.
Muuten kuvaus ja kommentointi kukoistakoon, meille kaikille opiksi.
Minun on helppo sanoa tämä kun itse en ole kuvia palstalla julkaissut, niin ei kukaan pääse sanomaan että omia tekosiaan puolustaa.Terveisin: Korpituvan Taneli
On tosiaankin totta ettei tehtaan läheisyys vaikuta kuitupuun hintaan merkittävästi. Kyllä se täällä Kaskisten tehtaan aikaan tuli myös todettua
Mutta etäisyys tehtaaseen vaikuttaa kyllä ratkaisevasti kysyntään. Kun tehtaaseen alkaa olla parisatta kilometriä matkaa, niin ostokieltotilanteet lisääntyvät kummasti. Sitten taas kun ostetaan, hinta saattaa olla ihan sitä mitä lähempänäkin.Terveisin: Korpituvan Taneli
Kyllähän mustikkaa täälläkin löytyy, mutta ei oikein ole kypsää vielä. Ei vain oikein kunnon mustikkamaita ole samoilla etäisyyksillä Korpituvalta kuin Antonilla.
Tuli muuten todistettua sekin ettei mustikka todellakaan pidä aukkohakkuusta. Nyt on tulleet jo niin nirsoiksi että kun on viime. Syksynä nauhoitettu aukkohakkuuleimikko, joka ilmeisesti tässä syksyn päälle hakataan, niin eipähän ollut mustikkaa enää, vaikka siinä sitä aina on vähinsä ollut.
Kyllähän täällä Länsi-Suomessa on taas ongelmia mäntykuidun menekin suhteen, kun Kaskinen ajettiin alas. Vaikka Kaskinen keittikin loppuvaiheessa huomattavan paljon koivua, niin kyllä silti mäntyäkin meni.
Äänekosken uuden tehtaan vaikutusta yliarvioidaan. Sieltähän vastaavasti pysäytetään nykyinen tehdas.
Silti kuitupuun menekin tulevaisuuden näkymät ovat kohtuullisen hyvät, ainakin koko maata ajatellen.
Tähän Etelä-Pohjanmaalle jää edelleen heikko kohta. Olemme täällä melkein nyt huonommassa jamassa kuin aikanaan 60-luvulla, silloin täältä sentään vietiin kuitu- ja kaivospuuta ulos. Nyt ollaan kaikkien tehtaitten suhteen takamaata.
Toinen alue, jossa ilmeisesti kuitupuun, erityisesti männyn , menekki tulee tökkimään on Kainuu ja Itä-Lappi.Terveisin: Korpituvan Taneli
Hyöteikkö taitaa tosiaan kannattta tätä uutta systeemiä, joka on lanseerattu monikulttuurisuus keskusteluun, eli saa vapaasti keskustella, kunhan muistaa ylistää monikulttuurisuutta.
Eli naapurin metsää saa kuvata ja kommentoida vain sitä ylistääkseen, jos sitten sitäkään.Kuvatkaa, esittäkää ja kommentoikaa sekä omia että Naapurin metsiä. Mitä pahaa niiden naapurin metsien kuvaamisessa ja kommentoinnissa on?
Pitänee vielä palata aloittajan ensimmäisiin lauseisiin.
Nyt muutama tuhat höyrypäätä osoitti mieltään ja mitä vastaan?
Sitä vastaan että kansanedustaja varoitti meitä monikulttuurisuuden vaaroista ja epäkohdista. Tosin kielenkäyttö oli vähän ajattelematonta, mutta asia sinänsä vahvaa asiaa.Puhutaan suvaitsevaisuudesta ja muusta kauniista. Tosiasiassa ei hyväksytä eriävää mielippidettä, vaan lyödään rasisti leimoja summittaisesti sinne tänne. Buuataan eriävän mielipiteen esittäjään pois puhujapöntöstä. Täten siis taataan tasapuolinen ja moniarvoinen keskustelu. Eli saa esittää vain monikulttuurisuutta ihannoivia kannanottoja. Se on sitä nykyaikaista avointa kansalaiskeskustelua se.
Jotenkin tuntuu että perussuomalaiset kansanedustajat ovat joutuneet vain silkkaa rehellisyyttään merskynsilmään jota tämä meidän täysin kritiikittömäksi löyttäytynyt mediamme innolla pyörittää.
Pienenä kuriositeettina voisi mainita että tänään ryhmä ”saamelaistaiteilijoita” julistatui Suopunki terroristeiksi. Heillä oli käytössä laillista kaivosteollisuutta vastaan kaikki sotimisen terminologia tulilinjoja myöten. Eikä kukaan paheksu mitenkään heidän käytöstään. Siinä oli kuitenkin se ero että he sotivat lailliset luvat saanutta elinkeinoelämää vastaan ja lisäsivät näin moniarvoisuutta yhteiskunnassa. Tämä perussuomalainen kansanedusta vain toi oman ja valitsijoidensa huolen julki nykyajan pyhästä lehmästä eli monikultuurisuudesta. Eikö hän toteuttanut tässä kuitekin vain kansanedustajan perustehtävää?
Jees h-valta se osaa asettaa toiselle mielipiteitä.
Ensin minä olen kade? Kenelle?
Sitten minä kuulemma haluaisin metsäteollisuuden auringonlaskun?
Mitähän seuraavaksi.Jos sovittaisiin nyt siitä että keskityt vain omiin mielipiteisiisi ja lopetat sen mielipiteitten asettelun toisen päähän. Minä ainakin haluan muodostaa omat mielipiteeni, enkä taatusti kysele sinulta että mitä mieltä minä nyt olen tuosta tai tästä asiasta.
Ärtyneisyyttä kylläkin, minenomaan kun metsäteollisuuden puheet ja teot viisaavat eri suuntiin.
Ihmetystä siitä että teollisuuden propaganda menee edelleen läpi tällä kin palstalla kuin häkä.Terveisin: Korpituvan Taneli
Jees H-valta:
”Sarkastinen saa olla mutta ei kade.”Lueppa uudelleen kaikki tämän ketjun viestini ja kerro yksilöidysti ketä, missä ja milloin olen kadehtinut?
Jees H-Valta:
”Eli Taneli, eikö ole hyvä että on kysynnän ja tarjonnan tasapaino?
Jopa liikatarjontaa paikoin vieläkin. Jos joku haluaa myydä ja on hintaan tyytyväinen on ainakin minulle aivan hienoa huomata tyytyväisyys molemmin puolin.Kumpa tilanne nyt on mielestäsi: tasapainoinen vai epätasapainoinen, tekstistäsi ei oikein selviä se.
Monilla on tilanne että on myytävä vaikka hinta ei niin miellyttäisikkään. Olen minäkin kerran myynyt Metsäliitolle, vaikka heillä oli totaalinen ostokielto.Minusta puukauppatilanne on pahasti epätasapainossa. Tarjontaa on, hinnat laskevat, vuosittaiset ostomäärät laahaavat edellisvuosia alempana. Pienikin kysynnän paraneminen toisi välittömästi lisää piilossa ollutta tarjontaa esiin.
Se että jossain tehtaitten lähettyvillä ajetaan pää punaisena puuta suoraan motolta tehtaaseen todistaa vain siitä että ostettu varanto on ajettu niin alas että se sekoittaa logistiikan. tai sitten kuljetusjärjestelyt ovat vain muuten sekaisin, Puun kuljetuksen järjestely on taitolaji, jos mikä.
Olet varmaan Puun takuinen nähnyt tuon rallin ennenkin. Myyt sen verran suuria eriä että niillä logistiikan mokia pystyy jo paikkailemaan. Olet myös sen verran lähellä tehtaita että siitä niitä vajauksia on helppo täydentää. On noita ihmeellisiä puuralleja nähty ennenkin ja muuallakin, joskus hyvinkin huonon kysynnän aikana.Terveisin: Korpituvan Taneli